Wil misschien een grotere turbo gaan halen en van het merk garrett.
Heb nu niet echt een merk turbo.
Auto heeft een aansluiting voor waterkoeling van de turbo. Maar als ik nu een turbo koop die dat niet heeft, kan ik die leiding doorverbinden met elkaar?
Of dicht stoppen?
Uiteraard is het beter om een turbo met waterkoeling te hebben, maar wil graag antwoord op bovenstaande vraag.
Bedankt.
Externe wastegate maken hoe?
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door gvanminnen op vr 6 mar 2009 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
kan je gewoon doorverbinden no problemo.
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Gewoon eentje met koeling halen... Maar als je de koelslangen niet gebruikt gewoon met elkaar verbinden. Stroomt gewoon koelwater doorheen.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Wil ook een turbo gaan halen zonder interne wastegate.
Externe wastegate komt op het uitlaatspruitstuk te zitten na het motorblok.
Maar moet deze precies in het midden van het spruistuk of is helemaal links of rechts ook goed?
Is het uitlaatspruistuk van de volvo 440 turbo van staal of gietijzer?
Gietijzer is niet super lassen volgens mij. Kan die ook ergens anders nog geplaats worden dan op het spruitstuk?
Externe wastegate komt op het uitlaatspruitstuk te zitten na het motorblok.
Maar moet deze precies in het midden van het spruistuk of is helemaal links of rechts ook goed?
Is het uitlaatspruistuk van de volvo 440 turbo van staal of gietijzer?
Gietijzer is niet super lassen volgens mij. Kan die ook ergens anders nog geplaats worden dan op het spruitstuk?
vlak voor de turbo
volvo is gietijzer idd.
gewoon een stalen verloop maken van je gietijzer spruit naar je turbo en daar de externe wastegate op plakkken.
volvo is gietijzer idd.
gewoon een stalen verloop maken van je gietijzer spruit naar je turbo en daar de externe wastegate op plakkken.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Daar dacht ik ook aan maar is niet echt gemakkelijk.
Heb daar niet veel ruimte voor en moet dan ook me olieleidingen gaan aanpassen, omdat de turbo op een heel andere plek komt.
Misschien het uitlaatspruik opnieuw maken van rvs of staal. Kan rvs of gaat dit scheuren?
Spruitstuk maken is ook niet eenvoudig, maar met een verloopstuk kom ik ook heel raar uit met de turbo denk ik.
Heb daar niet veel ruimte voor en moet dan ook me olieleidingen gaan aanpassen, omdat de turbo op een heel andere plek komt.
Misschien het uitlaatspruik opnieuw maken van rvs of staal. Kan rvs of gaat dit scheuren?
Spruitstuk maken is ook niet eenvoudig, maar met een verloopstuk kom ik ook heel raar uit met de turbo denk ik.
leef je uit zou ik zeggen.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Externe wastegate is beter. Minder werveling in de turbo en minder kans op boostcreep.
En het geluid van een screamerpipe is natuurlijk niet te beschrijven.
Dus zou graag een externe willen, maar ben nu een beetje aan kijken voor de mogelijkheden. Maar volgens mij zijn er hier niet veel mensen die dit gedaan hebben of een externe wastegate hebben.
En het geluid van een screamerpipe is natuurlijk niet te beschrijven.
Dus zou graag een externe willen, maar ben nu een beetje aan kijken voor de mogelijkheden. Maar volgens mij zijn er hier niet veel mensen die dit gedaan hebben of een externe wastegate hebben.
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
ik zou niet voor rvs kiezen..en gietijzer valt bijna niet te lassen. Of je moet je uitlaatspruitstuk in een bak met zand leggen (wordt de warmte goed verdeeld)
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
heb hier nog een nieuwe turbo van garrett liggen
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Heb je er ook foto's van?
Olie en watergekoeld?
Interne wastegate?
Vraagprijs?
Alvast bedankt.
Olie en watergekoeld?
Interne wastegate?
Vraagprijs?
Alvast bedankt.
zal proberen om zsm foto te maken
watergekoeld
gt28 en volgens mij een rs maar weet het niet zeker
je ziet foto zsm verschijnen
watergekoeld
gt28 en volgens mij een rs maar weet het niet zeker
je ziet foto zsm verschijnen
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Heb nu ook een garrett gt32 op het oog. Is wel lelijk groot, maar kan ook weg voor een koopje. Is bij een turbo revisie bedrijf en is net gereviseerd.
Interne wastegate en geen waterkoeling.
Screamerpipe ook niet perse nodig, want heb me Blitz nur spec demper binnen gekregen. Skyline demper waar je met je been in kan gaan staan

Interne wastegate en geen waterkoeling.
Screamerpipe ook niet perse nodig, want heb me Blitz nur spec demper binnen gekregen. Skyline demper waar je met je been in kan gaan staan

