Nee, kan mooi de kosten drukken
[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw
-
Wouter
- Über-Spammer
- Contacteer:
Daar hebben we tegenqwoordig een smilley voor heTim_Coupe schreef:STFU
Nee, kan mooi de kosten drukken
(Leipe shit he ouwe?)
Maar van et weekend rijden Steven?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
Steven(stk)
Wouter de Wit schreef:
Maar van et weekend rijden Steven?
Alles hangt af van hoe makkelijk ik de motor aan de praat krijg,Steven schreef:Zou je moeten kennen? Geef je 3 hint letters: dri
Maarrrr ff terug naar Steve's 16v conversion, volgende week zaterdag testrije?
Om te kunnen starten hoeft alleen de accu erop, de witte draad naar de startmotor en het benzine pomp relais by-passen (ff direct 12volt erop) (en nog ff een uitlaatje fabrieken).
Maar helaas dit weekend geen tijd
-
Steven(stk)
door chronisch tijdgebrek enigsinds vertraagd,
- blokje ligt erin en loopt na wat gekloot (de voeding zat niet goed, de geschakelde plus van de computer werd 0 als je de startmotor draaide
) , her en der nog wat draadjes wat netter verbinden.
- koelsysteem even aanluiten en gaan met die hap.
- 16 as en remmerij moet even op de volgende vakantie wachten
- blokje ligt erin en loopt na wat gekloot (de voeding zat niet goed, de geschakelde plus van de computer werd 0 als je de startmotor draaide
- koelsysteem even aanluiten en gaan met die hap.
- 16 as en remmerij moet even op de volgende vakantie wachten
-
Steven(stk)
Goed , bijna klaar, de vijf heeft inmiddels de eerste meters gereden, weliswaar met een houtje-touwtje uitlaat maar goed
Alleen de standaard 5 of 16v radiateur fan wordt toch wel erg krap, iemand nog tips waar ik een mooie smalle fan kan kopen / vanaf kan halen ?
Alleen de standaard 5 of 16v radiateur fan wordt toch wel erg krap, iemand nog tips waar ik een mooie smalle fan kan kopen / vanaf kan halen ?
-
Martijn Kool
wat hoor ik?? F7R???

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Steven(stk)
Martijn Kool schreef:wat hoor ik?? F7R???
er komt een f7r aan inderdaad,
twijfel alleen nog of deze in de vijf gaat of dat ik een nep williams maak van de 16v die ik nog heb staan, of dat ik een andere 5 ,cas die 3 meter verderop staat, ga voorzien van de f7r
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op vr 6 mar 2009 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
welk type en nummer heb je Merijn ??Merijn schreef:Ik heb ook een Spal fan gehaald bij DPT. Schijnt goed spul te zijn met een stuk betere opbrengst dan de standaard fan. Ik heb 'm alleen nog niet echt kunnen testen.
de mijne heeft kromme bladen en ben er zeer tevreden over, al jaren trouwens.
-
Steven(stk)
Zo nog even aan de klus gegaan vanavond
spal fan zit er sinds vanavond in,
van de week een andere benzinepomp opgehaald bij Jo,
de oude begon wat rare geluiden te maken dus die zit er ook onder.
motorkap erop, grilletje weer erin.
Kortom auto klaar
.. tot dat ik even olie wilde wisselen en het schroefdraad van de carterplug gaar bleek te zijn.
Van het weekend dus maar even zin maken om het carter vanonder mijn gte blok (heb ik al een 16v carter onder gezet ooit) over te zetten naar mijn 16v blok
spal fan zit er sinds vanavond in,
van de week een andere benzinepomp opgehaald bij Jo,
de oude begon wat rare geluiden te maken dus die zit er ook onder.
motorkap erop, grilletje weer erin.
Kortom auto klaar
.. tot dat ik even olie wilde wisselen en het schroefdraad van de carterplug gaar bleek te zijn.
Van het weekend dus maar even zin maken om het carter vanonder mijn gte blok (heb ik al een 16v carter onder gezet ooit) over te zetten naar mijn 16v blok
gewoon de f7r erin. dan heb je je carter probleem ook opgelost.
-
Steven(stk)
draad van het carter dusTom schreef:waarom het carter wisselen als de draad van de plug verrot is
-
Steven(stk)
Van de week het carter onder mijn oude blok vandaan gehaald, en vandaag onder het 16v blok in de vijf gezet. Dat ging gelukkig zonder het hele blok te moeten uitbouwen. Vervolgens nieuwe olie derin en klaar 
Alle metertjes en sensoren werken ook zoals origineel
Op wat tiewraps, wat kleine dingen (dynamo lampje schiet aan bij veel toeren) en een wasbeurt na is de motor ombouw klaar.
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/16v/16v_inbouw.jpg[/img]
Vandaag eens even een serieus testrondje gemaakt, moet zeggen dan zo`n open filter een prima geluid geeft bij vol gas
Nu eerst maar eens een paar circuitdagen meepakken, en in de tussentijd mijn 16v subframe schoonmaken en doorlassen, voorzien van nieuwe bussen en williams spul. Ook nog eens op zoek gaan naar een leuk uitlaat spruitstuk en nokkenassen voor de f7r
Alle metertjes en sensoren werken ook zoals origineel
Op wat tiewraps, wat kleine dingen (dynamo lampje schiet aan bij veel toeren) en een wasbeurt na is de motor ombouw klaar.
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/16v/16v_inbouw.jpg[/img]
Vandaag eens even een serieus testrondje gemaakt, moet zeggen dan zo`n open filter een prima geluid geeft bij vol gas
Nu eerst maar eens een paar circuitdagen meepakken, en in de tussentijd mijn 16v subframe schoonmaken en doorlassen, voorzien van nieuwe bussen en williams spul. Ook nog eens op zoek gaan naar een leuk uitlaat spruitstuk en nokkenassen voor de f7r
-
Steven(stk)
nee dit is nog de f7p, de f7r moet nog een nieuwe distributie +spruitstuk etc opTom schreef:Is dit de f7r dan? (omdat ik een f7p spruitstukkie zie).
Maar ik wil nu eerst weer eens rijden anders komt dat er dit jaar helemaal niet meer van
Ik hoop niet dat je dynamo verrot is, tis behoorlijk hoerewerk om die te vrvangen.
Bij mij brandde dat lampje eerst ook bij hoge toeren en daarna steeds meer bij lagere toeren en toen wassie toch echt stuk.
Dit alles binnen 2 heats Zandvoort
Bij mij brandde dat lampje eerst ook bij hoge toeren en daarna steeds meer bij lagere toeren en toen wassie toch echt stuk.
Dit alles binnen 2 heats Zandvoort
-
Steven(stk)
ach dat kan er ook nog wel bij, de dynamo is pas een jaartje oud , ik kijk morgen eerst even de bedrading + spanning van de multiriem na en vervang de spanningsregelaar met eentje die ik nog heb liggen.
Als dat niet werkt gooi ik de 16v dynamo er wel op.
Als dat niet werkt gooi ik de 16v dynamo er wel op.