[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Voor dat luchtfilter moet je toch ff een originele scoren, je hebt echt serieus vermogensverlies zo. Michel S. had toch een verlies van 13pk gemeten tov een origineel luchtfilterhuis!

Dus dan maar iets minder stoere sound, al brult een origineel huis met dikke slang in de bumper ook best aardig, zie mijn Williams :)

Beter dattie rijd iig (Y)
Steven(stk)

Ik heb een originele liggen, maar die krijg je niet weg onder de kap.

Het mooiste is om gewoon die ronde filterbox + k&n filter van de gte te gebruiken, maar dan moet ik een verloop hebben van het 16v gasklephuis naar een ronde buis ..

geen idee waar ik dat vandaan moet halen.
Geert
Contacteer:

Steven(stk) schreef:
Tom schreef:Is dit de f7r dan? (omdat ik een f7p spruitstukkie zie).
nee dit is nog de f7p, de f7r moet nog een nieuwe distributie +spruitstuk etc op :)

Maar ik wil nu eerst weer eens rijden anders komt dat er dit jaar helemaal niet meer van :beer:
zoek je een 4-2-1? anders heb ik nog wel een orgineel willie spruitstuk.
Martijn Kool

Steven(stk) schreef:Ik heb een originele liggen, maar die krijg je niet weg onder de kap.

Het mooiste is om gewoon die ronde filterbox + k&n filter van de gte te gebruiken, maar dan moet ik een verloop hebben van het 16v gasklephuis naar een ronde buis ..

Op een 19 16v zit een dergelijke slang standaard op, is wel vrij lang, weet niet of je het dan red met de ruimte want heb geen idee hoe groot je filterbox is..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Robke
Car: Lexus IS250

Ik zou gewoon het F7P spruitstuk erop zetten, schijnt een F7R toch net wat meer vermogen mee te maken.
Geert
Contacteer:

op engelse sites lees in compleet het tegenover gestelde. zal even wat dyno's opzoeken.
Steven(stk)

Martijn Kool schreef:
Steven(stk) schreef:Ik heb een originele liggen, maar die krijg je niet weg onder de kap.

Op een 19 16v zit een dergelijke slang standaard op, is wel vrij lang, weet niet of je het dan red met de ruimte want heb geen idee hoe groot je filterbox is..
Heb je daar toevallig een foto van ? , ik neem aan dat zo`n slang wel in te korten is ?
Steven(stk)

Robke schreef:Ik zou gewoon het F7P spruitstuk erop zetten, schijnt een F7R toch net wat meer vermogen mee te maken.
Geert schreef:op engelse sites lees in compleet het tegenover gestelde. zal even wat dyno's opzoeken.
Maar zo`n devil/ktec.etc spruitstuk lijkt me het mooist of maakt dat weinig verschil ?
Andrews (supercinq)

mooi dat het blokkie erin ligt steven.
ik kan me nog herinneren dat je zei dat het best wat werk was.
en nu ligt hij erin (Y)

echt mooi man.
mocht je nog eens een stoeltje vrij hebben
op zandvoort o.i.d
dan houd ik me anbevolen :)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Geert
Contacteer:

Steven(stk) schreef:
Robke schreef:Ik zou gewoon het F7P spruitstuk erop zetten, schijnt een F7R toch net wat meer vermogen mee te maken.
Geert schreef:op engelse sites lees in compleet het tegenover gestelde. zal even wat dyno's opzoeken.
Maar zo`n devil/ktec.etc spruitstuk lijkt me het mooist of maakt dat weinig verschil ?
4-2-1 zou een goed verschil moeten maken. k-tec is trouwens gewoon een supersprint.
Martijn Kool

Steven(stk) schreef:
Martijn Kool schreef:

Heb je daar toevallig een foto van ? , ik neem aan dat zo`n slang wel in te korten is ?
moest f wat zoeken, maar hier zie je m redelijk zitten, zit alleen een openluchtfilter op hier, normaal gaat die slang richting filterhuis van een 19:
Afbeelding
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

He... da's de motorruimte van mijn 16V :D met dat funky Raceland filter die ik om de hoek al kwijt was :p
Steven(stk)

Martijn Kool schreef:
moest f wat zoeken, maar hier zie je m redelijk zitten, zit alleen een openluchtfilter op hier, normaal gaat die slang richting filterhuis van een 19:
plaatje
(Y) dat moet wel lukken denk ik, eens kijken wat de dealer ervoor vraagt :)
antoine
Car: Renault Clio III RS

[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 1Small.jpg[/img]

Zo zal het ook kunnen.

of het deel uit deze set.. Ik weet nog niet waar je die kunt krijgen maar daar kom ik ook nog wel achter.
http://cgi.ebay.fr/kit-complet-admissio ... 240%3A1318
mark 5t
Contacteer:

das een turbo blokkie ant!
Steven(stk)

antoine schreef:[img]http://i21.photobucket.com/albums/b286/ ... 1Small.jpg[/img]

Zo zal het ook kunnen.

of het deel uit deze set.. Ik weet nog niet waar je die kunt krijgen maar daar kom ik ook nog wel achter.
http://cgi.ebay.fr/kit-complet-admissio ... 240%3A1318
Met alleen dat 1e blauwe stuk uit die set zou ik er al zijn inderdaad :)

update mbt de dynamo, mijn jaar oude dynamo was inderdaad overleden, nu de 16v dynamo erin gezet en geen brandend accu lampje meer.
antoine

mark 5t schreef:das een turbo blokkie ant!
Dat klopt, dit is de motor van Glekke zijn 19 16b
antoine

Steven, zoals in de pm staat heeft hij een verloop stuk 70 --> 50 mm gebruikt. Omdat de gasklep ongeveer 80 mm is kan je misschien ook kiezen voor de 76 --> 51 mm of 76 --> 60 mm

http://biesheuvel.nl/store/group/510/start/30
Steven(stk)

vandaag eigenlijk geheel probleemloos naar de openingsmeet en terug gereden, op de terug weg nog een paar keer vol gas uit geprobeerd,
helaas daarna een stuk file, kan iig een standaard ? gtt aardig bijhouden

Er moet her en der nog wel wat koeling bij komen onder het rijden blijft de auto keurig op temperatuur,maar bij het uitlaatspruitstuk krijgt de startmotor het wel erg warm.

Eenmaal thuis duurde het toch wel 15 minuten voor de auto weer een beetje afgekoeld was (weliswaar met draaiende motor) , de fan trekt eigenlijk alleen maar warme lucht dus dat schiet niet zo op

En het openlucht filter hangt precies in de warme lucht van de radiateur:P

genoeg nog te verbeteren maar eerst van de week maar eens door de apk :)
Steven

Ga je het redden, over 2 weken naar de ring? :)
Steven(stk)

Steven schreef:Ga je het redden, over 2 weken naar de ring? :)
Het is wel het plan, trek wel even een tijdelijke luchtslang van het front naar achter de motor, verder nog even zorgen dat de warme lucht van het inlaatspruitstuk niet direct weer naar binnen gezogen wordt.

(even kijken of ik er deze week apk op kan krijgen, moet alleen de achteruitrijverlichting nog fixen ,het lijkt erop dat die magneetschakelaar in de bak niet goed meer is, (het licht gaat wel branden als ik de stekker contactjes doorverbind), en een garage omg. rotterdam vinden die apk keuring zonder afspraak / op korte termijn wil doen :) )
Steven

Luchtfilterhuis van een 19 scoren en met ductape ten tajrepz ophangen?
Slang achter de bumper proppen en zo heb je weer 10pk terug.

Accu achter de rechter voorstoel, hoppa nog mooie gewichtsverdeling ook.
-PAZ-
Über-Spammer

achteruitrijverlichting is geen apk afkeur punt op een 5 :p
R5GTT. Drive it like you stole it
tutuur
Clubsponsor

vandaar dat mensen dus gewoon met een engels achterlicht rijden, kan me wel voorstellen dat dit 's avonds best ruk achteruit rijden is :lol:
Andrews (supercinq)

Afbeelding
*F7P-T*
Andrews (supercinq)

excuses voor de grote foto..
ben geen computerwonder (S)
maar mischien dat je vraag over je luchtfilter hiermee beantwoord is??
dit is dan wel een 3knakenfilter.
maar het ging je meer over de slang toch??
*F7P-T*
Ferdy
Über-Spammer

Andrews (supercinq) schreef:excuses voor de grote foto..
ben geen computerwonder (S)
fixed
Andrews (supercinq)

en evt een soort van gt tuning ic happer in je bumper??
of een 16v luchthapper o.i.d(clio of 19)
*F7P-T*
Steven(stk)

(Y) mooie foto, ik zie zo al een paar handigheidjes die ik ook ga toepassen.
Ik vraag me alleen af waar hij zijn rembekrachtiger heeft aangesloten :P

Zit er inderdaad aan te denken om een luchthappertje op de kap te zetten boven het uitlaatspruitstuk :)
Abel
Über-Spammer

bij de 16v zit die er alleen voor de katalisator, eerste modellen zonder (19) hadden geen happer. dus zal eigenlijk niet nodig zijn, alleen een hitteschild tegen het parafan
Steven(stk)

Sinds vandaag zit er weer apk op de vijf (verliep zaterdag) , zonder opmerkingen er doorheen gekomen :)

Vervolgens nog even op zandvoort geweest om de vijf te testen :D,

twee sessie`s zonder problemen overleeft, de vijf gaat echt prima vooruit met het nieuwe blok, nu alleen het onderstel nog wat verbeteren :)

en later leren remmen :P

er zijn diverse foto`s gemaakt dus die gooi ik van de week nog even bij deze post.

edit : nog even een zandvoort plaatje erbij

[img]http://img134.imageshack.us/img134/5453 ... 420231.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op ma 20 apr 2009 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer

Zocht je nu evt nog een origenele aanzuig slang van het luchtfilter naar de gasklep??
Steven(stk)

-PAZ- schreef:Zocht je nu evt nog een origenele aanzuig slang van het luchtfilter naar de gasklep??

Ja , mijn open luchtfilter hapt nu vrolijk warme lucht, dus als je wat hebt liggen :)
-PAZ-
Über-Spammer

Ik heb er idd nog 1 liggen, pm me maar een bod als je interesse hebt :wink:
Steven(stk)

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/uitlaat-rvs.jpg[/img]

Toen ik vorig weekend mijn uitlaat weer vast wilde zetten en mijn einddemper in mijn handen had klonk er verdacht gerammel uit de einddemper.

Daarom van de week bovenstaande demper opgehaald bij menno, en vandaag samen met een katvervanger onder de vijf gehangen. Geluidje is best nog netjes :)

nu alleen nog even een extra ophangpuntje maken om de voorpijp wat verder van mijn aandrijfas af te houden het wordt daar toch nog al warm.
Plaats reactie