
Dennis' Gtt --- VERKOCHT
Ik denk dat de bestuurder in er wel een rol in speelt jaMerijn schreef:Dat ligt absoluut aan de bestuurder, Marcel!


Zo ff kijken wat we morgen allemaal nodig hebben en dan maar hopen dat ie morgen makkelijk los komt

euhhh, ik hink ook nog op 2 gedachtenoldskool schreef:en bedankt .Merijn schreef:Dat ligt absoluut aan de bestuurder, Marcel!![]()

Immer wieder die verdammte Holländer
heren zo kan die wel weer he .-Ray- schreef:euhhh, ik hink ook nog op 2 gedachtenoldskool schreef:en bedankt .Merijn schreef:Dat ligt absoluut aan de bestuurder, Marcel!![]()
nu laat de foto's maar eens zien van je lage gtt met duitse velgen .

Nou het gaat weer lekker hierzo zeg
Torsiestaven krijgen we op geen mogelijkheid los, met een 4 tons pers ertussen kwam er ook geen beweging in het spul
Dus we zijn nu halverwege met het loshalen van de achteras, dan kunnen we er makkelijk bij. Als het dan alsnog helemaal kut blijkt te zijn ergens een andere as vandaan halen. Voordat er weer een andere as onder komt zal ik deze iig even voorzien van een vers laagje lak.
De achters ophanging aan de bestuurderszijde blijkt ook niet echt fris meer, mede hierom dus besloten de as eronder vandaan te halen. Wiellager links ook gelijk vervangen want die klinkt ook niet meer zoals het hoort....
Fijn zo'n gtt zeg, miste het al


Torsiestaven krijgen we op geen mogelijkheid los, met een 4 tons pers ertussen kwam er ook geen beweging in het spul

De achters ophanging aan de bestuurderszijde blijkt ook niet echt fris meer, mede hierom dus besloten de as eronder vandaan te halen. Wiellager links ook gelijk vervangen want die klinkt ook niet meer zoals het hoort....
Fijn zo'n gtt zeg, miste het al


je meot ook pas 2 weken voor je begint alles al in te spuiten met een roestoplosser of iets in die richting .
By my was het zo los hoor geen problemen.
dus dat wordt een rondje mee ryden met de oude lage zwarte gtt dan .
of gaat je witte het nog halen voor de meeting.
By my was het zo los hoor geen problemen.
dus dat wordt een rondje mee ryden met de oude lage zwarte gtt dan .
of gaat je witte het nog halen voor de meeting.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Rare prioriteiten heb jij Dennis.....
Misschien staan er wel meer auto's bij de openingsmeeting dan bij de RAI
Heb je 't al geprobeerd met een bout, moeren PVC buis en grote carrosserieschijven?
Net wat Marcel zegt, flink inspuiten.
2 weken laten weken, onder spanning zetten met de 'trekkertool' en af en toe met een vuist op het midden van de torsiebuis slaan.
Desnoods vanaf beide kanten met een trekkertool onder spanning zetten.
En af en toe van de spanning af en weer inspuiten.
Opwarmen/heetstoken zou ik niet doen (zeker niet onder je auto), want het rubber om de buis smelt dan finaal weg.

Misschien staan er wel meer auto's bij de openingsmeeting dan bij de RAI
Heb je 't al geprobeerd met een bout, moeren PVC buis en grote carrosserieschijven?
Net wat Marcel zegt, flink inspuiten.
2 weken laten weken, onder spanning zetten met de 'trekkertool' en af en toe met een vuist op het midden van de torsiebuis slaan.
Desnoods vanaf beide kanten met een trekkertool onder spanning zetten.
En af en toe van de spanning af en weer inspuiten.
Opwarmen/heetstoken zou ik niet doen (zeker niet onder je auto), want het rubber om de buis smelt dan finaal weg.
Van alles geprobeerd (zal nog wel foto's posten) maar kwam geen beweging in. De as gaat er dus sowieso onderuit omdat de ophanging van de achteras vervangen wordt.
Ik moet bij de RAI gewoon werken, sta 2 weken lang bij MINI
Ik moet bij de RAI gewoon werken, sta 2 weken lang bij MINI

Heeft iemand een schema met de cupaansluitingen voor de gtt? Via de search kan ik het niet vinden namelijk.
Vandaag trouwens nog ff een uurtje aan de gt bezig geweest, alles is los op de remleidingen na. Zondag de as laten zakken en inspecteren wat we allemaal moeten lassen.
Vandaag trouwens nog ff een uurtje aan de gt bezig geweest, alles is los op de remleidingen na. Zondag de as laten zakken en inspecteren wat we allemaal moeten lassen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
pvc buis?? dat is echt niets!Willeon de Zoete schreef:Rare prioriteiten heb jij Dennis.....![]()
Misschien staan er wel meer auto's bij de openingsmeeting dan bij de RAI
![]()
Heb je 't al geprobeerd met een bout, moeren PVC buis en grote carrosserieschijven?
Net wat Marcel zegt, flink inspuiten.
2 weken laten weken, onder spanning zetten met de 'trekkertool' en af en toe met een vuist op het midden van de torsiebuis slaan.
Desnoods vanaf beide kanten met een trekkertool onder spanning zetten.
En af en toe van de spanning af en weer inspuiten.
Opwarmen/heetstoken zou ik niet doen (zeker niet onder je auto), want het rubber om de buis smelt dan finaal weg.
Dop 27 volgens mij, bakbout eruit trekken en die vervolgens gebruiken met een moer (liefst ook van de bak), die zijn in elk geval sterk.
Die onder spanning zetten en dan verhitten, komt de rotzooi zo los. Zo heb ik het ook gedaan(met de as op de grond uiteraard)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Vanmiddag weer ff aan het klussen geweest. De achteras is nu helemaal los en de torsiestaven liggen er ook uit. Beetje lomp geweld gebuikt maar daardoor gingen ze wel los
We hebben besloten om rechts en links de achterasophanging aan te pakken, maar al met al viel de roest nog mee. De boel ook vast deels schoon geflext maar moet nog beter gebeuren. Hopelijk kan ik deze week alles schoon krijgen, maar het lassen zal pas na de RAI gebeuren omdat ik dan gewoon geen tijd heb. Handremkabels en linkerwiellager worden ook meteen vervangen.
Ik zal nog eens naar een kabeltje zoeken om foto's te uploaden, mijn laptop is kapot en doe het normaal altijd via Bluetooth.

Ik zal nog eens naar een kabeltje zoeken om foto's te uploaden, mijn laptop is kapot en doe het normaal altijd via Bluetooth.
Laatst gewijzigd door DennisT op zo 22 mar 2009 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
GAZ achterdempers
[img]http://img516.imageshack.us/img516/1600/dsc00822.jpg[/img]
Dit werkte niet
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4774/dsc00824.jpg[/img]
Dit ging al beter, maar we hadden alleen niet genoeg ruimte
[img]http://img516.imageshack.us/img516/9525/dsc00826.jpg[/img]
Chris onder de auto
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2647/dsc00825y.jpg[/img]
De as los
[img]http://img516.imageshack.us/img516/3781/dsc00829.jpg[/img]
Ophanging links
[img]http://img516.imageshack.us/img516/705/dsc00830u.jpg[/img]
Ophanging rechts
[img]http://img516.imageshack.us/img516/9036/dsc00831h.jpg[/img]
Ergens Chris wielkast flexen
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2096/dsc00833.jpg[/img]
[img]http://img516.imageshack.us/img516/1600/dsc00822.jpg[/img]
Dit werkte niet
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4774/dsc00824.jpg[/img]
Dit ging al beter, maar we hadden alleen niet genoeg ruimte
[img]http://img516.imageshack.us/img516/9525/dsc00826.jpg[/img]
Chris onder de auto
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2647/dsc00825y.jpg[/img]
De as los
[img]http://img516.imageshack.us/img516/3781/dsc00829.jpg[/img]
Ophanging links
[img]http://img516.imageshack.us/img516/705/dsc00830u.jpg[/img]
Ophanging rechts
[img]http://img516.imageshack.us/img516/9036/dsc00831h.jpg[/img]
Ergens Chris wielkast flexen

[img]http://img516.imageshack.us/img516/2096/dsc00833.jpg[/img]
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Bij mij was het ook vele malen erger. Goed dat je er nu mee bezig gaat
Gewoon 2,5 mm plaat in zetten 


Met een hydraulische pers werkt het opzich best goed, zoals je op de 3e foto ziet hebben we een bout in de torsiestaaf gedraaid met daaraan een ketting. Die doe je om de bovenkant van de pers en het voetje zet je in het midden van de as vast, waar het andere eind van de torsiestaaf vast zit. Zorg wel dat je er goed bij kan (brug ofzo) want wij konden er niet goed bij met een moker.
Nieuwe toplagers heb ik nu ook al liggen. Vanmiddag de 5 aan de voorkant ook op bokken gezet en even 1 veerpoot eraf gehaald, alleen krijg de moer bij de topschotel niet los zonder luchtsleutel. Ook de voorbumper er meteen af gehaald, ziet er opzich niet slecht uit, wel wat roest bij de bumperophanging, nog even kijken wat we daaraan gaan doen. De oliekoeler is nu ook tevoorschijn gekomen, zit nu alleen met het probleem dat deze in de weg zit voor de FMIC. Of kan ik deze ook gewoon bovenop de frontbalk zetten? Neeft ie dan niet teveel koele lucht voor de radiateur weg?
[img]http://img210.imageshack.us/img210/9325/dsc00846m.jpg[/img]
[img]http://img210.imageshack.us/img210/4397/dsc00847.jpg[/img]
[img]http://img210.imageshack.us/img210/9325/dsc00846m.jpg[/img]
[img]http://img210.imageshack.us/img210/4397/dsc00847.jpg[/img]
gewoon naar boven verplaatsen en een koudere thermostaat monteren samen met een thermocontact dat eerder schakelt.
dus no problems 

Door het vastlopen van mijn laptop ben ik een link naar een site kwijt waar je universele intercoolers kan kopen. Heeft iemand deze link voor me? Ik geloof dat de IC daar 89 euro kost, 700 bij 140mm. Misschien gelijk ff een groupbuy organiseren?