Externe wastegate maken hoe?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Wil misschien een grotere turbo gaan halen en van het merk garrett.
Heb nu niet echt een merk turbo.

Auto heeft een aansluiting voor waterkoeling van de turbo. Maar als ik nu een turbo koop die dat niet heeft, kan ik die leiding doorverbinden met elkaar?

Of dicht stoppen?

Uiteraard is het beter om een turbo met waterkoeling te hebben, maar wil graag antwoord op bovenstaande vraag.

Bedankt.
Laatst gewijzigd door gvanminnen op vr 6 mar 2009 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan je gewoon doorverbinden no problemo.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Gewoon eentje met koeling halen... Maar als je de koelslangen niet gebruikt gewoon met elkaar verbinden. Stroomt gewoon koelwater doorheen.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Wil ook een turbo gaan halen zonder interne wastegate.

Externe wastegate komt op het uitlaatspruitstuk te zitten na het motorblok.

Maar moet deze precies in het midden van het spruistuk of is helemaal links of rechts ook goed?

Is het uitlaatspruistuk van de volvo 440 turbo van staal of gietijzer?

Gietijzer is niet super lassen volgens mij. Kan die ook ergens anders nog geplaats worden dan op het spruitstuk?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vlak voor de turbo
volvo is gietijzer idd.

gewoon een stalen verloop maken van je gietijzer spruit naar je turbo en daar de externe wastegate op plakkken.
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Daar dacht ik ook aan maar is niet echt gemakkelijk.
Heb daar niet veel ruimte voor en moet dan ook me olieleidingen gaan aanpassen, omdat de turbo op een heel andere plek komt.

Misschien het uitlaatspruik opnieuw maken van rvs of staal. Kan rvs of gaat dit scheuren?

Spruitstuk maken is ook niet eenvoudig, maar met een verloopstuk kom ik ook heel raar uit met de turbo denk ik.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

leef je uit zou ik zeggen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

waarom zo moeilijk doen? er zijn zat andere turbo's die wel passen en gewoon een interne wastegate hebben.

dus laat die liggen en zoek verder (Y)
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Externe wastegate is beter. Minder werveling in de turbo en minder kans op boostcreep.

En het geluid van een screamerpipe is natuurlijk niet te beschrijven.

Dus zou graag een externe willen, maar ben nu een beetje aan kijken voor de mogelijkheden. Maar volgens mij zijn er hier niet veel mensen die dit gedaan hebben of een externe wastegate hebben.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

ik zou niet voor rvs kiezen..en gietijzer valt bijna niet te lassen. Of je moet je uitlaatspruitstuk in een bak met zand leggen (wordt de warmte goed verdeeld)
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

heb hier nog een nieuwe turbo van garrett liggen
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Heb je er ook foto's van?

Olie en watergekoeld?

Interne wastegate?

Vraagprijs?

Alvast bedankt.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

zal proberen om zsm foto te maken
watergekoeld

gt28 en volgens mij een rs maar weet het niet zeker
je ziet foto zsm verschijnen
gvanminnen
Berichten: 119
Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
Contacteer:

Heb nu ook een garrett gt32 op het oog. Is wel lelijk groot, maar kan ook weg voor een koopje. Is bij een turbo revisie bedrijf en is net gereviseerd.
Interne wastegate en geen waterkoeling.

Screamerpipe ook niet perse nodig, want heb me Blitz nur spec demper binnen gekregen. Skyline demper waar je met je been in kan gaan staan 8) :bang:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

GT32 ? Goed gek !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik ben ook wel benieuwd naar die gt28 :)
Plaats reactie