Yep!Ivo van Achthoven schreef:Een naafgat van 60.1 is dat de maat bij een GT...?Steven schreef:Ik heb spacers die volgens mij vandaan komen bij zo'n autostyle shop, wel netjes met een naafgat van 60.1 en daarmee centreerd de velg ook nog netjes op de naaf. Kostte volgens mij ook een habbekrats
ACT: 5 GT Turbo
-
hebbes....!
Dit is denk wel de set die ik nodig heb om van ET 43 naar ET 38 te komen, ziet er iig goed uit
Donderdag maar ff halen
Dit is denk wel de set die ik nodig heb om van ET 43 naar ET 38 te komen, ziet er iig goed uit

Donderdag maar ff halen
Nu loopt mn motortje weer als een zonnetje.
Alle mayo is opgelost.
Heb er net 250km weer opzitten en dat )*&#$^%&*( begon weer raar te doen.
Dit keer iets geheel anders. Ik reed van mn werk weg in Amsterdam. Ging over de A9 richting huis en hij begon inene heel raar te bonken en trillen.
Als ik mn gas constant hield reed hij prima. Maar gaaf ik wat gas, ging hij bonken en trillen. Hoe meer ik het gas pendaal in trapte hoe harder en sneller hij ging bonken.
Het lijkt bij het linker voor wiel vandaan te komen.
Ook als ik van stilstand af optrek. In 1e en 2e versnelling trilt mn stuur heel erg. En hoor/voel je dat bonken ook weer.
Had hem gister al omhoog gekrikt om even te kijken maar kon zou snel niks vinden/zien.
Iets met de aandrijving? Aandrijfas ofzo..
Alle mayo is opgelost.
Heb er net 250km weer opzitten en dat )*&#$^%&*( begon weer raar te doen.
Dit keer iets geheel anders. Ik reed van mn werk weg in Amsterdam. Ging over de A9 richting huis en hij begon inene heel raar te bonken en trillen.
Als ik mn gas constant hield reed hij prima. Maar gaaf ik wat gas, ging hij bonken en trillen. Hoe meer ik het gas pendaal in trapte hoe harder en sneller hij ging bonken.
Het lijkt bij het linker voor wiel vandaan te komen.
Ook als ik van stilstand af optrek. In 1e en 2e versnelling trilt mn stuur heel erg. En hoor/voel je dat bonken ook weer.
Had hem gister al omhoog gekrikt om even te kijken maar kon zou snel niks vinden/zien.
Iets met de aandrijving? Aandrijfas ofzo..
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
dat lijkt idd. op een aandrijfas, of een wiellager.
Als je de auto op krikt aan een kant, en je draait aan het wiel, moet je je hand eens op de veer van de schokbreker leggen. Voel je dan wat is je wiellager overleden.
Als je de auto op krikt aan een kant, en je draait aan het wiel, moet je je hand eens op de veer van de schokbreker leggen. Voel je dan wat is je wiellager overleden.
Project: GTT Blue Sport
Ik heb toestraks even gekeken.
Auto opgekrikt aan de linker kant waar ik het vandaan hoorde komen.
Geen speling in het wiellager.
Rechterkant even opgekrikt en die heeft wel speling in het wiellager.
Ik ga sowieso voor beide wiellagers verangen.
Maar ik hoor toch echt duidelijk linksvoor dat het bonkt.
Als ik in mn 1 op trek vanuit stilstand trekt mn stuur ook helemaal naar links.
Duidelijk aandrijfas neem ik aan?
Klopt het dat de aandrijfassen van een clio 1.8 16v eronder passen?
Auto opgekrikt aan de linker kant waar ik het vandaan hoorde komen.
Geen speling in het wiellager.
Rechterkant even opgekrikt en die heeft wel speling in het wiellager.
Ik ga sowieso voor beide wiellagers verangen.
Maar ik hoor toch echt duidelijk linksvoor dat het bonkt.
Als ik in mn 1 op trek vanuit stilstand trekt mn stuur ook helemaal naar links.
Duidelijk aandrijfas neem ik aan?
Klopt het dat de aandrijfassen van een clio 1.8 16v eronder passen?
Ik zou gewoon 1 lager vervangen, wie weet is links net gedaan door de vorige eigenaar.
Aandrijfassen moet je ff aan voelen en luisteren als je bij maximaal sturen draait.
Volgens mij passen 16v assen niet, zou je http://www.H-base.nl ff voor moeten checken.
Hoe laat ben jij altijd thuis van werk? Ik kachel meestal pas om half 6 weg van de kromthoutstraat. Kan wel ff langskachele vrijdag?
Aandrijfassen moet je ff aan voelen en luisteren als je bij maximaal sturen draait.
Volgens mij passen 16v assen niet, zou je http://www.H-base.nl ff voor moeten checken.
Hoe laat ben jij altijd thuis van werk? Ik kachel meestal pas om half 6 weg van de kromthoutstraat. Kan wel ff langskachele vrijdag?
Ze zijn beide vorig jaar vervangen. Nu begint er alweer 1 speling te geven.Steven schreef:Ik zou gewoon 1 lager vervangen, wie weet is links net gedaan door de vorige eigenaar.
Ik denk dat het slim is om ze gelijk beide te vervangen. Ik denk, en dat heb ik vaker gehoord, dat het komt doordat ding ding zo verschrikkelijk stug geveerd is.
Toen ik hem net had sneuvelde er ook al 1. Alleen deze vervangen. 2 weken later begon die andere

Maar mn waggel gaat vanmiddag naar de garage en word ie ff nagekeken voor de APK.
Maar bedankt voor het aanbod

Hmm okee. Je hebt het nu over een Fuseekogel? Misschien slim om deze ook gelijk te vervangen? Zijn de kosten ook niet.Steven schreef:Dat stugge veren is gelul... zou ik eerder denken dat je fusees uitgesleten zijn of je hebt een paar hookiewookie lagers gekregen.
Mocht mn aandrijfsas vervangen moeten worden. Alle twee vervangen of alleen stukkende?
En loopt de bak dan leeg als de linker of rechter deruit gehaald word?
-
lagers bonken echt niet volgens mij, die zoemen, dus ik zou eerst je aandrijfassen pakken!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Als de oorzaak van de bijgeluiden in een lager/fuse kogel of draagarm rubber zit komen ze dat als het goed is bij de apk wel tegen. En dan kan je nog zien wat je moet vervangen evt. Zomaar het ene na het andere onderdeel vervangen zonder dat je exact weet wat er aan de hand is lijkt mij een beetje zonde van je geld.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Over bakolie gesproken, hoeveel gaat er in bij een GTT?
3.2 uit mijn hoofd?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik dank u beidenoldskool schreef:3.4Haas schreef:3.2 uit mijn hoofd?

Het gat in de bak waarlangs je de olie evt bijvult is ook gelijk het peil, m.a.w je vult de bak dus gewoon bij tot het er weer terug uit komt langs het vul gat. Dan zit je altijd goed 

R5GTT. Drive it like you stole it
-
Zo'n 450 km doe ik met een tank volgens mij.
300km op een tank.
maar dan geef ik wel af en toe volgas!!
maar dan geef ik wel af en toe volgas!!

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Oww jij was die fileveroorzakerpierre schreef:ik ben met 1 tank naar Parijs en Nurnberg gereden, dus 1 op 14,5Christian schreef:hoeveel Km kan de gemidelde GTT rijder rijden op een tank benziene?

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Net als bij een clio dus.-PAZ- schreef:Het gat in de bak waarlangs je de olie evt bijvult is ook gelijk het peil, m.a.w je vult de bak dus gewoon bij tot het er weer terug uit komt langs het vul gat. Dan zit je altijd goed