Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat ligt absoluut aan de bestuurder, Marcel! :grin:
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Merijn schreef:Dat ligt absoluut aan de bestuurder, Marcel! :grin:
en bedankt . :-( :gun:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat jij dat negatief opvat is jouw probleem... ;) :lol: (F)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Merijn schreef:Dat ligt absoluut aan de bestuurder, Marcel! :grin:
Ik denk dat de bestuurder in er wel een rol in speelt ja :lol: Laten we het maar op een combinatie van de 3 houden dan :beer:

Zo ff kijken wat we morgen allemaal nodig hebben en dan maar hopen dat ie morgen makkelijk los komt (F)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

oldskool schreef:
Merijn schreef:Dat ligt absoluut aan de bestuurder, Marcel! :grin:
en bedankt . :-( :gun:
euhhh, ik hink ook nog op 2 gedachten :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-Ray- schreef:
oldskool schreef:
Merijn schreef:Dat ligt absoluut aan de bestuurder, Marcel! :grin:
en bedankt . :-( :gun:
euhhh, ik hink ook nog op 2 gedachten :lol:
heren zo kan die wel weer he .
nu laat de foto's maar eens zien van je lage gtt met duitse velgen . |:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nou het gaat weer lekker hierzo zeg :gun:


Torsiestaven krijgen we op geen mogelijkheid los, met een 4 tons pers ertussen kwam er ook geen beweging in het spul :~ Dus we zijn nu halverwege met het loshalen van de achteras, dan kunnen we er makkelijk bij. Als het dan alsnog helemaal kut blijkt te zijn ergens een andere as vandaan halen. Voordat er weer een andere as onder komt zal ik deze iig even voorzien van een vers laagje lak.

De achters ophanging aan de bestuurderszijde blijkt ook niet echt fris meer, mede hierom dus besloten de as eronder vandaan te halen. Wiellager links ook gelijk vervangen want die klinkt ook niet meer zoals het hoort....

Fijn zo'n gtt zeg, miste het al :p :lol:
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

je meot ook pas 2 weken voor je begint alles al in te spuiten met een roestoplosser of iets in die richting .
By my was het zo los hoor geen problemen.
dus dat wordt een rondje mee ryden met de oude lage zwarte gtt dan .
of gaat je witte het nog halen voor de meeting.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik heb het al een paar keer ingespoten, maar hij zit vooral in het midden vast.

Ik ben helaas niet op de meeting aanwezig, mag dan lekker op de RAI staan...
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Rare prioriteiten heb jij Dennis..... :p
Misschien staan er wel meer auto's bij de openingsmeeting dan bij de RAI
:wink:


Heb je 't al geprobeerd met een bout, moeren PVC buis en grote carrosserieschijven?

Net wat Marcel zegt, flink inspuiten.
2 weken laten weken, onder spanning zetten met de 'trekkertool' en af en toe met een vuist op het midden van de torsiebuis slaan.
Desnoods vanaf beide kanten met een trekkertool onder spanning zetten.
En af en toe van de spanning af en weer inspuiten.

Opwarmen/heetstoken zou ik niet doen (zeker niet onder je auto), want het rubber om de buis smelt dan finaal weg.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Van alles geprobeerd (zal nog wel foto's posten) maar kwam geen beweging in. De as gaat er dus sowieso onderuit omdat de ophanging van de achteras vervangen wordt.


Ik moet bij de RAI gewoon werken, sta 2 weken lang bij MINI :beer:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heeft iemand een schema met de cupaansluitingen voor de gtt? Via de search kan ik het niet vinden namelijk.

Vandaag trouwens nog ff een uurtje aan de gt bezig geweest, alles is los op de remleidingen na. Zondag de as laten zakken en inspecteren wat we allemaal moeten lassen.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Kijk hier eens. :wink:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

:D :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Willeon de Zoete schreef:Rare prioriteiten heb jij Dennis..... :p
Misschien staan er wel meer auto's bij de openingsmeeting dan bij de RAI
:wink:


Heb je 't al geprobeerd met een bout, moeren PVC buis en grote carrosserieschijven?

Net wat Marcel zegt, flink inspuiten.
2 weken laten weken, onder spanning zetten met de 'trekkertool' en af en toe met een vuist op het midden van de torsiebuis slaan.
Desnoods vanaf beide kanten met een trekkertool onder spanning zetten.
En af en toe van de spanning af en weer inspuiten.

Opwarmen/heetstoken zou ik niet doen (zeker niet onder je auto), want het rubber om de buis smelt dan finaal weg.
pvc buis?? dat is echt niets!

Dop 27 volgens mij, bakbout eruit trekken en die vervolgens gebruiken met een moer (liefst ook van de bak), die zijn in elk geval sterk.

Die onder spanning zetten en dan verhitten, komt de rotzooi zo los. Zo heb ik het ook gedaan(met de as op de grond uiteraard)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Vanmiddag weer ff aan het klussen geweest. De achteras is nu helemaal los en de torsiestaven liggen er ook uit. Beetje lomp geweld gebuikt maar daardoor gingen ze wel los ;) We hebben besloten om rechts en links de achterasophanging aan te pakken, maar al met al viel de roest nog mee. De boel ook vast deels schoon geflext maar moet nog beter gebeuren. Hopelijk kan ik deze week alles schoon krijgen, maar het lassen zal pas na de RAI gebeuren omdat ik dan gewoon geen tijd heb. Handremkabels en linkerwiellager worden ook meteen vervangen.

Ik zal nog eens naar een kabeltje zoeken om foto's te uploaden, mijn laptop is kapot en doe het normaal altijd via Bluetooth.
Laatst gewijzigd door DennisT op zo 22 mar 2009 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat zijn beste gaten bij de wielophanging. :@
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is idd klote maar ik heb wel erger gezien :-(
lkkr bezig zo te zien... nu nog hopen dat de as los komt |:
suc6
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Bij mij was het ook vele malen erger. Goed dat je er nu mee bezig gaat (Y) Gewoon 2,5 mm plaat in zetten :smoke:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

tutuur schreef:is idd k*%$e maar ik heb wel erger gezien :-(
lkkr bezig zo te zien... nu nog hopen dat de as los komt |:
suc6
Die is al los (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoop dat die van mij beetje los wil komen...hele auto is uit elkaar geweest maar niet aan gedacht de staven eerst ff los te beuken voor de achteras er weer onder ging :(
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Met een hydraulische pers werkt het opzich best goed, zoals je op de 3e foto ziet hebben we een bout in de torsiestaaf gedraaid met daaraan een ketting. Die doe je om de bovenkant van de pers en het voetje zet je in het midden van de as vast, waar het andere eind van de torsiestaaf vast zit. Zorg wel dat je er goed bij kan (brug ofzo) want wij konden er niet goed bij met een moker.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nieuwe toplagers heb ik nu ook al liggen. Vanmiddag de 5 aan de voorkant ook op bokken gezet en even 1 veerpoot eraf gehaald, alleen krijg de moer bij de topschotel niet los zonder luchtsleutel. Ook de voorbumper er meteen af gehaald, ziet er opzich niet slecht uit, wel wat roest bij de bumperophanging, nog even kijken wat we daaraan gaan doen. De oliekoeler is nu ook tevoorschijn gekomen, zit nu alleen met het probleem dat deze in de weg zit voor de FMIC. Of kan ik deze ook gewoon bovenop de frontbalk zetten? Neeft ie dan niet teveel koele lucht voor de radiateur weg?



[img]http://img210.imageshack.us/img210/9325/dsc00846m.jpg[/img]



[img]http://img210.imageshack.us/img210/4397/dsc00847.jpg[/img]
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Oliekoeler eraf halen en aan mij geven 8)

Nog gelukt met die veerpoten?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nog niet verder geprobeerd
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon naar boven verplaatsen en een koudere thermostaat monteren samen met een thermocontact dat eerder schakelt.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

mark 5t schreef:gewoon naar boven verplaatsen en een koudere thermostaat monteren samen met een thermocontact dat eerder schakelt.
Die zitten er al in (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dus no problems :D
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Door het vastlopen van mijn laptop ben ik een link naar een site kwijt waar je universele intercoolers kan kopen. Heeft iemand deze link voor me? Ik geloof dat de IC daar 89 euro kost, 700 bij 140mm. Misschien gelijk ff een groupbuy organiseren?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Oliekoelers altijd met aansluitingen naar boven monteren, als er bellen in de olie zitten blijven deze hangen in de oliekoeler, waardoor je uiteindelijk nog maar 2-3 rijen gaat gebruiken.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Oke ik zal ff een topic openen dan daarvoor. Als ik wat meer weet over het aantal mensen dat er 1 wil zal ik dat bedrijf ff contacten.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:lol: Ik heb er net een gekocht, zit als gegoten op de GT. :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heb je foto's van hoe de buizen bij jou lopen?
Gesloten