Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim_Coupe schreef:Had je die nog niet besteld dan? Of haal je dat ergens anders weg als het andere?

Mooie oplossing met de motor zo :)
Die had ik nog niet besteld nee.. ik hoorde mensen hier praten over 85 Euro bij de dealert voor een Laguna hoofdremcilinder, het was echter € 153,94 ex. BTW..

Bij APO.nl staan ze voor 98 Pleuro dus ik bestel daar wel.. kom jij nog langs Ermelo deze week ? moet ook nog een setje schijven hebben namelijk daar vandaan en m'n ouders beginnen een beetje te flippen met die pakketdienst iedere dag voor de deur :D
Steven
Car: M536

Laat het dan lekker op je werk bezorgen... doe ik ook vaak, vooral omdat daar altijd iemand is en m'n ouders nog wel eens weg zijn.
Tim
Car: E36 M3

Oeh, das wel prijzig ja.

Ik kom wel langs Ermelo terug van het werk, kan er wel even langs kachelen (Y)
Ronald1916V

Gisteravond maar even richting Nijverdal gereden om de motortakel op te halen bij Martijn.. na wat geweld paste dat ding gewoon in de Clio 1.4 :D wat een geweldig ding blijft dat zeg :p

Afbeelding

Daarna het blok maar eens van pallets af getakeld..

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag even een setje RS remschijven besteld en een Laguna hoofdremcilinder, die haalt Tim morgen even op (Y)

En vanavond de remleidingen er even onder vandaan getrokken, daar laat ik morgen even nieuwe voor maken.

Morgenavond de motorruimte even een beetje oppoetsen, en een begin maken met het overbouwen van de randapparatuur van de 1.8 op de 2.0 :beer:

Begint eindelijk een eind in zicht te komen.. hoop ik :p
Geert
Contacteer:

hey zie ik daar een zo goed als nieuwe koelvloeistof tankje? :lol:
Ronald1916V

Geert schreef:hey zie ik daar een zo goed als nieuwe koelvloeistof tankje? :lol:
Nee ? mis je 'm nu al dan ? :grin:
Geert
Contacteer:

vuile dief :evil:
Johan Hogervorst
Contacteer:

Zo die clio ligt nu nog lager hihi! :worship:
Ronald1916V

Geert schreef:vuile dief :evil:
Dan moet je bij Martijn zijn :D hij moest alleen nog vragen wat ie moest kosten :p
Ronald1916V

Vanavond nog heel even zitten klussen, ik had vanmiddag even 4 nieuwe remleidingen laten maken omdat het er allemaal niet zo fris meer uit zag en er op de Laguna hoofdremcilinder 2x M10 en 2x M12 aansluitingen zouden zitten..

Vanavond kwam Tim met de Laguna cilinder aanzetten en dat bleek dus wel een 23.8 mm hoofdremcilinder te zijn met 4 M10 aansluitingen.. leuk voor de mensen die niets willen aanpassen, klote als je net 4 nieuwe leidingen hebt laten maken :p

Morgen dus weer even terug om weer 2 M10 nippels er op te laten zetten, ik heb dus een een hoofdremcilinder van een Laguna 1 RTI 2.0 16V van 1998/2000 besteld bij Autopartsonline.nl, dus mocht je een 23.8mm cilinder zoeken met 4x M10.. daar bestellen (kost 94 euro ipv 153 bij de dealer)

Afbeelding

Toch de andere 2 leidingen kunnen monteren, ziet er wel weer fris uit zo in plaats van die oude bagger onder de kap :p
Afbeelding

Verder heb ik de motorruimte een beetje opgepoetst.. ziet er allemaal weer een beetje fatsoenlijk uit.. morgenavond nog heel even knutselen om de andere remleidingen er aan te zetten

Afbeelding

Verder heb ik de wielkasten aan de voorkant even kaal gemaakt omdat daar nogal veel loszittende tectyl zat enzo en wat aanloopplekken van een te grote rolomtrek van de band, wielkuipen er uit gehaald, emmer zand per kant er uit geschept.. nieuw laagje tectyl er in gezet dus dat ziet er ook weer netjes uit en kan weer een tijdje mee. (Y)

Ook m'n nieuwe remschijven maar eens uitgepakt, zijn dit keer gewone gladde 280mm RS remschijven waar een setje Mintex 1166 op komt voor circuitgebruik, setje Ferodo DS2500's bestellen eerdaags voor straat en Ringgebruik denk ik.

Afbeelding

Al met al valt het nog steeds niet tegen, alles gaat mooi los en er is nog geen boutje afgebroken.. heb slechtere R19 16V's meegemaakt afgelopen 5 jaar :D

Morgen nog heel even sleutelen tussendoor om de andere 2 leidingen te monteren en mischien even een begin maken om het spul van de 1.8 op de 2.0 en het nieuwe subframe te schroeven (Y)
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Kijk er komt schot in de zaak, 5 april moet haalbaar zijn lijkt me :D
Die grotere hoofremcilinder zal je zeker gaan merken!
Martijn Kool

logisch dat alles los wil, alles is zogangs al los geweest aan die 19 ;)

goed bezig in elk geval
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
joeri_16V
Car: megane 2

Heb hier nog een hoofdremcilinder liggen met 2xm10 en 2xm12 aansluiting.
Nieuw en ongebruikt.
Ronald1916V

Vanavond nog even andere nippels aan de remleidingen laten zetten, dat probleem is nu dus opgelost.

Meteen de andere 2 leidingen dus even aangesloten en het reservoir gemonteerd en de Goodridge staalomvlochten remslangen gemonteerd (Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ronald1916V

Zaterdag de onderdelen binnen gekregen dus ik kon eindelijk weer verder.

Vanavond begonnen met de distributieriem, die zit er weer omheen, hier en daar wat steuntjes er bij aan gezet, koppeling gemonteerd en de versnellingsbak er weer achter geschoven.

Uiteindelijk het blok op het subframe gezet, de planning is om morgen de kabelboom te monteren en het uitlaatspruitstuk zodat het subframe en motor er onder kan zodat ik de voortrein er weer onder kan zetten, de auto staat namelijk al een week op de brug en ik heb de brug eigenlijk wel weer nodig..

Dus eerst het spul rollend maken, dan het koelsysteem even netjes aansluiten, dynamo en stuurbekrachtigingspomp er weer aan en dan in het inlaatspruitstuk er op en als laatste de nieuwe radiateur. :)

Met een beetje mazzel volgende week de sleutel omdraaien (Y)

Even wat foto's, beetje wazig aangezien het telefoonfoto's zijn en er een vette vinger vlek op de lens zat :D

Afbeelding

Even voor de vorm de spruitstukken er tegenaan gedrukt :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mark 5t
Contacteer:

(Y)
Tom
Moderator
Car: MB

Goed bezig. Ik zou alleen de olie dop er gewoon op laten zitten. Voor je het weet mis je een bitje :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jacques

Ronald, Ik zie op het plaatje de motorsteun rechtsvoor.
Gewoon een vraag uit mijn eigen belang.
Kun je de bovenste moertjes van die motorsteun makkelijk los krijgen als het blok er nog in zit, of moet je het blok iets optakelen?
Afbeelding
Hoop je met auto en al te zien 5 april.
Ronald1916V

@ Tom: oliedop is er inderdaad af, kleppendeksel ligt er los op voor de foto. Ik gooi de olie straks er in zonder kleppendeksel zodat de nieuwe klepstoters meteen in de olie staan zodat ze niet leeglopen tijdens het oliedruk draaien. Kan ook wel zonder maar dan heb ik de eerste minuten getik aan de kop.

@ Jacques: die moeren zijn wel los te draaien met een steeksleutel maar dat gaat echt slag voor slag. Met de voorbumper er af kun je er precies bij links langs de radiateur. Het makkelijkste is zo'n ringratel sleuteltje. Maatje 16 is dat.
Geert
Contacteer:

heb je nou twee van die uitlaat spruitstukjes of heeft martijn hem al gelast?
Ronald1916V

Geert schreef:heb je nou twee van die uitlaat spruitstukjes of heeft martijn hem al gelast?
Nee, ik heb maar 1 zo'n Devil 4-2-1 RVS spruitstuk, dit is het spruitstuk die laatst even bij Martijn lag inderdaad :)
Martijn 16v

Schiet lekker op 8) Vind alleen wel dat je lef hebt om je motor aan die aluminium steun te handen.. Ik heb de ervaring dat ze afbreken |:
Steven

Zeker als je die ketting zo strak langs het kleppendeksel houd. Dan trek je em met gemak eraf.

Ik pak vaak liever de sleepkabel en trek die om de bak heen.
Ronald1916V

Klopt ja, die breken nog wel eens af.. had deze steun nog liggen en had even niets anders.. gek genoeg ging het dit keer goed :D

Motor staat er inmiddels weer in, morgen de ophanging er aan schroeven en 'm van de brug af duwen.. volgende week wel een keer verder, heb nog wat andere dingen staan :)
Rob 16v
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Klopt ja, die breken nog wel eens af.. had deze steun nog liggen en had even niets anders.. gek genoeg ging het dit keer goed :D

Motor staat er inmiddels weer in, morgen de ophanging er aan schroeven en 'm van de brug af duwen.. volgende week wel een keer verder, heb nog wat andere dingen staan :)
Ik heb in het verleden een keer een stalen uitvoering van deze steun gemaakt (omdat ik meerdere keren gehoord had dat de alu versie het niet hielden) deze ligt nog steeds onderin m'n gereedschapskist...(interesse? :D )
Ronald1916V

Gisteravond de motor er weer ingezet en nog wat foto's geschoten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tim
Car: E36 M3

Ik denk dat ik vanavond nog wel even kom, kan ik gelijk die Clio 16V koni's onder de Williams zetten :)

Je bent lekker opgeschoten kerel! :worship:
Ronald1916V

Vanavond de draagarmen e.d. er onder gezet..

Meteen de RS remmerij willen monteren maar daar moesten nog even nieuwe schijven op.. je raad het al wel, nieuwe schijven er op en de rommel paste voor geen zak.. blijken die oude schijven gewoon een mm of 2 afgedraaid te zijn om passend te krijgen..

Ben er een beetje helemaal klaar mee nu.. al 2 weken iedere avond aan het kloten om dat ding enigzins rijdend te krijgen voor de openingsmeeting en RTC Ringweekend en nu dit weer..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Afgedraaid in de zin van totale diameter, of waar hij op de naaf zit? Wat voor fusees en remzadels heb je dan?
Ronald1916V

Gewoon originele 19 16V fusee's, de bedoeling is om de fusee's af te draaien op de plek waar de RS adapterplaat op moet komen..

Blijkbaar is de schijf gewoon onbenullig ver afgedraaid om dit op te lossen.. geen wonder dat het spul nu krom is..

Morgen de oude schijven even monteren en de wielen er onder, druk 'm de hoek in en zie wel wanneer ik weer zin heb om er mee verder te gaan..

Heb 't wel een beetje gehad nu met dat ding
jacques

Ik heb op advies van Bart gewoon een M10 genomen. De kop van de M10 iets gevlakt op de draaibank en toen paste deze bout met de kop in de middelste gleuf van het bed van de freesbank. (je kunt 3 gleuven in het bed zien op de foto). Toen heb ik de wielflens met deze bout vast gezet tegen het bed d.m.v. een hele dikke ring en een M10 moer (zie foto). Nu kan het hele fuseehuis draaien om de lagers. Vervolgens heb ik een machineklem om het bed gemonteerd en het fuseehuis wordt hiermee tegen gehouden, zodat het niet meer mee kan draaien. (wij hebben er gewoon lijmklemmen om gezet, maar dat doet een machinefabiek niet) en toen 0.75 mm per keer er af gehaald.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_5329.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_5330.jpg[/img]
Steven

Hehe die instelling klinkt bekend, vorige week had ik die Williams ook bijna in de fik gestoken nadat het een avond gewoon niet wilde lukken.

Maargoed tis toch een relatief kleine tegenslag, tis ff doorbijten.
Fusees eraf, ff langs een machinebedrijfje en straks met een dikke glimlach op je rem stampen :)

Ding is nu bijna klaar man!
Ronald1916V

Vanavond even de oude RS schijven er weer opgezet en de auto op de wielen gezet zodat ie van de brug af kon..

Verder viel het me op dat de nieuwe borgring van het differentieel een lipje had, zou dit eens een goede modificatie zijn van Renault ? tegen meedraaien mischien.. ben benieuwd of deze wel blijft zitten of dat ik 'm op de hoek hier al kwijt ben :grin:

Links oud, rechts de nieuwe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer op de wieltjes..
Afbeelding

tweelitertje er in :D
Afbeelding

En in z'n hoek.. volgende week maar eens kijken hoe ik 'm weer de brug op ga krijgen.. Tim z'n Clio was al een ramp
Afbeelding
Bart V

Inlaatspruitstuk gepoedercoated?
Ronald1916V

Bart V schreef:Inlaatspruitstuk gepoedercoated?
Nee, die heb ik gewoon opnieuw gespoten :)
Plaats reactie