RTC Dynodag: zaterdag 7 maart 2009, Goes
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: zo 11 nov 2007 12:45
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
125 aan de wielen he, fabriek geeft altijd de waardes aan de krukass. Daar zit gemiddeld 15 tot 20% schil tussen. Met 15% geeft dat 143 pk aan de krukass. netjes dus.nickyr16v schreef:joeri_16V schreef:gewoon nette waardes voor een standaard 1.8 16v.
125,2pk en 146,2nm.
is dat normaal voor een f7p?
standaard moet ie toch meer hebben?
wat waren de waardes van die geele clio dan?
dacht dat onthouden te hebben van het dynolisious app voor de iphone topic.
zie ik me daar toch ene paar van die gelderse boeren staan... 

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
De gele van Kris had 136 pk aan de wielen,zn koppel weet ik even niet meer.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
de zwarte megane ''rs look'' had 141 pk's op de wielen niet slecht voor een originele 115pk te zijn volgens renault 

het is zeker een diesel
en gewoon goed geschipt
Edit: blauwe clio 3 rs was van fastchip zelf

Edit: blauwe clio 3 rs was van fastchip zelf
Ben rond met het meeste dus effe de dag voorschotelen:
Er waren 6 custom maps voorzien, waarvan er 5 daadwerkelijk gedaan zijn en waarvan er 3 met goeie afloop zijn gedaan. Cijfertjes moet je aan mij niet vragen, ik had het te druk met het voorbereiden van de runs.
Om te beginnen keken wij enorm uit naar de mapping van onze 19 turbo (Glen), helaas deze week "weer" de turbo stuk. Na 3 keer begint het een routine te worden
. Er is mechanisch niks mis, integendeel, alleen zit er "ergens" een fout in de turbo. De revisie heeft niks opgeleverd. Maurice kennende zal dit wel netjes opgelost worden en kijken we uit naar de volgende dynodag.
Joeri, 19 16v, tot 2 weken terug nog een F7P helemaal uitgespreid op de tafel. Zaterdag een mooi resultaat neergezet met een fris compleet gereviseerd blok.
Bart Gtti, verbluffend mooi resultaat van dik 190 pk adw. Niks aan toe te voegen,
Bertram, 21 turbo, standaard opstelling met een maatje groter injectoren en cossworth turbo. Er zijn bij Bertram nog wel wat basic aanpassingen door te voeren.
Frank en Rob Vogels, custom 21T die er geen zin in had om gemapped te worden. Elke keer als het gas erop ging was het alsof ie een fuellcut kreeg. Wat er precies moet gedaan worden weet ik niet, dat zal wel met Henk besproken zijn. Tevens bedankt om nog even gedag te zeggen alvorens jullie gingen kerels
Dat de mapping niet verloopt zoals je wenst treft geen schuld aan de aanwezigen. Mssn effe zelf eerst alles op een rijtje zetten.
Jacco (rooie 21 Jo), 230 adw , 380nm en dan .... een vies geluid in het onderblok. Mapping afgebroken. Der zat veel meer in maar nu even niet
Super hoe dat ding wheelspin kreeg op de bank en er een paar "struise" kerels op de neus moesten zitten.
Mark, zeer mooi resultaat met de 5
Er zit meer in maar dat weet ie zelf ook. Bedankt om dat luchtfilterhuis mee te nemen kerel !
Skycount, Christof, 141 pk adw, geen koppelcurve. De software van dyno laat het "nog" niet toe om dit te meten bij de moderne diesels. Toch een verbluffend resultaat gezien de standaard 115 opgegeven renault café-peeeeeeeekaaaas.
Lars met de driftkikker, 264 adw met 360 nm. Blijft een prachtig ding om te zien en te horen. Machtig geluid en mooi resultaat.
Luco zen coppa paste net op de rollen, grappig om te zien
Tevens een mooi resultaat neergezet
Het is en blijft een prachtige wagen.
Verder wil ik ook alle rollers nog even bedanken voor de komst en het goeie verloop van de dag. op deze manier vergeet ik niemand.
Fastchip, weer een geslaagde dag met mooie resultaten
Dynojet-crew, bedankt voor de wederom goeie zorgen, koffie en ontvangst.
Chris Mc, de nederlandse rekeninghouder en moviemaker van dienst
Chris, de andere belgische kerel die mee geholpen heeft met het voorbereiden van de wagens.
Alle bezoekers en aanwezigen
Zo, dat was em weer. Hop naar de volgende !
Er waren 6 custom maps voorzien, waarvan er 5 daadwerkelijk gedaan zijn en waarvan er 3 met goeie afloop zijn gedaan. Cijfertjes moet je aan mij niet vragen, ik had het te druk met het voorbereiden van de runs.
Om te beginnen keken wij enorm uit naar de mapping van onze 19 turbo (Glen), helaas deze week "weer" de turbo stuk. Na 3 keer begint het een routine te worden

Joeri, 19 16v, tot 2 weken terug nog een F7P helemaal uitgespreid op de tafel. Zaterdag een mooi resultaat neergezet met een fris compleet gereviseerd blok.
Bart Gtti, verbluffend mooi resultaat van dik 190 pk adw. Niks aan toe te voegen,

Bertram, 21 turbo, standaard opstelling met een maatje groter injectoren en cossworth turbo. Er zijn bij Bertram nog wel wat basic aanpassingen door te voeren.
Frank en Rob Vogels, custom 21T die er geen zin in had om gemapped te worden. Elke keer als het gas erop ging was het alsof ie een fuellcut kreeg. Wat er precies moet gedaan worden weet ik niet, dat zal wel met Henk besproken zijn. Tevens bedankt om nog even gedag te zeggen alvorens jullie gingen kerels


Jacco (rooie 21 Jo), 230 adw , 380nm en dan .... een vies geluid in het onderblok. Mapping afgebroken. Der zat veel meer in maar nu even niet

Mark, zeer mooi resultaat met de 5

Skycount, Christof, 141 pk adw, geen koppelcurve. De software van dyno laat het "nog" niet toe om dit te meten bij de moderne diesels. Toch een verbluffend resultaat gezien de standaard 115 opgegeven renault café-peeeeeeeekaaaas.
Lars met de driftkikker, 264 adw met 360 nm. Blijft een prachtig ding om te zien en te horen. Machtig geluid en mooi resultaat.
Luco zen coppa paste net op de rollen, grappig om te zien


Verder wil ik ook alle rollers nog even bedanken voor de komst en het goeie verloop van de dag. op deze manier vergeet ik niemand.
Fastchip, weer een geslaagde dag met mooie resultaten

Dynojet-crew, bedankt voor de wederom goeie zorgen, koffie en ontvangst.
Chris Mc, de nederlandse rekeninghouder en moviemaker van dienst

Chris, de andere belgische kerel die mee geholpen heeft met het voorbereiden van de wagens.

Alle bezoekers en aanwezigen

Zo, dat was em weer. Hop naar de volgende !

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
klinkt goed Jo!
tof dat je het elke keer weer organiseerd!
tof dat je het elke keer weer organiseerd!

wanneer moet ik weer komen Jo?
naar goeie gewoonte zijn er ongeveer 3 per jaar. Mssn nog eentje begin mei en de volgende zal het najaar worden. Effe overleggen met de meetingcoordinator wanneer het ringweekend precies gepland staat. Vorig jaar viel dat helaas op dezelfde dag.mark 5t schreef:wanneer moet ik weer komen Jo?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
en mijn 5 gtt graag ook reserveren.
Lijkt me supercool om eens bij te zijn iig 
Eventueel eens een eigen hok erop laten zetten om eens te zien

Eventueel eens een eigen hok erop laten zetten om eens te zien

idd afstellen carb en vermogensmeting.
ik ga wel effe wat dingen aanpassen namelijk.
lijkt me trouwens dat sieger ook nog steeds moet rollen.
ik ga wel effe wat dingen aanpassen namelijk.
lijkt me trouwens dat sieger ook nog steeds moet rollen.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ja hoor, ook dat moet goed komen 
Ik heb alweer het een en ander besteld

Ik heb alweer het een en ander besteld

-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
mijne clio had iets van een 136wpk????????????? koppel 175nickyr16v schreef:aaah duidelijk thanx geert
wat had die geele dan?
de vorige keer bij de mapping had ik 142.5wpk en een koppel van 173
volgens Henk lag het omdat ik de wagen buiten had laten warm draaien
ik heb by de rode 21 t toch echt andere cijffers gezien op het scherm hoor .
was iets van 430Nm en 240 pk
Mark 5 t
kan je de specs van je gtt hier ff neerzetten .
de BMW moet de benzine druk iets naar beneden doen van 4 naar 3.5 zij Henk scheelt dan al gauw een kleine 20 pk
en Luco moet de ristrictor eerst maar eens verwyderen en de software aan laten passen dat zal wel de nodige pks gaan schelen.
daarna nog maar eens banken dan zal je verschieten van het verschil.
was iets van 430Nm en 240 pk
Mark 5 t
kan je de specs van je gtt hier ff neerzetten .

de BMW moet de benzine druk iets naar beneden doen van 4 naar 3.5 zij Henk scheelt dan al gauw een kleine 20 pk
en Luco moet de ristrictor eerst maar eens verwyderen en de software aan laten passen dat zal wel de nodige pks gaan schelen.
daarna nog maar eens banken dan zal je verschieten van het verschil.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
nog even opgezocht, mijn 19 16v toendertijd: 124,6pk en 145,3Nm, aan de wielen op dezelfde bank, met katvervanger, RVS uitlaat en green twister luchtfilterjoeri_16V schreef:Hij loopt nu iig een stuk beter nu ie gemapped is.paulvanrooij schreef:netjes joeri
mooie foto's ook
andere waardes? opvallende dingen?
Voor de rest geen rare dingen, gewoon nette waardes voor een standaard 1.8 16v.
@ oldskool (ben je naam effe weer kwijt)
standaard bussen en zuigers nieuw maar afgedraaid 1mm voor lagere compr.
pipercams geslepen originele nokkenas 260 graden.
lancia dubbelle carb
alu IC met spal fan.
Hybride T2 Turbo
dat is alles.
ik ga nu voor een FMIC en een grotere turbo voor de laatste extra pk`s.
standaard bussen en zuigers nieuw maar afgedraaid 1mm voor lagere compr.
pipercams geslepen originele nokkenas 260 graden.
lancia dubbelle carb
alu IC met spal fan.
Hybride T2 Turbo
dat is alles.
ik ga nu voor een FMIC en een grotere turbo voor de laatste extra pk`s.
uh ? Fijn dat je het even meldoldskool schreef:ik heb by de rode 21 t toch echt andere cijffers gezien op het scherm hoor .
was iets van 430Nm en 240 pk

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Hier heb ik nog even over na zitten denken, maar de luchtinlaat is gemaakt om op snelheid lucht naar binnen te persen, dat haal je op de bank nooit, heb in het cup boek nog geen echte restrictor gevonden.en Luco moet de ristrictor eerst maar eens verwyderen en de software aan laten passen dat zal wel de nodige pks gaan schelen.
daarna nog maar eens banken dan zal je verschieten van het verschil.
Tot nu toe is er 1 die de software aan kan passen met 30 pk erbij, maar dat gaf tot voor kort nogal eens een noodloop van de seat software tot gevolg.
Dus eerst maar eens rondkijken wat er wel en niet kan

Kan wel gaan expirimenteren maar dat kan me ook plaatsen en punten schelen, dus rustig aan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.