RTC Dynodag: zaterdag 7 maart 2009, Goes

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
Padjeflipmossie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 11 nov 2007 12:45
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ja ik wil mijn filmpje wel hebben.

mijn mailadres is bertrampadmos@hotmail.com
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

joeri_16V schreef:gewoon nette waardes voor een standaard 1.8 16v.

125,2pk en 146,2nm.

is dat normaal voor een f7p?
standaard moet ie toch meer hebben?
wat waren de waardes van die geele clio dan?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Hoeveel moet hij dan volgens jouw hebben? :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nickyr16v schreef:
joeri_16V schreef:gewoon nette waardes voor een standaard 1.8 16v.

125,2pk en 146,2nm.

is dat normaal voor een f7p?
standaard moet ie toch meer hebben?
wat waren de waardes van die geele clio dan?
125 aan de wielen he, fabriek geeft altijd de waardes aan de krukass. Daar zit gemiddeld 15 tot 20% schil tussen. Met 15% geeft dat 143 pk aan de krukass. netjes dus.
nickyr16v
Berichten: 516
Lid geworden op: do 12 okt 2006 9:28

aaah duidelijk thanx geert :worship:

wat had die geele dan?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Aandrijfverlies zit meer tussen 10-15% Geert, 20% zou inhouden dat je 1/5 van je vermogen aan het wegstoken bent in je aandrijflijn... nou daar kun je goed mee frituren :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

dacht dat onthouden te hebben van het dynolisious app voor de iphone topic.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zie ik me daar toch ene paar van die gelderse boeren staan... :lol:
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

De gele van Kris had 136 pk aan de wielen,zn koppel weet ik even niet meer.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Skycount
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 8 feb 2008 22:50
Locatie: Belgium, Tienen
Contacteer:

de zwarte megane ''rs look'' had 141 pk's op de wielen niet slecht voor een originele 115pk te zijn volgens renault :p
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Skycount schreef:de zwarte megane ''rs look'' had 141 pk's op de wielen niet slecht voor een originele 115pk te zijn volgens renault :p
Ben benieuwd wat er aan veranderd is om toch dat vermogen te halen?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Wat deed die blauwe clio 3 RS eigenlijk?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zal wel een diezhell wezen :p
Skycount
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 8 feb 2008 22:50
Locatie: Belgium, Tienen
Contacteer:

het is zeker een diesel 8) en gewoon goed geschipt
Edit: blauwe clio 3 rs was van fastchip zelf
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Skycount schreef:het is zeker een diesel 8) en gewoon goed geschipt
Edit: blauwe clio 3 rs was van fastchip zelf
Oops, had het kunnen weten :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ben rond met het meeste dus effe de dag voorschotelen:

Er waren 6 custom maps voorzien, waarvan er 5 daadwerkelijk gedaan zijn en waarvan er 3 met goeie afloop zijn gedaan. Cijfertjes moet je aan mij niet vragen, ik had het te druk met het voorbereiden van de runs.

Om te beginnen keken wij enorm uit naar de mapping van onze 19 turbo (Glen), helaas deze week "weer" de turbo stuk. Na 3 keer begint het een routine te worden :lol: . Er is mechanisch niks mis, integendeel, alleen zit er "ergens" een fout in de turbo. De revisie heeft niks opgeleverd. Maurice kennende zal dit wel netjes opgelost worden en kijken we uit naar de volgende dynodag.

Joeri, 19 16v, tot 2 weken terug nog een F7P helemaal uitgespreid op de tafel. Zaterdag een mooi resultaat neergezet met een fris compleet gereviseerd blok.

Bart Gtti, verbluffend mooi resultaat van dik 190 pk adw. Niks aan toe te voegen, (Y)

Bertram, 21 turbo, standaard opstelling met een maatje groter injectoren en cossworth turbo. Er zijn bij Bertram nog wel wat basic aanpassingen door te voeren.

Frank en Rob Vogels, custom 21T die er geen zin in had om gemapped te worden. Elke keer als het gas erop ging was het alsof ie een fuellcut kreeg. Wat er precies moet gedaan worden weet ik niet, dat zal wel met Henk besproken zijn. Tevens bedankt om nog even gedag te zeggen alvorens jullie gingen kerels (Y) :~ Dat de mapping niet verloopt zoals je wenst treft geen schuld aan de aanwezigen. Mssn effe zelf eerst alles op een rijtje zetten.

Jacco (rooie 21 Jo), 230 adw , 380nm en dan .... een vies geluid in het onderblok. Mapping afgebroken. Der zat veel meer in maar nu even niet :lol: Super hoe dat ding wheelspin kreeg op de bank en er een paar "struise" kerels op de neus moesten zitten.

Mark, zeer mooi resultaat met de 5 (Y) Er zit meer in maar dat weet ie zelf ook. Bedankt om dat luchtfilterhuis mee te nemen kerel !

Skycount, Christof, 141 pk adw, geen koppelcurve. De software van dyno laat het "nog" niet toe om dit te meten bij de moderne diesels. Toch een verbluffend resultaat gezien de standaard 115 opgegeven renault café-peeeeeeeekaaaas.

Lars met de driftkikker, 264 adw met 360 nm. Blijft een prachtig ding om te zien en te horen. Machtig geluid en mooi resultaat.

Luco zen coppa paste net op de rollen, grappig om te zien :lol: Tevens een mooi resultaat neergezet (Y) Het is en blijft een prachtige wagen.

Verder wil ik ook alle rollers nog even bedanken voor de komst en het goeie verloop van de dag. op deze manier vergeet ik niemand. :wink:

Fastchip, weer een geslaagde dag met mooie resultaten (Y)
Dynojet-crew, bedankt voor de wederom goeie zorgen, koffie en ontvangst.
Chris Mc, de nederlandse rekeninghouder en moviemaker van dienst (Y)
Chris, de andere belgische kerel die mee geholpen heeft met het voorbereiden van de wagens. (Y)
Alle bezoekers en aanwezigen (Y)

Zo, dat was em weer. Hop naar de volgende ! :)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

klinkt goed Jo!

tof dat je het elke keer weer organiseerd! :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, dat mag ook best gezegd worden :)
Laatst gewijzigd door Steven op ma 9 mar 2009 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wanneer moet ik weer komen Jo?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zou je dat niet gewoon met je vrouw overleggen..... :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mark 5t schreef:wanneer moet ik weer komen Jo?
naar goeie gewoonte zijn er ongeveer 3 per jaar. Mssn nog eentje begin mei en de volgende zal het najaar worden. Effe overleggen met de meetingcoordinator wanneer het ringweekend precies gepland staat. Vorig jaar viel dat helaas op dezelfde dag.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ringweekend is 19 en 19 april.

Volgende dyno meeting is het de bedoeling dat ik er ook bij ben, alleen rollen of ook custom map tegen die tijd maar even zien :)
Jerk
Berichten: 1010
Lid geworden op: ma 16 apr 2001 0:00

Steven schreef:Idd, dat mag ook best gezegd worden :)
Vind ik ook.

Jo heeft dit toch maar weer mooi geregeld.
Ik hoop er de volgende keer weer bij te zijn (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die dag zal snel volzitten, er zijn al 3 custom besproken.

Mijn 21, de rooie 21 en de 19 turbo.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

en mijn 5 gtt graag ook reserveren.
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Lijkt me supercool om eens bij te zijn iig :)
Eventueel eens een eigen hok erop laten zetten om eens te zien :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mark 5t schreef:en mijn 5 gtt graag ook reserveren.
voor een custom afstelling van de carb ??? Of gewoon weer rollen ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd afstellen carb en vermogensmeting.
ik ga wel effe wat dingen aanpassen namelijk.

lijkt me trouwens dat sieger ook nog steeds moet rollen.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ja hoor, ook dat moet goed komen :)

Ik heb alweer het een en ander besteld :smoke:
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

nickyr16v schreef:aaah duidelijk thanx geert :worship:

wat had die geele dan?
mijne clio had iets van een 136wpk????????????? koppel 175
de vorige keer bij de mapping had ik 142.5wpk en een koppel van 173

volgens Henk lag het omdat ik de wagen buiten had laten warm draaien
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ik heb by de rode 21 t toch echt andere cijffers gezien op het scherm hoor .
was iets van 430Nm en 240 pk

Mark 5 t
kan je de specs van je gtt hier ff neerzetten . (Y)

de BMW moet de benzine druk iets naar beneden doen van 4 naar 3.5 zij Henk scheelt dan al gauw een kleine 20 pk

en Luco moet de ristrictor eerst maar eens verwyderen en de software aan laten passen dat zal wel de nodige pks gaan schelen.
daarna nog maar eens banken dan zal je verschieten van het verschil.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

joeri_16V schreef:
paulvanrooij schreef:netjes joeri (Y)

mooie foto's ook

andere waardes? opvallende dingen?
Hij loopt nu iig een stuk beter nu ie gemapped is.
Voor de rest geen rare dingen, gewoon nette waardes voor een standaard 1.8 16v.
nog even opgezocht, mijn 19 16v toendertijd: 124,6pk en 145,3Nm, aan de wielen op dezelfde bank, met katvervanger, RVS uitlaat en green twister luchtfilter
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ oldskool (ben je naam effe weer kwijt)

standaard bussen en zuigers nieuw maar afgedraaid 1mm voor lagere compr.
pipercams geslepen originele nokkenas 260 graden.
lancia dubbelle carb
alu IC met spal fan.
Hybride T2 Turbo

dat is alles.

ik ga nu voor een FMIC en een grotere turbo voor de laatste extra pk`s.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

oldskool schreef:ik heb by de rode 21 t toch echt andere cijffers gezien op het scherm hoor .
was iets van 430Nm en 240 pk
uh ? Fijn dat je het even meld (Y) Ik had idd gezien dat het koppel de pan uitsprong maar wist niet dat het zoveel was.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

en Luco moet de ristrictor eerst maar eens verwyderen en de software aan laten passen dat zal wel de nodige pks gaan schelen.
daarna nog maar eens banken dan zal je verschieten van het verschil.
Hier heb ik nog even over na zitten denken, maar de luchtinlaat is gemaakt om op snelheid lucht naar binnen te persen, dat haal je op de bank nooit, heb in het cup boek nog geen echte restrictor gevonden.
Tot nu toe is er 1 die de software aan kan passen met 30 pk erbij, maar dat gaf tot voor kort nogal eens een noodloop van de seat software tot gevolg.
Dus eerst maar eens rondkijken wat er wel en niet kan (Y)
Kan wel gaan expirimenteren maar dat kan me ook plaatsen en punten schelen, dus rustig aan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie