Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Beter dat er weer wat schot in de zaak zit (Y)
Die 286 graden nokken maar even zien, eens kijken of daar nog wat aan te redden is voor weinig. Misschien wel wat voor mijn Clio :)

E30 ben ik al lang weer van af gestapt, E36 is meer pimp ;)

Maare beetje schijnheilig te doen met bemoei ik me niet mee, ik heb jou niet langer als een maand geleden horen zeggen dat jij het ook wel wat vindt :P
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Een E30 leek me mischien nog wel wat om samen op te bouwen tot een leuke trackday-bak inderdaad..

Heb in 2 E36's gereden, een 318is en een 328i en beiden vond ik het gewoon niet wat..

Daarbij ben ik gewoon nog steeds erg tevreden met m'n R19 16V dus voor mij voorlopig niets anders..

Enkel een nieuwe "Daily" waar ik voor aan het sparen ben.. :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

willie kopen?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nou voorlopig hoef je niet bang te zijn dat ik vreemd ga :P

Zit een leuke upgrade aan te komen voor de Clio en wie weet nog wel wat in verband met wat extra stijfheid ofzo :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Geert schreef:willie kopen?
Ik dacht dat je dat ding al bijna verkocht had. Die jongen toch liever geen Willie?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

viagra? :p :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zoiets, t komt alleen wel uit een lasapparaat :P Lasdraad om de veerpoten ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die motor opfrissen met die nokkenstokken, verbreden, beetje laswerk en lekker rije.

Ik hoef voorlopig niet echt extra vermogen voor op de ring, sper vind ik ook (nog) overbodig voorlopig. Eerst maar es zien dat ik echt snelle constante tijden kan rijden. Dan pas serieus upgraden.

Beetje E36 325 is echt peanuts om met de Willy aan voorbij te gaan, dusja zo zaligmakend ist ooknie.

Maak dat ding nou maar gewoon goed klaar voor 2009 en ga lekker veel rije, mag je over een jaar misschien weer es gaan zeuren :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat is ook precies de bedoeling, alleen een motorische upgrade weet ik niet. Wil niet te lang de auto stil hebben staan eigenlijk en er kan ook niet constant aan gewerkt worden.

Als ik een E36 zou kopen dan zou dat wel voor de Ring zijn maar met name ook driftdagen lijken me erg gaaf! Februari m'n 1e driftdag :)

Maar eens met Ronald een plan maken en een tijdslijntje erbij trekken :) Carosserie doorlassen is misschien ook nog wel wat.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je moet es niet zo twijfelen vent... :p

Driften is nog een stukkie duurder als ringrijden, tis behoorlijk slopend en loopt nog aardig risico voor (stevige) blikschade ook.

Die motor opfrissen kost weinig en zeker met die nokkenstokken kan het een hele goeie upgrade zijn. Lagers en pakkingen kosten niet veel, remapje ook niet en die nokkenassen fixxen kan goedkoop. Ooit hier nog es nagevraagd bij een crosstuner.

Doorlassen kost veel tijd en echt heel veel winst haal je er niet uit, daarbij moet je ook nog eens dondersgoed opletten wat je niet en vooral wel last. Als je stukken overslaat gaat ie daar direct op scheuren. Dus je kan daarmee geen half werk doen.


Maargoed ging hier om Ronald geloof ik, wanneer gaat dat blok er nu in? Hij is praktisch klaar toch? En komt er nu een JB3 achter of een JC5?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Was van plan om aankomende week de motor er uit te vissen maar heb alweer andere dingen die belangrijker zijn.. Wordt waarschijnlijk dan volgend jaar, al begint dat alweer meteen met een wintersportvakantie dus dat begint ook alweer goed :p

Voor hoe het nu lijkt gaat er gewoon weer een JB3 achter, die heeft het ook prima gehouden in die 10.000 km in de 19.. hoeveel bakken Rob sloopt is niet echt een maatstaaf natuurlijk :D
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ronald1916V schreef: Enkel een nieuwe "Daily" waar ik voor aan het sparen ben.. :p
Gelukkig! :D

Maar lekker bezig, leuk om dit topic door te lezen, blijft vakmanschap! (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Steven schreef:Je moet es niet zo twijfelen vent... :p
I know, dat komt alleen aan het gebrek aan kennis en de mogelijkheid om dingen zelf te doen. Nou komt aan dat laatste per volgende week een eind, nu nog de kennis en handigheid :)

Dit is overgens niet geheel offtopic, Ronald zit in dezelfde schuur :)
Misschien is mijn motor er wel eerder uit dan die van de 19 ;)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim_Coupe schreef:
Steven schreef:Je moet es niet zo twijfelen vent... :p
I know, dat komt alleen aan het gebrek aan kennis en de mogelijkheid om dingen zelf te doen. Nou komt aan dat laatste per volgende week een eind, nu nog de kennis en handigheid :)

Dit is overgens niet geheel offtopic, Ronald zit in dezelfde schuur :)
Misschien is mijn motor er wel eerder uit dan die van de 19 ;)
Dat lukt alleen als er iets fout gaat, d.w.z. dat ik drukker ben met jou Clio dan met mijn R19 16V :p

Ga morgen trouwens bij een andere brug kijken voor in de schuur.. (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nee doelde op dat ik ineens het licht gezien heb en in jou vakantie die motor er even uit sleutel :P Al acht ik die kans bijzonder klein :D

Maar 2 of 4 koloms dan? Succes! :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim_Coupe schreef:Nee doelde op dat ik ineens het licht gezien heb en in jou vakantie die motor er even uit sleutel :P Al acht ik die kans bijzonder klein :D

Maar 2 of 4 koloms dan? Succes! :)
Die keus heb ik ook nog.. de buren iets verderop doen de 4-koloms brug weg.. en er staat nog een 2 koloms in Zwolle te koop waar ik morgen even ga kijken.. (Y)

Ben maar een weekje weg trouwens hoor (~) tenzij ik voor het eerst in 10 jaar wintersport iets breek maar ik doe het voorzichtig aan omdat ik 5 Januari met m'n nieuwe baan begin en ik niet meteen met een gebroken pols aan kan komen zetten (N)

Dus iets minder Off-piste snowboarden.. en vooral niet meer willen dan vorig jaar :beer:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ronald1916V schreef:hoeveel bakken Rob sloopt is niet echt een maatstaaf natuurlijk :D
:gun: :mg: o|O :p
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Robke schreef:
Ronald1916V schreef:hoeveel bakken Rob sloopt is niet echt een maatstaaf natuurlijk :D
:gun: :mg: o|O :p
Je doet net alsof je je aangesproken voelt :p :beer:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo, eindelijk 4 nieuwe banden om de 17" wielen, de voorbanden waren wat op en achter liepen ze nog wel eens aan dus nu een maatje platter en smaller genomen..

Het zijn Yokohama S-Drive A501's geworden in de maat 195/40R17 81W :clown:

Had hetzelfde type band afgelopen jaar ook al op de Clio gerold in 195/45R15 82V en dat beviel me prima.. dus nu 4 van zulke bandjes :E

Meteen de velgen maar even schoongemaakt..

Hier weer wat foto's.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 89-770.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 22-380.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 56-340.jpg[/img]
xenon
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 1 jul 2007 16:30
Locatie: illy en france a la frontiére BELGE

superbe tes 19 (Y)

ya pas a dire , par chez vous , on voie bien que vous avez la passion :bang:

SUPERBE travail de remise a neuf :worship:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

xenon schreef:superbe tes 19 (Y)

ya pas a dire , par chez vous , on voie bien que vous avez la passion :bang:

SUPERBE travail de remise a neuf :worship:
Arcoooooo... :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vrij vertaald :


"Super, jouw 19.

Niet te beschrijven hoeveel passie ik zie bij je.

Mooi om te zien hoeveel werk je er van maakt om het nieuw te maken".



BTW Ronald : Top die Yoko's. (Y)
Maarre.... 195/45R15 ipv 50 onder de Clio ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Sjieke bandjes! Kan je weer lekker rubberen. :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Arco Straver schreef:Vrij vertaald :


"Super, jouw 19.

Niet te beschrijven hoeveel passie ik zie bij je.

Mooi om te zien hoeveel werk je er van maakt om het nieuw te maken".



BTW Ronald : Top die Yoko's. (Y)
Maarre.... 195/45R15 ipv 50 onder de Clio ??
Bedankt weer Arco :worship:

Onder de Clio heb ik inderdaad 45's zitten nu, ik heb nogal wat tellerafwijking met 50's en het liep nog wel eens aan..

Jij hebt die Yoko's toch ook onder de 5GTT zitten? ze bevallen me echt goed, vind het slijten ook best meevallen (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Die maat hoort toch ook onder de Clio? 50 is wat aan de hoge kant in samenwerking met een fikse verlaging. Buiten dat om gaf de teller ook minder aan dan ik daadwerkelijk reed (0)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

195/45/15 is de beste maat voor een Clio 1, zeker als het geen 16V is.
Ook onder een 16V is 45 beter dan 50 vanwege de kleinere tellerafwijking.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ben er wel blij mee in ieder geval, vanavond de wielen even naar de schuur gebracht.. de 16V is inmiddels al uit de hoek.. staat al voor de brug, moet er alleen nog even op :p

Morgen de kachel eens aansteken en gaan sleutelen.. anders schiet het echt niet op :beer:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Heeft Leo de brug nog niet weg gehaald? Of staat de nieuwe er al? :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Robke schreef:195/45/15 is de beste maat voor een Clio 1, zeker als het geen 16V is.
Ook onder een 16V is 45 beter dan 50 vanwege de kleinere tellerafwijking.
Het ziet er alleen zo iellig uit op een 16v.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, lekker op 50's, zijn goedkoper en leukere types in te vinden :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zoals de r1r, hoe bevallen ze steven?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Met de paar x dat ik ff met 10 graden buitentemp heb gereje bevielen ze erg goed, moet ze nog ff aan een Z'voort sessie onderwerpen, eind januari ws :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Niet veel bijzonders gebeurd aan dit project, begin Januari een rib gekneusd met Snowboarden en nu net weer een beetje opgeknapt van een flinke griep van een week of 2..

de 2.0 is nagenoeg klaar, moet enkel nog een nokkenaskeerring in en de distributieriem om. de versnellingsbak heb ik weer in elkaar maar die schakelt niet helemaal naar de 3/4e versnelling dus daar zal ik wel iets niet goed gedaan hebben. :p

Het enige waar ik even een foto van heb is hoe de 19 16V op de nieuwe iets plattere bandjes staat en daar heb ik maar eens even een foto van gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder was het probleem van het geratel van de bak en het uiteindelijk wegvallen van de aandrijving bij de laatste Vrijrijden dag op Zandvoort (13 December) ook opgelost, de borgring van het diff was er uit gesprongen, da's overigens de eerste keer in 5 jaar dat me dat gebeurd...

Met een beetje mazzel zit de 2.0 voor het Ringweekend er weer in, moet ik alleen nog even informeren naar een wat andere mapping, iemand enig idee of het veel verschil uitmaakt om even proef te rijden met een mapping voor 286's nokkenassen als er nu 278's in zitten ? gaat me nog niet zozeer om volgas rijden, meer om even proef te rijden en/of eventueel naar Menno rijden ?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ah beter zo, nu zal t ook niet meer aanlopen achter :P

desnoods slepen we hem naar de bank :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat rijden zal wel goedgaan als je het rustig houd, zeker naar Menno, das tochnie zo heel ver.
Plaats reactie