[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

STFU :D

Nee, kan mooi de kosten drukken ;)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:STFU :D

Nee, kan mooi de kosten drukken ;)
Daar hebben we tegenqwoordig een smilley voor he :stfu

(Leipe shit he ouwe?)

Maar van et weekend rijden Steven?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah niet gezien!

Wel cool 8)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zaterdag kun je ook nog Zandvoorten, misschien dat ik snel ff een rondje doe alvorens ik naar Luco gas :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah, ik heb niks om te zandvoorten... Zaterdag maar even klussen en 's middags naar Harderwijk.

Zondag Ring :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Fuck ik wilde nog editten, maar dat mocht weer niet natuurlijk

Jij editslet :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

:P

Ik moest maar 5 seconden wachten dit keer voor ik m'n bericht mocht plaatsen, net moest ik 1 minuut ofzo wachten (N)
Jij zondag nog vlammen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nah uit gezondheidsoverwegingen maar niet, zou eerder contact opnemen met Ed van Leeuwen :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wie is dat dan?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zou je moeten kennen? Geef je 3 hint letters: dri

Maarrrr ff terug naar Steve's 16v conversion, volgende week zaterdag testrije? 8)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Wouter de Wit schreef:
Maar van et weekend rijden Steven?
Steven schreef:Zou je moeten kennen? Geef je 3 hint letters: dri

Maarrrr ff terug naar Steve's 16v conversion, volgende week zaterdag testrije? 8)
Alles hangt af van hoe makkelijk ik de motor aan de praat krijg,
Om te kunnen starten hoeft alleen de accu erop, de witte draad naar de startmotor en het benzine pomp relais by-passen (ff direct 12volt erop) (en nog ff een uitlaatje fabrieken).

Maar helaas dit weekend geen tijd :-( , dus alstie over 2 weken loopt dan ben ik al blij
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

door chronisch tijdgebrek enigsinds vertraagd,

- blokje ligt erin en loopt na wat gekloot (de voeding zat niet goed, de geschakelde plus van de computer werd 0 als je de startmotor draaide (0) ) , her en der nog wat draadjes wat netter verbinden.
- koelsysteem even aanluiten en gaan met die hap.
- 16 as en remmerij moet even op de volgende vakantie wachten
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Goed , bijna klaar, de vijf heeft inmiddels de eerste meters gereden, weliswaar met een houtje-touwtje uitlaat maar goed :D


Alleen de standaard 5 of 16v radiateur fan wordt toch wel erg krap, iemand nog tips waar ik een mooie smalle fan kan kopen / vanaf kan halen ?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik wandel meestal langs sloopauto's om te kijken of ergens een btje platte fan inzit...

en anders een nieuwe van SPAL, zijn plat met een behoorlijke blaas/zuigkracht :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

wat hoor ik?? F7R???

:D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Martijn Kool schreef:wat hoor ik?? F7R???

:D

er komt een f7r aan inderdaad,
twijfel alleen nog of deze in de vijf gaat of dat ik een nep williams maak van de 16v die ik nog heb staan, of dat ik een andere 5 ,cas die 3 meter verderop staat, ga voorzien van de f7r :)
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op vr 6 mar 2009 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

qua radiator is een r5 diesel misschien wel een idee?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het gaat om de fan, niet de radiateur, liftboy! :p

Die R moet gewoon in die 608 GTE Steve, zet die 16v maar weer in elkaar ofzo :D
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb ook een Spal fan gehaald bij DPT. Schijnt goed spul te zijn met een stuk betere opbrengst dan de standaard fan. Ik heb 'm alleen nog niet echt kunnen testen. :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Merijn schreef:Ik heb ook een Spal fan gehaald bij DPT. Schijnt goed spul te zijn met een stuk betere opbrengst dan de standaard fan. Ik heb 'm alleen nog niet echt kunnen testen. :)
welk type en nummer heb je Merijn ??
de mijne heeft kromme bladen en ben er zeer tevreden over, al jaren trouwens.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De mijne heeft ook kromme bladen. Welk type het is weet ik zo niet. Dat zal ik effe moeten nakijken als ik terug ben.
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Steven schreef:Het gaat om de fan, niet de radiateur, liftboy! :p

Die R moet gewoon in die 608 GTE Steve, zet die 16v maar weer in elkaar ofzo :D
Die Clio ( mijn ex clio) is ook 608 ;)

Goed bezig hier! (Y)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Zo nog even aan de klus gegaan vanavond

spal fan zit er sinds vanavond in,
van de week een andere benzinepomp opgehaald bij Jo,
de oude begon wat rare geluiden te maken dus die zit er ook onder.

motorkap erop, grilletje weer erin.

Kortom auto klaar

.. tot dat ik even olie wilde wisselen en het schroefdraad van de carterplug gaar bleek te zijn. :@

Van het weekend dus maar even zin maken om het carter vanonder mijn gte blok (heb ik al een 16v carter onder gezet ooit) over te zetten naar mijn 16v blok :~
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

gewoon de f7r erin. dan heb je je carter probleem ook opgelost.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Geert schreef:gewoon de f7r erin. dan heb je je carter probleem ook opgelost.
Even? ;)

Denk dat Steven nu eerst wel toe is aan rijden :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

waarom het carter wisselen als de draad van de plug verrot is (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Tom schreef:waarom het carter wisselen als de draad van de plug verrot is (0)
draad van het carter dus (0)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Van de week het carter onder mijn oude blok vandaan gehaald, en vandaag onder het 16v blok in de vijf gezet. Dat ging gelukkig zonder het hele blok te moeten uitbouwen. Vervolgens nieuwe olie derin en klaar :)

Alle metertjes en sensoren werken ook zoals origineel :)

Op wat tiewraps, wat kleine dingen (dynamo lampje schiet aan bij veel toeren) en een wasbeurt na is de motor ombouw klaar.

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/16v/16v_inbouw.jpg[/img]

Vandaag eens even een serieus testrondje gemaakt, moet zeggen dan zo`n open filter een prima geluid geeft bij vol gas :D


Nu eerst maar eens een paar circuitdagen meepakken, en in de tussentijd mijn 16v subframe schoonmaken en doorlassen, voorzien van nieuwe bussen en williams spul. Ook nog eens op zoek gaan naar een leuk uitlaat spruitstuk en nokkenassen voor de f7r :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is dit de f7r dan? (omdat ik een f7p spruitstukkie zie).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Tom schreef:Is dit de f7r dan? (omdat ik een f7p spruitstukkie zie).
nee dit is nog de f7p, de f7r moet nog een nieuwe distributie +spruitstuk etc op :)

Maar ik wil nu eerst weer eens rijden anders komt dat er dit jaar helemaal niet meer van :beer:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, dat moet ook gebeuren af en toe :p (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ziet er wel serieus uit ... :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik hoop niet dat je dynamo verrot is, tis behoorlijk hoerewerk om die te vrvangen.

Bij mij brandde dat lampje eerst ook bij hoge toeren en daarna steeds meer bij lagere toeren en toen wassie toch echt stuk.
Dit alles binnen 2 heats Zandvoort :D
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

ach dat kan er ook nog wel bij, de dynamo is pas een jaartje oud , ik kijk morgen eerst even de bedrading + spanning van de multiriem na en vervang de spanningsregelaar met eentje die ik nog heb liggen.

Als dat niet werkt gooi ik de 16v dynamo er wel op. :P
Plaats reactie