Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Was wel redelijk onbelast ja.. 160km/h naar de 2e versnellingSteven schreef:Ach dat was toch min of meer onbelast, dus dat valt wel mee.
Ander drijfwerk, zoals kleppen die gaan zweven en zo een tik kunnen ontvangen zijn vervelender.


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Lekker doorrijden kan inderdaad altijd nog, zolang de drijfstanglagers het houden en er niet eerdaags een drijfstang door het onderblok naar buiten flitst..
Heb dat helaas al 2x meegemaakt en dat kost gewoon veel meer
Ik ga er ook niet veel langer meer om zeuren... als mensen het risico willen lopen voor 60 euro moeten ze dat zelf weten.
Heb dat helaas al 2x meegemaakt en dat kost gewoon veel meer

Ik ga er ook niet veel langer meer om zeuren... als mensen het risico willen lopen voor 60 euro moeten ze dat zelf weten.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Lagers zijn hetzelfde, en ik zou ze ook zeker vervangen.
Veel moeite of kosten is het niet.
Is 1 van de zwakste punten van een motor, en gezien het toekomstige gebruik van de auto...
Veel moeite of kosten is het niet.
Is 1 van de zwakste punten van een motor, en gezien het toekomstige gebruik van de auto...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik was hier laatst 26 euro kwijt voor de drijfstanglagers van een gtt. Zomer in Holten.
dus nog niet eens 60 euro
dus nog niet eens 60 euro

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Kleine update;
Van de week is de rolkooi besteld, het is geen Wiechers maar een Sparco kooi geworden. Helaas niet op voorraad dus over 4 a 5 weken vermoedelijk binnen
Tevens van de week even een nieuw setje Ferodo DS3000 blokken besteld, die komen voor het Ringweekend binnen
Van de week is de rolkooi besteld, het is geen Wiechers maar een Sparco kooi geworden. Helaas niet op voorraad dus over 4 a 5 weken vermoedelijk binnen

Tevens van de week even een nieuw setje Ferodo DS3000 blokken besteld, die komen voor het Ringweekend binnen

En ik zat vlak achter je, zag er wel uit alsof ie stuk ging hehe. Flinke wolk. Beetje jammer dat ik een ronde later op hetzelfde punt hetzelfde deed. Maarja hij doet het nogsteeds..Ronald1916V schreef:Was wel redelijk onbelast ja.. 160km/h naar de 2e versnellingSteven schreef:Ach dat was toch min of meer onbelast, dus dat valt wel mee.
Ander drijfwerk, zoals kleppen die gaan zweven en zo een tik kunnen ontvangen zijn vervelender.hij draaide nog meer toeren als die Honda waar we op dat moment naast zaten

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
RSI? dan moet je niet zoveel posten..hebben wij het ook rustig 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zegt degene met 13.37 post gemiddeld per dag..... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zo even weer een update. Eindelijk de gele koni's van de Clio 16V gemonteerd wat resulteerd in wat extra en gewenste negatieve wielvlucht zoals op onderstaande foto's te zien is 
Ik heb er ook even een foto bij gedaan van het wiel zoals ze standaard er onder zetten zonder dat er iets versteld wordt. Vrij scheef, stond er zelf van te kijken... Morgenmiddag even langs de uitlijnboer om het zaakje fatsoenlijk uit te lijnen
Tevens een setje Ferodo DS3000 remblokken binnen gekregen.
Al denk ik dat ik die terug stuur. Ik heb namelijk op de jaaropeningsmeeting bij een aantal personen gestaan die zeiden dat origineel beter was en geen problemen gaven en dat je niet harder kon remmen dan blokkeren dus ik denk dat ik alle dure remspullen maar ga verkopen. Dat ze dit niet snappen bij die raceteams en Dutch Supercar Challenge...
Uiteraard wil ik hier niemand mee voor het hoofd stoten
Genoeg gelul, foto's:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BRLV688Q.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LCDQOLK8.jpg[/img]
Op deze foto is duidelijk te zien dat de wielen er direct na montage erg vreemd onder staan. Dit vanwege dat de schokbrekers voor een Clio 16V zijn en onder een Williams gebeurd er dit. Na uitlijnen is de wielvlucht precies wat ik wil dat hij is. Erg prettig met circuitrijden
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CNOV6DZ8.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PWTQO7SC.jpg[/img]
Goed te zien dat de achterkant echt een stuk omlaag moet!
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CDTZKQJ3.jpg[/img]

Ik heb er ook even een foto bij gedaan van het wiel zoals ze standaard er onder zetten zonder dat er iets versteld wordt. Vrij scheef, stond er zelf van te kijken... Morgenmiddag even langs de uitlijnboer om het zaakje fatsoenlijk uit te lijnen

Tevens een setje Ferodo DS3000 remblokken binnen gekregen.
Al denk ik dat ik die terug stuur. Ik heb namelijk op de jaaropeningsmeeting bij een aantal personen gestaan die zeiden dat origineel beter was en geen problemen gaven en dat je niet harder kon remmen dan blokkeren dus ik denk dat ik alle dure remspullen maar ga verkopen. Dat ze dit niet snappen bij die raceteams en Dutch Supercar Challenge...



Uiteraard wil ik hier niemand mee voor het hoofd stoten


Genoeg gelul, foto's:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BRLV688Q.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LCDQOLK8.jpg[/img]
Op deze foto is duidelijk te zien dat de wielen er direct na montage erg vreemd onder staan. Dit vanwege dat de schokbrekers voor een Clio 16V zijn en onder een Williams gebeurd er dit. Na uitlijnen is de wielvlucht precies wat ik wil dat hij is. Erg prettig met circuitrijden

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CNOV6DZ8.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PWTQO7SC.jpg[/img]
Goed te zien dat de achterkant echt een stuk omlaag moet!

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CDTZKQJ3.jpg[/img]
ga eerst nou maar eens rijden met dat hok 

jij remt ook niet.. 

Leuk een rondje crossen kan wel met FATSOENLIJKE originele remmerij. Echter als je toch flink tempo wil rijden en laat remt dan is wat extra wel lekker. Op Zandvoort is het nog meer remmenslopend, dat is iets waar sowieso geen discussie over mogelijk is 
Ik ben erg benieuwd hoe het straks rijdt en remt, eens kijken in hoeverre dit beter bevalt dan DS2500's
@ Ollie
Ik ben ook zeker iemand die originele remmerij op een circuit niet toejuich maar dat blijft een persoonlijk iets blijkt wel aan in hoeverre dit in diverse topics een punt van discussie is/is geweest.
Voor diegenen die originele remmerij prima vinden en nergens last van hebben zou ik graag een rondje meerijden

Ik ben erg benieuwd hoe het straks rijdt en remt, eens kijken in hoeverre dit beter bevalt dan DS2500's

@ Ollie
Ik ben ook zeker iemand die originele remmerij op een circuit niet toejuich maar dat blijft een persoonlijk iets blijkt wel aan in hoeverre dit in diverse topics een punt van discussie is/is geweest.
Voor diegenen die originele remmerij prima vinden en nergens last van hebben zou ik graag een rondje meerijden
