ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Trust me. I know what I'm doing.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

:lol: (Y)


Nu nog even zoeken of ik kan achterhalen wie het was (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

1916v cabrio vs beemert 320 uit de oudheid 3-0
1916v cabrio vs mercedes ml 280 cdi 2-0
1916v cabrio vs porsche 911turbo 0-2
1916v cabrio vs mini cooper 3-0
1916v cabrio vs niksan 100 nx 5-0 en maar blijven proberen :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
RS Passie
Berichten: 71
Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Locatie: Nederland (Den Haag)

Jochem de Haas schreef:Afgelopen zondag ...Megane RS 270 pk (VKV) tegen 5 GTT bleu sport (ivo)

Allebei in 4 en het gas erop .........best jammer als er dan gewoon een 5je naast je blijft rijden .

Oke de GTT stond wel op 1.1 bar met een T25 maar toch...........

Oftewel 0-0 :grin:
Mooi man :) De GTT heeft orgineel een T2 turbo!? ongv 120pk 90kw toch?
Ik heb nl de megane 270+ Maar ben niet de persoon van je verhaal 8) Ben wel erg benieuwd naar je spec...pk's KW NM... het gewicht speelt natuurlijk wel een grote rol jij 850kilo geloof ik? en ik 1330 kilo :(
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Adinsx schreef:
Trouwens, wat lag er in die duitse groene 5. Op de snelweg kwam ik naast hem te rijden, maar dat ding veert nog lekker om hoog ook als ie gas geeft (Y) Leek veel pit in te zitten...
Heb de eigenaar nog even gesproken voorzover ik het Duits/Engels van hem kon verstaan, rijdt hij in "normale" setup op 1.5 bar, goed voor 198PK en is opschroefbaar tot 2.0 bar 239PK. :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De eigenaar van de groene GTT heeft er een mooie GTT van 'gebakken' ! :)

Hij heeft nog meerdere Renault 5 modellen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ARNO16V schreef:
Adinsx schreef:
Trouwens, wat lag er in die duitse groene 5. Op de snelweg kwam ik naast hem te rijden, maar dat ding veert nog lekker om hoog ook als ie gas geeft (Y) Leek veel pit in te zitten...
Heb de eigenaar nog even gesproken voorzover ik het Duits/Engels van hem kon verstaan, rijdt hij in "normale" setup op 1.5 bar, goed voor 198PK en is opschroefbaar tot 2.0 bar 239PK. :p
kijk dat zijn tenminste vermogens uit een 1400cctje :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ben benieuwd of dat aan de wielen of aan de krukas zal zijn... Wel een vet apparaat! :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Vermoedelijk weet Oldskool dat wel... (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Merijn schreef:Ben benieuwd of dat aan de wielen of aan de krukas zal zijn... Wel een vet apparaat! :D
Ook als het "maar" aan de kruk-as is, dan draait ie nog meer vermogen dan de meeste gtt's hier :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat zeker! :)

Maar ik vind 198 PK wel erg veel! :) Ik weet ook verder niet wat er aan het blok gedaan is. Ik kan het alleen vergelijken met de GT van Bart uit Eindhoven en ik weet hoeveel power dat ding heeft en wat ervoor gedaan is...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-PAZ- schreef:
Merijn schreef:Ben benieuwd of dat aan de wielen of aan de krukas zal zijn... Wel een vet apparaat! :D
Ook als het "maar" aan de kruk-as is, dan draait ie nog meer vermogen dan de meeste gtt's hier :wink: :p
Ik wilde net zeggen, het is bij de een (krukas)........zo hé niet mis :bang:

Bij de wielen is het...........mozes maria.... :bang:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dat dacht ik al wel dat er grof geweld onder de kap zat. Ik reed in 5 naast hem en zag dat hij versnelde, maar kon uiteraard niet bijblijven.
Ik terug naar 4 en toen was het nog nauwelijks te volgen hoe dat ding vooruit hobbelde :p

Prachtig (Y)


Als iemand zijn naam heeft o.i.d., heb nog wat foto's van zijn 5 op de A12.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Hoeveel sneller is een clio v6 nou eigenlijk dan een clio rs?!
Zijn er geluksvogels die in beide gereden hebben?

Het zit namelijk zo:
Opweg naar de openingsmeeting kwam er in Alphen aan clio V6 ph1 achter me rijden. Na een tijdje samen de N11 opgedraaid richting Leiden. Ik ging natuurlijk vol op het gas en hij volgde. We zaten redelijk vlot tegen de 200 maar hij kwam me toch niet voorbij. Terwijl er ruimte zat was. Deed hij gewoon rustig aan of zijn die V6jes echt niet zo snel?

Sowieso heel vet om even op te rijden met een V6. Dat zie ik niet zo snel weer gebeuren. Al verwachte ik natuurlijk wel wat meer van de V6. De bestuurder zwaaide nog vriendelijk waar onze wegen scheiden.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Christiaan schreef:Hoeveel sneller is een clio v6 nou eigenlijk dan een clio rs?!
Zijn er geluksvogels die in beide gereden hebben?

Het zit namelijk zo:
Opweg naar de openingsmeeting kwam er in Alphen aan clio V6 ph1 achter me rijden. Na een tijdje samen de N11 opgedraaid richting Leiden. Ik ging natuurlijk vol op het gas en hij volgde. We zaten redelijk vlot tegen de 200 maar hij kwam me toch niet voorbij. Terwijl er ruimte zat was. Deed hij gewoon rustig aan of zijn die V6jes echt niet zo snel?

Sowieso heel vet om even op te rijden met een V6. Dat zie ik niet zo snel weer gebeuren. Al verwachte ik natuurlijk wel wat meer van de V6. De bestuurder zwaaide nog vriendelijk waar onze wegen scheiden.


V6 is 0-100 in 6.4 sec, weegt wel 1335 kg tegen 1010kg de Clio 172/182, de V6 moet dus de snellere zijn.

Wel ooit gehoord op de tv van de Hr Bleekomolen dat de Clio RS sneller is op de racebaan, vooral in de bochten wint de RS tijd.

Tevens vond hij de V6 een gevaarlijke auto, vooral door het onvoorspelbare karakter in de bochten.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Moet je eens ff zoeken, onlangs is dit eerder besproken.

De Fase1 is idd minder, maar de fase2 zou toch aanzienlijk beter moeten zijn, met name de wegligging.

Maar het is niet onmogelijk dat je met je RS of beetje gefokte GT een fase1 makkelijk bijhoud.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Renault 5 1.4 superr campusss VS Aangepaste Impreza 0-2 :-(

:lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

de phase1 heeft toch ook wel wat minder pk's aan boord?

phase1 ik meen 230 en phase2 255?

6,4 naar de 100 en 5,8 voor de phase2 als ik het goed heb.
Ik heb een lange tijd terug de phase1 gereden. Echt levensgevaarlijk weggedrag heeft dat ding met nat wegdek. Je hoeft maar iets teveel gas te geven en je staat gegarandeerd andersom. Dat was destijds ook de grootste kritiek op de auto. Je moet zowat een racelicentie hebben om er veilig mee te kunnen rijden :p

Dat een Clio RS sneller is als de V6 op het circuit lijkt me inderdaad logisch. De V6 gooit enorm snel met de kont. Op de rechte weg zal het echter +1 voor de V6 zijn.

Misschien een mooie test voor de eerstvolgende nieuwsbrief (Y)

Ik wil het best opnemen tegen de V6 phase2 in het blauw die er zondag was :D
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wij hebben "ooit" de test gedaan met een rollende start.

Clio V6 Ph1 vs Clio RS Ph1 vs 21 turbo

drie vaks baan, zij aan zij bij 100 km/h over een afstand van 2.5 km. Daarna een start vanuit stilstand.

Ik kan je met zekerheid vertellen dat in beide gevallen de V6 op de derde plaats is uitgekomen.

Bij de rollende start kwam de V6 pas na 2km bij de RS. Niet om een ei te leggen maar de 21 was geen partij voor beide wagens.

De chauffeurs waren Jan (ex werknemer van renault verhulst) met de V6, de clio RS van Eddie (nu clio3 rs) en mezelf met de 21.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Nu heb ik een aantal jaren geleden al weer geruime tijd (ruim 1 jaar) met een phase 1 V6 rondgetufd, zonder racelicentie welteverstaan en ik leef nog steeds. Dus zo gevaarlijk is tie nu ook weer niet hoor. ;)
Daarnaast heb ik zowel een RS phase 2 en 3 gereden. Dus enig vergelijkingsmateriaal heb ik naar mijn bescheiden mening wel voor handen. :)
steven schreef:Maar het is niet onmogelijk dat je met je RS of beetje gefokte GT een fase1 makkelijk bijhoud.
Dit is niet onmogelijk, maar (helaas) de harde realiteit. Ask Ivo. ;)

Veel staat of valt natuurlijk wel vanuit welke gunstig toerental cq versnelling er vertrokken wordt.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Adinsx schreef: Misschien een mooie test voor de eerstvolgende nieuwsbrief (Y)

Als er iemand zijn V6 terbeschikking wil stellen, dan houd ik me aanbevolen om er een middagje mee te trappen :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-PAZ- schreef:
Adinsx schreef: Misschien een mooie test voor de eerstvolgende nieuwsbrief (Y)

Als er iemand zijn V6 terbeschikking wil stellen, dan houd ik me aanbevolen om er een middagje mee te trappen :D :D
Mag ik dan tweedst! :grin:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hoho, ik was al eerste hoor :p

PAZ 2, Arno 3? :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Voor de circuittest wil ik me dan wel opofferen 8)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

RS Passie schreef:
Jochem de Haas schreef:Afgelopen zondag ...Megane RS 270 pk (VKV) tegen 5 GTT bleu sport (ivo)

Allebei in 4 en het gas erop .........best jammer als er dan gewoon een 5je naast je blijft rijden .

Oke de GTT stond wel op 1.1 bar met een T25 maar toch...........

Oftewel 0-0 :grin:
Mooi man :) De GTT heeft orgineel een T2 turbo!? ongv 120pk 90kw toch?
Ik heb nl de megane 270+ Maar ben niet de persoon van je verhaal 8) Ben wel erg benieuwd naar je spec...pk's KW NM... het gewicht speelt natuurlijk wel een grote rol jij 850kilo geloof ik? en ik 1330 kilo :(
Nee was een demo van VKV de renaultsport dealer........
En de 5 GTT van ivo heeft geen T2 maar een T25 en reed op 1.1 bar zo'n beetje 150 pk aan de wielen ....

En ja gewicht is zeker het probleem
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Phase II V6 tegen clio RS III (beide geel )

ivo in de V6 ik in de RS................diverse stoplichsprintjes ( ik wel de esp uit) ging eigenlijk steeds gelijk op ....beetje wisseling van reactiesnelheid.


Oja en Maus met de v6 p1 zoals ie zelf aan aangaf ( zie hier boven ) werd een x voorbij gegaan door Ivo met de GTT ( zie hier boven ) in de strijd
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Was niet zo heel raar dus dat ik ervoor bleef >)
Toen het overige verkeer naar de rechter baan verdwenen was vertrok ik vanaf 80 in de 3e versnelling.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

5 GTT 16V vs golf 5 GTI ...............helaas voor de golf
Zelf met een rollende start ik stond al bij het stoplicht stil en hij kwam aan rijden ( van het sprintje er voor ) en ook toen ging ie het niet reden.

Stoplicht verder ...raampje van de golf open : euh wat heb je erin liggen ? antw. een motor die het doet :p
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jochem de Haas schreef:5 GTT 16V vs golf 5 GTI ...............helaas voor de golf
Zelf met een rollende start ik stond al bij het stoplicht stil en hij kwam aan rijden ( van het sprintje er voor ) en ook toen ging ie het niet reden.

Stoplicht verder ...raampje van de golf open : euh wat heb je erin liggen ? antw. een motor die het doet :p
In ieder geval een aardige VW bestuurder, die de moeite deed om contact te leggen, de meeste zijn vervelende kereltjes :D en die het niet leuk vinden om een beetje gepest te worden.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:euh wat heb je erin liggen ? antw. een motor die het doet :p

:lol: :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

jochem hoeveel vermogen heeft die 16vt nu eigenlijk :D ?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik geloof 194 pk aan de wielen met een turbo druk van 0,5 bar.

En als je dan bedenkt dat daar nog aan geschroeft kan worden >-)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

jah idd, ik wil met een aantal jaar ook compleet turbo spec willy blok opbouwen maar dan wss op 1,5 ofzo :p
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:lol: Nou leg dat dan maar gewoon in een Clio chassis want in een 5je krijg je dat vermogen niet op de weg. :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

lachuh toch :p
Plaats reactie