Vanavond nog heel even zitten klussen, ik had vanmiddag even 4 nieuwe remleidingen laten maken omdat het er allemaal niet zo fris meer uit zag en er op de Laguna hoofdremcilinder 2x M10 en 2x M12 aansluitingen zouden zitten..
Vanavond kwam Tim met de Laguna cilinder aanzetten en dat bleek dus wel een 23.8 mm hoofdremcilinder te zijn met 4 M10 aansluitingen.. leuk voor de mensen die niets willen aanpassen, klote als je net 4 nieuwe leidingen hebt laten maken
Morgen dus weer even terug om weer 2 M10 nippels er op te laten zetten, ik heb dus een een hoofdremcilinder van een Laguna 1 RTI 2.0 16V van 1998/2000 besteld bij Autopartsonline.nl, dus mocht je een 23.8mm cilinder zoeken met 4x M10.. daar bestellen (kost 94 euro ipv 153 bij de dealer)
Toch de andere 2 leidingen kunnen monteren, ziet er wel weer fris uit zo in plaats van die oude bagger onder de kap
Verder heb ik de motorruimte een beetje opgepoetst.. ziet er allemaal weer een beetje fatsoenlijk uit.. morgenavond nog heel even knutselen om de andere remleidingen er aan te zetten
Verder heb ik de wielkasten aan de voorkant even kaal gemaakt omdat daar nogal veel loszittende tectyl zat enzo en wat aanloopplekken van een te grote rolomtrek van de band, wielkuipen er uit gehaald, emmer zand per kant er uit geschept.. nieuw laagje tectyl er in gezet dus dat ziet er ook weer netjes uit en kan weer een tijdje mee.
Ook m'n nieuwe remschijven maar eens uitgepakt, zijn dit keer gewone gladde 280mm RS remschijven waar een setje Mintex 1166 op komt voor circuitgebruik, setje Ferodo DS2500's bestellen eerdaags voor straat en Ringgebruik denk ik.
Al met al valt het nog steeds niet tegen, alles gaat mooi los en er is nog geen boutje afgebroken.. heb slechtere R19 16V's meegemaakt afgelopen 5 jaar
Morgen nog heel even sleutelen tussendoor om de andere 2 leidingen te monteren en mischien even een begin maken om het spul van de 1.8 op de 2.0 en het nieuwe subframe te schroeven