Volvo 440 1.7 turbo '93 ---------home tuning

Vertel hier alles over je project.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Weet je hoeveel cc de originele injectoren zijn?
rev it like a rental
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

200cc zijn de orginele.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Ik ben er uit met de injectoren.

orgineel draait op 15,9 Ohm de upgrade op 2,4

Mijn ecu is gechipt en kan op die injectoren lopen, maar dan moet er nog iets in de LMM veranderd worden. Na overleg met die gast heb ik de 804 geruild voor 749 --> 230 cc @ 3 bar. dit geeft weer ruimte in de cycle duty op 1 bar laaddruk
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Mijn ecu is ook gechipt, dus vind dit vreemd.
Auto start nu ook niet meer met standaard injectoren. Alles ligt vol met benzine. Ga zo weer effe kijken.


Wat bedoel je met 804 geruild voor 749???

Is dit het type luchtmassameter?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

hmm vreemd, zijn de injectoren dan niet goed schoon.

749 zijn de laatse nr;s van de bosch injectoren
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Als je laagohmige injectoren aan een 'hoogohmige computer' hangt, is dr een redelijke kans dat je de eindtrappen d'r uit fikt natuurlijk.
rev it like a rental
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ja das las ik vanmiddag oook :(
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Jezus jahoor.

Zit in de ecu zelf neem ik aan.

Dit ding dus even voor de zekerheid een foto erbij:

[img]http://i40.tinypic.com/2e1sklv.jpg[/img]

Hopen dat Rica hem wil maken dan voor mij.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

die is het niet , het gaat dan om de andere computer. die zijn er zat te vinden ..
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Net auto geprobeerd te starten maar lukte niet.

Bougies schoongemaakt waren helemaal nat.
Benzinetoevoer eraf gehaald in een keer lopen. Benzine in de uitlaat vloog er achter uit en lag een hele plas.

Benzinetoevoer er weer op en niet starten.


Die computer voor die injectoren is dat die metaal kleurige met oranje sticker. Bijrijders kant bij de voeten rechts onder?

Kan er geen een vinden op marktplaats.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

begon de benzinetoevoer niet te lopen dan dat je 't slangetje eraf had?

vreemd dat ie het wel zonder benzineslangaansluiting doet :(
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Ja wel liep nog hard eruit ook. Stond aardig wat druk achter, ving dit op in een fles.

Afstelling/timing van de injectoren kloppen gewoon niet meer denk ik. Blijven te lang open staan of iets. Computer ook half uur van de stroom af, maar helpt allemaal niks meer.

Andere computer is dat de Jetronic?

Nummers moeten overeen komen, zie er namelijk 1 op marktplaats van 1989.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

nummer is niet zo spannend hoor volgens mij, kzal 's kijken of ik nog wat kan vinden :)
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Naar Rica geweest en heeft even snel gekeken naar de computer.
Zag dat er 1 ding kapot was en die vervangen, maar verder niet gekeken.
Mocht zo weer weg, hoefde niks te betalen.

Computer erin en niet starten. Bougie schoon gemaakt en geprobeerd niet.
Kreeg advies nieuwe bougie en kon eerst even kijken of ze nog vonkte.

Dat deden ze en heb het geweten ook. Motorruim in de BRAND!
Stond zelf onder de motorkap, maar verder niks aan over gehouden alleen verbrand haar.

Heb het gblust met een poederblusser dus alles zit onder. Vanavond kijken naar de schade en schoonmaken anders vreet het poeder in.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

jezus wel pech zeg! rubberen ringetje kapot of zo
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Nee lekte niet op de injectoren. Dit heb ik meerdere malen gecontroleerd. Rubebrtjes waren ook niet beschadigd.

Auto was verzopen en ik denk dat de benzine of benzinedampen toch nog door de bougie gaten is gekomen.

Computer was niet compleet nageken dus door Rica. Beetje raar dat je een computer weer mee geeft als je niet alles hebt gecontroleerd.
Kan volgende week met de computer terug komen.

Nieuwe bij de dealer kost 750 euro.
Op marktplaats staan er een paar en wat slopen afgebeld maar geen een met mijn kleur sticker en nummer.

Wel een op een duitse site met volvo onderdelen voor 129 euro.

Alles zit lekker tegen.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

even http://www.onderdeel-nodig.nl bellen

of diverse sloperijen even af bellen

elferink in enter
sloperij staal in nordhorn
De Mars in zwolle Heeft ook een paar B18ft's staan
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Je kan anders ook wel even met GAOS bellen in Emmeloord. Die heeft 2 Volvo 480 Turbo's staan en is niet duur.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Welke kleur stickers en welke nummers moet je hebben?
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Sticker is groen en nummer is 0 280 000 959.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

gvanminnen schreef:
Wat er aan gedaan is:

Motorisch:

Gechipt bij Rica Wateringen
....
Sportdemper jap style
...

[img]http://i39.tinypic.com/29vxzkp.jpg[/img]
ketJAP einddempertje indeed :-)
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Rica gebeld om de inspuitcomputer te laten maken, maar doen ze ineens niet meer. Kut bedrijf.

Tweedehands besteld uit duitsland en binnen vandaag dus gelijk gemonteerd. Wel starten, maar lijkt wel of het een v8 is.
Gas aanraakt valt die gelijk uit.

Normale ecu kon niet kapot zijn volgens Rica, maar van die lui kan ik ook niet meer uitgaan.

Iemand die nog weet wat het kan zijn???
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon alles van een originele volvo turbo die goed loopt over bouwen inclusief de injectoren.
als ie dan weer goed loopt lekker zelf de ECU aan gaan passen en klaar!

ik heb het gedaan met mijn oude 480 en reed op 1,1 tot 1,2 bar met alles origineel en dat ging al als een kanon.

heb je dat werkend ga dan maar eens wat meer aanpassen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

MOD
titel aangepast. In het vervolg graag zonder scheldwoorden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Sorry was een beetje depressief gister, nadat die het nog niet deed met een andere goede inspuitcomputer.

Hij heeft inprincipe altijd goed gelopen met de onderdelen die er nu op zitten dus vind het raar dat die het nog niet doet.

Wat kan er nog meer kapot zijn of aan de hand als die auto verzopen is geweest en injectoren hebt geplaats met een te lage weerstand?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bougies en lambda sonde.

maar doe nu maar wat ik hierboven ook al schreef.
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Ja inderdaad is het beste. Zal wel weer even duren voordat die weer rijd.
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Auto rijd weer en goed ook. Koppeling kan het vermogen niet aan en slipt in elke versnelling.

Nu eerst een sportkoppeling bestellen. Is die van een gt turbo hetzelfde?

Volgende mods:

Blitz nur spec demper ( zit er onder)
Greddy boost controller
Apexi RSM
Brandstoffilter met meer flow
Brandstofpomp
Accu naar de kofferbak

[img]http://i44.tinypic.com/2h3dfec.jpg[/img]

Filmpje voor het geluid met de hele grote demper:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5440&hl=nl

Onder de kap nu:
[img]http://i41.tinypic.com/2n8yctf.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ziet er goed uit (Y) Klinkt ook lekker :bang:
En volgens mij heeft Jo een Greddy Boost Controller te koop staan op de RTC Markt
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Bedankt, heb de greddy boost controller en apxi rsm al klaar liggen. Alleen nog even tijd nemen om te installeren.

Koppeling heeft nu voorrang, eerst zeker weten of ik 200 of 215 mm plaat nodig heb.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat was nu de oorzaak?

je bent trouwens een 200mm plaat en drukgroep nodig.
MB verkoopt zon set wel en die past ook.
of zelf een sinterplaat en versterkte drukgroep opzoeken.
goed adres hiervoor is rtsholland.com

suc 6
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

gvanminnen schreef:Rica gebeld om de inspuitcomputer te laten maken, maar doen ze ineens niet meer. %@# bedrijf.

Tweedehands besteld uit duitsland en binnen vandaag dus gelijk gemonteerd. Wel starten, maar lijkt wel of het een v8 is.
Gas aanraakt valt die gelijk uit.

Normale ecu kon niet kapot zijn volgens Rica, maar van die lui kan ik ook niet meer uitgaan.

Iemand die nog weet wat het kan zijn???
Stekkers gasklep / luchtmassameter niet omgewisseld?

Klinkt wel als een luchtmassameterprobleem hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Probleem is al verholpen, oorzaak was verkeerde injectoren.
Deze hadden alles verzopen en benzine in het carter gedrukt. Hierdoor te veel carterdruk en gehele inlaat vol met olie.

Alles is weer perfect en hij loopt beter als voorheen. Waardoor nu de koppeling slipt.

Ga opzoek naar een 200 mm sportkoppeling.
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Heb vacuum slang besteld, omdat ik nog wat nodig had hiervan.
Kan ik deze slang ook gebruiken voor me turbodrukmeter.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ja :)
Plaats reactie