
ACT: Algemeen Chat Topic deel 2
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Of je ziet het anders. Dan wordt je een ouderwetse schadehersteller die zijn vak verstaat ipv een groot bedrijf met veel mannekes die allemaal niet zo veel kunnen
. Als ik zie wat er wel eens terug komt van de grote jongens dan kan ik wel janken. Probleem is alleen dat de gemiddelde nederlander dat niet ziet en ze je gewoon naaien als ze kunnen.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Bij een a 110 en 310 kan je de body van het chassis lichten.Daarom doet het ook niks voor de stijfheidJean-Paul-S schreef:Luco/Alpine-racer schreef:Nee is van tupperware, maar dat kan je ook lijmenJean-Paul-S schreef:Schaam schaam, al ben ik nooit echt actief geweest met de v6gt/turbo. Heb een keer zo'n ding bekeken en bijna gekocht, maar uiteindelijk toch maar af gebleven![]()
Die carros is toch niet van alu, anders kon ik me daar wel wat bij voorstellen. Toch maar even wat plaatjes uit de doos gaan toveren
Als je kijkt naar een a110 body heeft lijmen niet veel invloed op de stijfheid, dat is maar een flubberding. Die worden ook vaak gebout bij restauratie ipv verlijmen. Hierbij knoeiden ze destijds gewoon poly bovenop en onder een plaat waar wat gaten inzaten, en dat hield de zaak bijelkaar. Hoe staat het met die 501's van jou dan? Misschien nog een erbij kopen, zijn lekker aant dalen qua prijs, alleen de 610 en le-mans niet
Dat kan bij de 501 dus niet omdat die volledig verlijmd is juist voor de stijfheid en veiligheid.
Daarom kan je de 110 en 310 eventueel ook bouten ja
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Moah, stuur je wel even een PMTom schreef:Wat is er precies gebeurd dan? Of liever niet op het forum?Tim_Coupe schreef:Moah, hij kan het blijkbaar hebben. Heb erg veel geluk gehad, een engeltje op m'n schouder![]()
Snelheid viel wel mee, het is alleen op een wat rotte manier gegaan maargoed, een ongelukje zit in een klein hoekje. Dat is wel weer gebleken...
Maar eens afwachten wat ze zeggen, neem aan wel een gevalletje total loss dus maar eens op zoek naar wat andersMomenteel rijd ik in een vrij nieuwe Opel Corsa, wat een dramahokken


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wat is jouw beroep precies als ik vragen mag? schadeherstel?paulvanrooij schreef:Je hoeft mij niet te vertellen over alu uitdeuken en klinken/verlijmen..Jean-Paul-S schreef:Wat je zo inderdaad meer en meer krijgt is dat alle plaatwerkers met de laptop op de werkbank een nieuw paneel moeten solderen/puntlassen.paulvanrooij schreef:Zeker,maar voor kleine bedrijven gaan de ontwikkelingen te hard soms vind ik..als je kijkt wat dat nieuwe materiaal (laatste inverter puntlas-apparatuur bijvoorbeeld)kost..dan nog dat steeds meer fabrikanten eisen dat je cursussen/certificaten haalt met bijhorende kosten..Riël Notermans schreef:paulvanrooij schreef:Daar is ook zeker niets mis mee,al zou ik dan eerder,net als audi of jaguar,voor een compleet alu gaan, maar het maakt het voor de schadehersteller niet makkelijker. Even uitdeuken is er steeds vaker niet meer bij, vervangen,vervangen,vervangen..en dat zal het alleen maar meer worden..Jean-Paul-S schreef:Die combi van BMW is niks mis mee hoor, ze gebruiken lijm om de voor-achterkant aanelkaar te maken, waardoor je dus ook geen contacterosie krijgt.
Dan moeten de schadeherstellers maar beter worden
Alles is te fixen. Een beetje schadehersteller gaat met de tijd mee en past zich ook aan op deze nieuwe normen en materialen, toch?
Uitdeuken van alu mag, maar moet je wel vantevoren verwarmd hebben. Relatief eenvoudig met een infrarood lamp, en dan deuken maar. Zo zie je trouwens ook bij veel merken dat de daken van alu zijn, bij de Outlander worden die op een speciale manier geklonken/verlijmd.werk bijna dagelijks met jaguars en aston martins,daar is zo ongeveer niets meer aan gelast..
Theorie van alu uitdeuken is heel leuk.maar blijft lastig materiaal om te verwerken..laat staan als er gericht moet worden..
Motorkappen zijn ook steeds vaker alu trouwens..
Leuk om die ontwikkeling te zien en te volgen,maar kan goed begrijpen dat het voor een aantal bedrijven allemaal te snel gaat en de investering niet gedaan kan worden.. Al teken je dan wel je eigen ondergang..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat zie je ook met veel spuitwerkzaamheden van de schadehersteller. Wanneer je hem net ophaald ziet het strak uit, na een maand word ineens alles zichtbaar wat ze gedaan hebben met voorbewerkenTom schreef:Of je ziet het anders. Dan wordt je een ouderwetse schadehersteller die zijn vak verstaat ipv een groot bedrijf met veel mannekes die allemaal niet zo veel kunnen. Als ik zie wat er wel eens terug komt van de grote jongens dan kan ik wel janken. Probleem is alleen dat de gemiddelde nederlander dat niet ziet en ze je gewoon naaien als ze kunnen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Bij de garage waar ik altijd klus, zijn ze van de oude stempel. En toch krijgen ze het altijd weer netjes voor elkaar.Tom schreef:Of je ziet het anders. Dan wordt je een ouderwetse schadehersteller die zijn vak verstaat ipv een groot bedrijf met veel mannekes die allemaal niet zo veel kunnen. Als ik zie wat er wel eens terug komt van de grote jongens dan kan ik wel janken. Probleem is alleen dat de gemiddelde nederlander dat niet ziet en ze je gewoon naaien als ze kunnen.
Van dit soort klussen:
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_3470.jpg[/img]
Of laatst de complete zijkant van een Master, vanaf B-stijl tot achteraan. En ja, dan wordt het ook goed gedaan.
Van een Focwa-bedrijf heb ik wel een Mondeo gezien, waar de naad op de C-stijl nog zichtbaar was.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
hehe, dat is het betere werk. Zie ik het nu goed of hebben ze die wagen gewoon op de wielen laten staan? Dat zou wel ff minder zijn bij zo'n werk 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Staat gewoon op z'n wielen, vlakke vloer hè.
Zo gek als met die A3 pakken ze het niet aan, maar ik heb wel een groot deel van een Golf vervangen zien worden. Bodem voor de achterbank doorgehaald, links C-stijl, rechts t/m B-stijl.
Zo gek als met die A3 pakken ze het niet aan, maar ik heb wel een groot deel van een Golf vervangen zien worden. Bodem voor de achterbank doorgehaald, links C-stijl, rechts t/m B-stijl.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
leerling (eerste) autoschadehersteller (of autoschadetechnicus zoals ze het tegenwoordig willen noemen)Jean-Paul-S schreef: Wat is jouw beroep precies als ik vragen mag? schadeherstel?
Helemaal niets mis met een 'ouderwetse' schadehersteller, ik leer ook het meest van de ouwe rotten die bij ons rondlopen. enige waar je mee op moet letten is dat sommige 'oude' technieken gewoon niet meer kunnen en mogen bij moderne auto's (autogeen lassen, stuiken, kersrood stoken bij richten/trekken).Tom schreef:Of je ziet het anders. Dan wordt je een ouderwetse schadehersteller die zijn vak verstaat ipv een groot bedrijf met veel mannekes die allemaal niet zo veel kunnen. Als ik zie wat er wel eens terug komt van de grote jongens dan kan ik wel janken. Probleem is alleen dat de gemiddelde nederlander dat niet ziet en ze je gewoon naaien als ze kunnen.
over geleverde kwaliteit heb ik het nu niet hè, dat kan ik elk bedrijf, klein of groot, dramatisch zijn. jongens die bij mij op de opleiding zitten die bij bedrijven zitten die gewoon alle deuken volstorten zijn er genoeg, en dan werken ze bij 'bekende' ketens..

De ketens zijn er makkelijker in: geld komt wel van verzekering, massaproductie. Bij maurice tegenover zit ook zo'n mega schadeherstelbedrijf.
Dan toch beter bij het wat gespecialiseerder boertje om de hoek he.
Dan toch beter bij het wat gespecialiseerder boertje om de hoek he.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Parkeerwachters aan de diarree
Bij de dienst parkeerbeheer in Hilversum werd donderdag per koerier een Limburgse vlaai bezorgd. Bij de taart zat een kaartje met de tekst "smul ervan, een tevreden burger die trots is op jullie correcte strenge handhaving".
Na het eten van de vlaai kregen de 8 parkeerwachters spontaan ernstige diarree. Uit onderzoek van de VWA bleek een behoorlijke hoeveelheid laxeermiddel in de lekkernij verstopt te zitten. Het laxeermiddel is niet gevaarlijk voor de gezondheid, maar de 8 medewerkers zijn wel direct met ziekteverlof gegaan.
Politie
De politie is een onderzoek gestart naar de herkomst van de bezorgde vlaai en is niet blij met deze "grap".








Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geweldig weer 

-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
hahaha, een geweldige actie! 

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Niet geslaagd voor de inburgeringscursus, daarom zal die Beemer ook wel te koop staan...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
LimburgersLuco/Alpine-racer schreef:Parkeerwachters aan de diarree
Bij de dienst parkeerbeheer in Hilversum werd donderdag per koerier een Limburgse vlaai bezorgd. Bij de taart zat een kaartje met de tekst "smul ervan, een tevreden burger die trots is op jullie correcte strenge handhaving".
Na het eten van de vlaai kregen de 8 parkeerwachters spontaan ernstige diarree. Uit onderzoek van de VWA bleek een behoorlijke hoeveelheid laxeermiddel in de lekkernij verstopt te zitten. Het laxeermiddel is niet gevaarlijk voor de gezondheid, maar de 8 medewerkers zijn wel direct met ziekteverlof gegaan.
Politie
De politie is een onderzoek gestart naar de herkomst van de bezorgde vlaai en is niet blij met deze "grap".![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
meer mensen problemen met marktplaats? zegt overal dat er geen advertenties staan? 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
tijd om te laptop uit het raam te gooien dan?

*nu werkt het wel weer, raam stond al open*


*nu werkt het wel weer, raam stond al open*

-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Vamiddag rond uur of 5 een zilvere Rs phase 1 bij de Waddinxveense Hefbrug
vorige week bij de AH XL in nijmegen gespot:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009341.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009340.jpg[/img]
Vorig weekend naar Antwerpen geweest, daar wordt je ook doodgegooid met dure auto's, onder andere:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009300.jpg[/img]
Het was net of je bij de ring rondloopt, na een paar uur kijk je niet eens meer om naar een M3, want die rijden er al zoveel...
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009341.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009340.jpg[/img]
Vorig weekend naar Antwerpen geweest, daar wordt je ook doodgegooid met dure auto's, onder andere:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009300.jpg[/img]
Het was net of je bij de ring rondloopt, na een paar uur kijk je niet eens meer om naar een M3, want die rijden er al zoveel...

vet ding! ik spotte m al wel eens eerde rop de hatertseweg, maar daar staatie nu niet meer. Verhuist?
wist niet dat t een m3 was btw, dacht een 325/328.
wist niet dat t een m3 was btw, dacht een 325/328.
[img]http://i42.tinypic.com/e18fg2.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Karp op ma 23 mar 2009 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Da's de BMW M3 van Tom van Hezewijk. Is ook regelmatig op het circuit te vinden. Echt een mooi ding