Volvo 440 1.7 turbo '93 ---------home tuning
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
200cc zijn de orginele.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Ik ben er uit met de injectoren.
orgineel draait op 15,9 Ohm de upgrade op 2,4
Mijn ecu is gechipt en kan op die injectoren lopen, maar dan moet er nog iets in de LMM veranderd worden. Na overleg met die gast heb ik de 804 geruild voor 749 --> 230 cc @ 3 bar. dit geeft weer ruimte in de cycle duty op 1 bar laaddruk
orgineel draait op 15,9 Ohm de upgrade op 2,4
Mijn ecu is gechipt en kan op die injectoren lopen, maar dan moet er nog iets in de LMM veranderd worden. Na overleg met die gast heb ik de 804 geruild voor 749 --> 230 cc @ 3 bar. dit geeft weer ruimte in de cycle duty op 1 bar laaddruk
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Mijn ecu is ook gechipt, dus vind dit vreemd.
Auto start nu ook niet meer met standaard injectoren. Alles ligt vol met benzine. Ga zo weer effe kijken.
Wat bedoel je met 804 geruild voor 749???
Is dit het type luchtmassameter?
Auto start nu ook niet meer met standaard injectoren. Alles ligt vol met benzine. Ga zo weer effe kijken.
Wat bedoel je met 804 geruild voor 749???
Is dit het type luchtmassameter?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
hmm vreemd, zijn de injectoren dan niet goed schoon.
749 zijn de laatse nr;s van de bosch injectoren
749 zijn de laatse nr;s van de bosch injectoren
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ja das las ik vanmiddag oook 

-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Jezus jahoor.
Zit in de ecu zelf neem ik aan.
Dit ding dus even voor de zekerheid een foto erbij:
[img]http://i40.tinypic.com/2e1sklv.jpg[/img]
Hopen dat Rica hem wil maken dan voor mij.
Zit in de ecu zelf neem ik aan.
Dit ding dus even voor de zekerheid een foto erbij:
[img]http://i40.tinypic.com/2e1sklv.jpg[/img]
Hopen dat Rica hem wil maken dan voor mij.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
die is het niet , het gaat dan om de andere computer. die zijn er zat te vinden ..
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Net auto geprobeerd te starten maar lukte niet.
Bougies schoongemaakt waren helemaal nat.
Benzinetoevoer eraf gehaald in een keer lopen. Benzine in de uitlaat vloog er achter uit en lag een hele plas.
Benzinetoevoer er weer op en niet starten.
Die computer voor die injectoren is dat die metaal kleurige met oranje sticker. Bijrijders kant bij de voeten rechts onder?
Kan er geen een vinden op marktplaats.
Bougies schoongemaakt waren helemaal nat.
Benzinetoevoer eraf gehaald in een keer lopen. Benzine in de uitlaat vloog er achter uit en lag een hele plas.
Benzinetoevoer er weer op en niet starten.
Die computer voor die injectoren is dat die metaal kleurige met oranje sticker. Bijrijders kant bij de voeten rechts onder?
Kan er geen een vinden op marktplaats.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Ja wel liep nog hard eruit ook. Stond aardig wat druk achter, ving dit op in een fles.
Afstelling/timing van de injectoren kloppen gewoon niet meer denk ik. Blijven te lang open staan of iets. Computer ook half uur van de stroom af, maar helpt allemaal niks meer.
Andere computer is dat de Jetronic?
Nummers moeten overeen komen, zie er namelijk 1 op marktplaats van 1989.
Afstelling/timing van de injectoren kloppen gewoon niet meer denk ik. Blijven te lang open staan of iets. Computer ook half uur van de stroom af, maar helpt allemaal niks meer.
Andere computer is dat de Jetronic?
Nummers moeten overeen komen, zie er namelijk 1 op marktplaats van 1989.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Naar Rica geweest en heeft even snel gekeken naar de computer.
Zag dat er 1 ding kapot was en die vervangen, maar verder niet gekeken.
Mocht zo weer weg, hoefde niks te betalen.
Computer erin en niet starten. Bougie schoon gemaakt en geprobeerd niet.
Kreeg advies nieuwe bougie en kon eerst even kijken of ze nog vonkte.
Dat deden ze en heb het geweten ook. Motorruim in de BRAND!
Stond zelf onder de motorkap, maar verder niks aan over gehouden alleen verbrand haar.
Heb het gblust met een poederblusser dus alles zit onder. Vanavond kijken naar de schade en schoonmaken anders vreet het poeder in.
Zag dat er 1 ding kapot was en die vervangen, maar verder niet gekeken.
Mocht zo weer weg, hoefde niks te betalen.
Computer erin en niet starten. Bougie schoon gemaakt en geprobeerd niet.
Kreeg advies nieuwe bougie en kon eerst even kijken of ze nog vonkte.
Dat deden ze en heb het geweten ook. Motorruim in de BRAND!
Stond zelf onder de motorkap, maar verder niks aan over gehouden alleen verbrand haar.
Heb het gblust met een poederblusser dus alles zit onder. Vanavond kijken naar de schade en schoonmaken anders vreet het poeder in.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
jezus wel pech zeg! rubberen ringetje kapot of zo
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Nee lekte niet op de injectoren. Dit heb ik meerdere malen gecontroleerd. Rubebrtjes waren ook niet beschadigd.
Auto was verzopen en ik denk dat de benzine of benzinedampen toch nog door de bougie gaten is gekomen.
Computer was niet compleet nageken dus door Rica. Beetje raar dat je een computer weer mee geeft als je niet alles hebt gecontroleerd.
Kan volgende week met de computer terug komen.
Nieuwe bij de dealer kost 750 euro.
Op marktplaats staan er een paar en wat slopen afgebeld maar geen een met mijn kleur sticker en nummer.
Wel een op een duitse site met volvo onderdelen voor 129 euro.
Alles zit lekker tegen.
Auto was verzopen en ik denk dat de benzine of benzinedampen toch nog door de bougie gaten is gekomen.
Computer was niet compleet nageken dus door Rica. Beetje raar dat je een computer weer mee geeft als je niet alles hebt gecontroleerd.
Kan volgende week met de computer terug komen.
Nieuwe bij de dealer kost 750 euro.
Op marktplaats staan er een paar en wat slopen afgebeld maar geen een met mijn kleur sticker en nummer.
Wel een op een duitse site met volvo onderdelen voor 129 euro.
Alles zit lekker tegen.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
even http://www.onderdeel-nodig.nl bellen
of diverse sloperijen even af bellen
elferink in enter
sloperij staal in nordhorn
De Mars in zwolle Heeft ook een paar B18ft's staan
of diverse sloperijen even af bellen
elferink in enter
sloperij staal in nordhorn
De Mars in zwolle Heeft ook een paar B18ft's staan
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Je kan anders ook wel even met GAOS bellen in Emmeloord. Die heeft 2 Volvo 480 Turbo's staan en is niet duur.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Sticker is groen en nummer is 0 280 000 959.
ketJAP einddempertje indeedgvanminnen schreef:
Wat er aan gedaan is:
Motorisch:
Gechipt bij Rica Wateringen
....
Sportdemper jap style
...
[img]http://i39.tinypic.com/29vxzkp.jpg[/img]

-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Rica gebeld om de inspuitcomputer te laten maken, maar doen ze ineens niet meer. Kut bedrijf.
Tweedehands besteld uit duitsland en binnen vandaag dus gelijk gemonteerd. Wel starten, maar lijkt wel of het een v8 is.
Gas aanraakt valt die gelijk uit.
Normale ecu kon niet kapot zijn volgens Rica, maar van die lui kan ik ook niet meer uitgaan.
Iemand die nog weet wat het kan zijn???
Tweedehands besteld uit duitsland en binnen vandaag dus gelijk gemonteerd. Wel starten, maar lijkt wel of het een v8 is.
Gas aanraakt valt die gelijk uit.
Normale ecu kon niet kapot zijn volgens Rica, maar van die lui kan ik ook niet meer uitgaan.
Iemand die nog weet wat het kan zijn???
gewoon alles van een originele volvo turbo die goed loopt over bouwen inclusief de injectoren.
als ie dan weer goed loopt lekker zelf de ECU aan gaan passen en klaar!
ik heb het gedaan met mijn oude 480 en reed op 1,1 tot 1,2 bar met alles origineel en dat ging al als een kanon.
heb je dat werkend ga dan maar eens wat meer aanpassen.
als ie dan weer goed loopt lekker zelf de ECU aan gaan passen en klaar!
ik heb het gedaan met mijn oude 480 en reed op 1,1 tot 1,2 bar met alles origineel en dat ging al als een kanon.
heb je dat werkend ga dan maar eens wat meer aanpassen.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Sorry was een beetje depressief gister, nadat die het nog niet deed met een andere goede inspuitcomputer.
Hij heeft inprincipe altijd goed gelopen met de onderdelen die er nu op zitten dus vind het raar dat die het nog niet doet.
Wat kan er nog meer kapot zijn of aan de hand als die auto verzopen is geweest en injectoren hebt geplaats met een te lage weerstand?
Hij heeft inprincipe altijd goed gelopen met de onderdelen die er nu op zitten dus vind het raar dat die het nog niet doet.
Wat kan er nog meer kapot zijn of aan de hand als die auto verzopen is geweest en injectoren hebt geplaats met een te lage weerstand?
bougies en lambda sonde.
maar doe nu maar wat ik hierboven ook al schreef.
maar doe nu maar wat ik hierboven ook al schreef.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Ja inderdaad is het beste. Zal wel weer even duren voordat die weer rijd.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Auto rijd weer en goed ook. Koppeling kan het vermogen niet aan en slipt in elke versnelling.
Nu eerst een sportkoppeling bestellen. Is die van een gt turbo hetzelfde?
Volgende mods:
Blitz nur spec demper ( zit er onder)
Greddy boost controller
Apexi RSM
Brandstoffilter met meer flow
Brandstofpomp
Accu naar de kofferbak
[img]http://i44.tinypic.com/2h3dfec.jpg[/img]
Filmpje voor het geluid met de hele grote demper:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5440&hl=nl
Onder de kap nu:
[img]http://i41.tinypic.com/2n8yctf.jpg[/img]
Nu eerst een sportkoppeling bestellen. Is die van een gt turbo hetzelfde?
Volgende mods:
Blitz nur spec demper ( zit er onder)
Greddy boost controller
Apexi RSM
Brandstoffilter met meer flow
Brandstofpomp
Accu naar de kofferbak
[img]http://i44.tinypic.com/2h3dfec.jpg[/img]
Filmpje voor het geluid met de hele grote demper:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5440&hl=nl
Onder de kap nu:
[img]http://i41.tinypic.com/2n8yctf.jpg[/img]
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ziet er goed uit
Klinkt ook lekker 
En volgens mij heeft Jo een Greddy Boost Controller te koop staan op de RTC Markt


En volgens mij heeft Jo een Greddy Boost Controller te koop staan op de RTC Markt
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Bedankt, heb de greddy boost controller en apxi rsm al klaar liggen. Alleen nog even tijd nemen om te installeren.
Koppeling heeft nu voorrang, eerst zeker weten of ik 200 of 215 mm plaat nodig heb.
Koppeling heeft nu voorrang, eerst zeker weten of ik 200 of 215 mm plaat nodig heb.
wat was nu de oorzaak?
je bent trouwens een 200mm plaat en drukgroep nodig.
MB verkoopt zon set wel en die past ook.
of zelf een sinterplaat en versterkte drukgroep opzoeken.
goed adres hiervoor is rtsholland.com
suc 6
je bent trouwens een 200mm plaat en drukgroep nodig.
MB verkoopt zon set wel en die past ook.
of zelf een sinterplaat en versterkte drukgroep opzoeken.
goed adres hiervoor is rtsholland.com
suc 6
Stekkers gasklep / luchtmassameter niet omgewisseld?gvanminnen schreef:Rica gebeld om de inspuitcomputer te laten maken, maar doen ze ineens niet meer. %@# bedrijf.
Tweedehands besteld uit duitsland en binnen vandaag dus gelijk gemonteerd. Wel starten, maar lijkt wel of het een v8 is.
Gas aanraakt valt die gelijk uit.
Normale ecu kon niet kapot zijn volgens Rica, maar van die lui kan ik ook niet meer uitgaan.
Iemand die nog weet wat het kan zijn???
Klinkt wel als een luchtmassameterprobleem hoor.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Probleem is al verholpen, oorzaak was verkeerde injectoren.
Deze hadden alles verzopen en benzine in het carter gedrukt. Hierdoor te veel carterdruk en gehele inlaat vol met olie.
Alles is weer perfect en hij loopt beter als voorheen. Waardoor nu de koppeling slipt.
Ga opzoek naar een 200 mm sportkoppeling.
Deze hadden alles verzopen en benzine in het carter gedrukt. Hierdoor te veel carterdruk en gehele inlaat vol met olie.
Alles is weer perfect en hij loopt beter als voorheen. Waardoor nu de koppeling slipt.
Ga opzoek naar een 200 mm sportkoppeling.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Heb vacuum slang besteld, omdat ik nog wat nodig had hiervan.
Kan ik deze slang ook gebruiken voor me turbodrukmeter.
Kan ik deze slang ook gebruiken voor me turbodrukmeter.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ja 
