Pascal `s Ford Ka aquarium

Vertel hier alles over je project.
5gt8vturbo

Aangezien mijn broer de grootste en mooiste beurs op gebied van Aquaria, terraria en paludaria http://www.vivariumbeurs.nl eens per jaar organiseert, wil ik hem volgend jaar in de veemarkt (als het helemaal doorgaat) een cadeau geven.

Dit is mijn plan:
ik wil een renault 5 van binnen helemaal strippen, en het motorruim helemaal leeg halen, alles weghalen wat er niet meer in hoort, alles dicht lassen rubbere mar in de auto laten spuiten en alles af kitten(ramen . in het motor ruim wil ik de een bak in lassen, aansluitingen maken, het filter en de verwarming monteren) daarna helemaal zwart spuiten en op de deur de namen van de sponsors zetten, onder elkaar. 5gtt turbo skirts en bumper mogen natuurlijk niet ontbreken. het dak wil ik eruit halen zodat je vanaf boven het aquarium kan gaan inrichten. Dit moet wel met een kap worden want hij moet ook dicht kunnen

mochten mensen nog tips en of advies geven graag! ik heb namelijk NUL verstand van aquaria ik ken wel mensen die me kunnen helpen maar ik heb waarschijnlijk hulp nodig van alle kanten![youtube][/youtube]
Laatst gewijzigd door 5gt8vturbo op zo 15 nov 2009 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.
5gt8vturbo

http://adsoftheworld.com/media/print/re ... =_original

dit is een beetje het idee! alleen dan met echte vissen :p
Ferdy
Über-Spammer

ken het idee wel,
in London ook een keer een wagen gezien, omgebouwd tot aquarium, dat was dacht ik een Ford Ka
Toeter (Martijn P)

goede schokbrekers gaan best wat liters water in zo een auto.
Steven
Car: M536

Whehe, wel geinig idee, zal alleen wel een paar keer goed testen worden om te kijken of ie daadwerkelijk lekdicht is en dan moet je em nog goed tegen roest beschermen ook.

Vergeet ook niet dat 1,5 meter hoogte ook nog een beste waterdruk met zich meebrengt op bodemniveau.
Ferdy
Über-Spammer

Riël
Über-Spammer

Ik vraag me alleen af in hoeverre die 5 in vorm blijft als je het dak eruit haalt en m dan vol laat lopen met 2 kuub water ;)

Wel iets verstevigen denk ik...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven

Nou als je een deel van de dakrand laat staan moet het wel lukken, gewoon 1 groot open dakje maken, hoeken afronden en evt. een zoom in het gat, mwoah dan gaat het wel.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Toeter (Martijn P) schreef:goede schokbrekers gaan best wat liters water in zo een auto.
Schokbrekers is onzin, de auto moet alleen rollen, dus de veerpoten zou je zelfs kunnen vervangen voor een stuk stalen buis die je vast last, voor de vorm kan er altijd nog een schroefveer bij onder natuurlijk.

Ramen e.d. vanbinnen uit kitten zodat je de druk niet op de kit hebt staan maar op de koets.

versteviging van het dak latten zitten/verzwaren met bv een hoeklijn of stalen strip en je bent een heel eind opweg denk ik.

Ik denk dat wanneer je een sloper (€50,= oid) regelt je deze eerst compleet stript en dan rustig aan op gaat bouwen dat je redelijk snel tot een mooi resultaat kan komen.
KoenGTT

Heel erg gewaagd idee, maar wel heel vet! Zorg vooral ook dat je grote vlakken zoals achterscherm en deurpaneel verstevigd. Anders gaat dit sowieso vervormen en ik neem aan dat je de vorm wilt behouden.

Zoals wat Steven zegt over het dak moet het lukken. De dakplaat zorgt niet echt voor stevigheid. En vooral veel met ronde bochten werken ipv hoeken!

Succes, ik ben benieuwd!
R5GTT phase2
5gt8vturbo

het is idd het idee om de vorm te houden en samen met de gtt skirt set moet het een beetje een race auto worden. het dak wilde ik sowieso klein houden en met bochten werken en dikke rubbers zodat je je niet ophaalt. maar misschien moeten daar ook verstevigingen worden gelast. maar dat merken we vanzelf

ook zullen aan de binnen kant platen en alle naden aan beide kanten worden dicht gelast (zowel buiten kant als binnen kant bij de deuren). heb geen zin dat hij strax helemaal vervormt is.

heb gehoord dat sea live in scheveningen een kever heeft gemaakt op deze manier.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

5gt8vturbo schreef: heb gehoord dat sea live in scheveningen een kever heeft gemaakt op deze manier.
Eens gaan kijken bij Sealife dan he :wink: Wie weet kan je via hun op meer info uit komen. :D
5gt8vturbo

ja idd zal van de week eens kijken hoe en wat daar.

maar heeft iemand enig idee wat te doen met de achterruit? want die wip je er in principe zo uit heb zitten denken om hem met een framepje vanaf buiten eerst ingesloten te lassen en daarna af te kitten.
Abel
Über-Spammer

water niet onder de ramen laten komen. dus een frame in de auto lassen en dan een plaat er in lasen, binnenzijde ook met strippen dicht maken, en achter de sprippen goed in de ml zetten tegen roest door condens.

eest de strippen lijkt me en dan de plaat...
Strijder

Rolkooi erin en dan platen ertegenaan lassen? Dan krijg je hem zeker waterdicht.
Danny van Duren
Car: GTT

5gt8vturbo schreef:het is idd het idee om de vorm te houden en samen met de gtt skirt set moet het een beetje een race auto worden. het dak wilde ik sowieso klein houden en met bochten werken en dikke rubbers zodat je je niet ophaalt. maar misschien moeten daar ook verstevigingen worden gelast. maar dat merken we vanzelf

ook zullen aan de binnen kant platen en alle naden aan beide kanten worden dicht gelast (zowel buiten kant als binnen kant bij de deuren). heb geen zin dat hij strax helemaal vervormt is.

heb gehoord dat sea live in scheveningen een kever heeft gemaakt op deze manier.
bij sea life staat een Ford ka op die manier heb ik vandaag gezien Wagen rot wel hard weg moet im zeggen
Abel
Über-Spammer

tja daar ben ik ook bang voor, dat je hem net niet dicht zult krijgen en last krijgt van vocht op rare plekken, dan rot je auto in een jaar door.. dus ik zeg bedenk je er maar nog op. het kan een hoerig duur project orden die uiteindelijk maar even dienst doet..

je kan ook altijd een autotje in het aquarium zetten he! :D
5gt8vturbo

nou het gaat erom dat hij eigenlijk alleen op de beurs van m`n broer te zien zal zijn. en dit is twee dagen per jaar. voor de rest goed uitzuigen schoonmaken en droog wegzetten!

@ abel wat bedoel je met water niet onder de ramen laten komen? aan de binnen kant van de deuren en passagiers kant? daar wilde ik idd al platten in zetten.

zit alleen een beetje met de achterruit!
Abel
Über-Spammer

water niet lager als de ramen. auto vol water weegt zo een paar ton
5gt8vturbo

ja maar hij staat alleen maar stil, verder gebeurt er niks mee. het hele principe is dat je door de ramen naar de vissen kan kijken.

hij wordt waarschijnlijk helemaal aan de binnenkant met rubber gespoten zodat hij echt waterdicht is.
5gt8vturbo

heeft iemand de maten van een renault 5 aan de binnenkant toevallig? wil ff uitrekenen hoeveel liter erin gaat

heb het al uitgerekend 6000 liter water. zou er ongeveer in gaan in een 5je
Riël
Über-Spammer

Het is wel veel mooier als je een interieur erin laat zitten.

Visjes zwemmen om de stoelen etc, waterplantjes uit de roosters, waaw :)

Goed uitspoelen dat er geen rommel meer uit de stoelen kan komen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer

maak van je gte er ook een!
5gt8vturbo

ja dat is juist het moeilijke, vissen gaan graag overal inzitten. op deze beurs hadden we een aquarium van 60000liter staan een enorme zee container.
[img]http://lh3.ggpht.com/_ywCo3uQhPF4/SdUGO ... SC0308.jpg[/img]
maar daar gingen ze zelfs onder de rubber mat zitten zodat je ze nooit meer terug vind. en aangezien het niet de meest goedkope visjes zijn die erin zitten. moet ik daar toch met een oplossing voor komen. i vond dat ook wel een heel gaaf idee om alles erin te laten zitten mar dan moet alles heel goed gefilterd worden
Steven

Stoelframe kaalmaken indraperen met waterplanten?
Gewoon ff om de hoek in die groene stinksloot donderen :D

@Abel, jij bedoelt een grote dekplaat die net onder de ramen alles afdekt, vergeet niet dat daaronder een hoop verstijvingsstrips onder moeten komen om die plaat uit te stijven. Een kale plaat van een paar millimeter dik buigt enorm door als je er een halve meter water opzet.

Ik zou toch voorstellen om in de 5 een complete bak in te lassen die je afkit, allemaal rechte platen erin leggen, dan houd je ook weinig kiertjes over.
5gt8vturbo

Steven schreef:Stoelframe kaalmaken indraperen met waterplanten?
Gewoon ff om de hoek in die groene stinksloot donderen :D

@Abel, jij bedoelt een grote dekplaat die net onder de ramen alles afdekt, vergeet niet dat daaronder een hoop verstijvingsstrips onder moeten komen om die plaat uit te stijven. Een kale plaat van een paar millimeter dik buigt enorm door als je er een halve meter water opzet.

Ik zou toch voorstellen om in de 5 een complete bak in te lassen die je afkit, allemaal rechte platen erin leggen, dan houd je ook weinig kiertjes over.
ik heb nu twee opties om te doen:
* een bak tot aan de ramen erin lassen en die af te kitten
of
* alles dicht lassen, af kitten en met rubber volspuiten

wel komen er plexiglas ramen in, omdat ik vrijwel zeker weet dat de ramen zullen gaan scheuren. er gaat namelijk 6000 liter water in zo`n 5je

en aangezien de beurs doorgaat! ben ik nu opzoek naar een heel goedkoop 5je! dus iemand die wat onder het stof heeft staan?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

gewoon paar slopen bellen!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Erik (Schepjes)
Contacteer:

En als je er 1 hebt, en je gaat toch plexiglazen ramen maken, dan wil ik je voorraam hebben! :)
5gt8vturbo

Erik (Schepjes) schreef:En als je er 1 hebt, en je gaat toch plexiglazen ramen maken, dan wil ik je voorraam hebben! :)
ja de voorruit weet ik nog niet zeker omdat dat versterkt glas is maar mocht ik hem er uit halen krijg je een pm!
Erik (Schepjes)
Contacteer:

graag, leuk idee trouwens! :)
tutuur
Clubsponsor

ik weet het niet heel cker maar kan zijn dat mijn v ruit gescheurd is, heb em namelijk wel los liggen, mocht ie nog leven laat ik et weten dan kan je em zo ophalen.....

hoorn is dan ook niet erg ver;)
5gt8vturbo

thnx ja het gaat wat voeten in de aarden zetten maar denk wel dat het mogelijk is! maar goed eerst maar ff wachten op een renaultje 5
Erik (Schepjes)
Contacteer:

tutuur schreef:ik weet het niet heel cker maar kan zijn dat mijn v ruit gescheurd is, heb em namelijk wel los liggen, mocht ie nog leven laat ik et weten dan kan je em zo ophalen.....

hoorn is dan ook niet erg ver;)
oftopic:
Dat zou helemaal mooi zijn! :)
tutuur
Clubsponsor

eigenlijk zou je hem dan ook moeten bewaren voor bij een renault meeting, zou wel stoer zijn :worship:
neem ik een paar kooikarpers voor je mee :p
5gt8vturbo

zou idd wel kunnen maar laat ik hem eerst maar eens af krijgen en testen voor ik hem op de beurs en meeting ga zetten! zou wel weer een mooi promotie stukje zijn want hij wordt gespoten met de beurs naam erop!
Plaats reactie