Nieuwe sportstoelen renault clio 16v ivm. lengte.

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Rick16v
Contacteer:

Na flink door het forum gespit te hebben.. heb ik enkel iets gevonden over iemand die een vraag stelt over de "universele" stoelframe/slede.

Ik wil dus eigenlijk weten, of het echt een stuk uitmaakt kwa hoogte mocht ik een andere stoel willen plaatsten. De originele stoel is opzich prima, maar kan niet echt super recht zitten (ben 1.94cm).

Alvast bedankt, Rick.
(graag mensen met ervaring hiermee!)
Robke
Car: Lexus IS250

Als je kuipstoelen met zijbevestiging koopt, kun je zo ongeveer op de grond gaan zitten. Dan moet je ze wel vastbouten aan de bodem.
Ik had vroeger met m'n 191 cm in ieder geval nog iets van 20 cm hoofdruimte in de Clio.
Rick16v
Contacteer:

ik denk dat ik nu iets van 10cm hoofd ruimte heb als ik echt goed recht zit, het is net niet lekker zeg maar.

Hoe zit dat dan met die bevestiging?

Gewoon bout, moer en borgen door de bodem/vloer zeg maar..
Robke
Car: Lexus IS250

Er zitten twee opstaande randen waar de buitenste geleiderail origineel op bevestigd zit, daar had ik ze aan vast gezet.
Rick16v
Contacteer:

Ik ga proberen morgen de stoel te demonteren en een kijk operatie uit te voeren!
Steven
Car: M536

Suc6, er zitten 2 bouten vast die je van onderaf in de middentunnel moet loshalen ;)

Ik denk ook dat een aftermarketstoel op een universeel frame op de bodem het beste is. Hoeft niet perse een volkuip te zijn, verstelbare kuipstoel oid kan ook.
Plaats reactie