Iemand??Richard schreef:Als mijn auto koud is draaid hij stationaire slecht.
Hij stotterd zo erg dat hij soms gewoon uitvalt!
Na een aantral meter rijden en eens goed gas geven is het probleem weg!
Wat kan het probleem zijn??

Iemand??Richard schreef:Als mijn auto koud is draaid hij stationaire slecht.
Een 1.4 16vNiels V Dijk schreef:Wat voor motor ligt erin?
Tzou evt. een temperatuurzender kunnen zijn. Maar ik zou beginnen met de smoorklep te reinigen
Haas schreef:probleem met een clio II 1.5 dci.
als je vlot doortrekt met dat apparaat, zeg van 20 naar de 100, brandt op bepaalde stukken van dat traject het motorlampje op het dashboard. Hij loopt verder goed, allesn wil hij stationair nog wel eens 'diep' zakken zeker alsie van hogere toerentallen komt. Nu zegt de dealer dat de hogedrukpomp kapot is. Die moet dus vervangen worden en ja hoor, de distri van 5 maanden moet dan ook, kosten € 1400
Een andere garage wil t voor minder doen, maar ook die gaan niet onder een 3 nullen bedrag helaas.
vraag 1: wat denken jullie van die probleem? er komen geen storingen naar voren.
vraag 2: is die hogedrukpomp ook nog ergens te verkrijgen buiten Renault om, bijv Bosch? (weet t merk van de pomp zo 123 niet, een van jullie?) Ik ga er van uit dat een pomp direct bij bosch ofzo goedkoper is dan de dealer? (dealerprijs rond de € 500 )
Torretje heeft inmiddels 260.000 km gedraaid en er worden louter lange stukken (80 km of meer) mee gereden.
Zag op K-tec staan dat je een setje hebt voor 600 pond en dan neem ik aan dat ze nog verscheept moeten worden.Adinsx schreef:Ik zit net op de boutique op http://www.renault-sport.com te kijken.
Die officiële Turini's kosten gewoon even €900,-![]()
Staat wel erg strak dat wel![]()
Ze staan inmiddels ook op mijn lijstje als 'wintervelg' voor de RS
voor zover ik weet is er geen verstuivertest gedaan, maar de auto is wel bij een dealer geweest en aan de computer gehangen. Daarvanuit zegt men/de monteurs dat de hogedrukpomp kaduuk is. Wie weet of er een verschil in foutmelding zit daarin?Arco Straver schreef:Pomp zal wel via automaterialenzaak ietwat goedkoper zijn, maar de grootste kostenpost ligt in gedeelte "arbeid".
Hebben ze al een verstuiver-opbrengsttest gedaan ??
Test is niet 1,2,3 gebeurt maar kan je wel vertellen of de opbrengst na de pomp oke is. Is dat niet het geval en deze is na een aantal metingen onder de voorgeschreven hoeveelheid brandstof per verstuiver, dan is de kans groot dat het de pomp is.
Maar dan zou ie wel een foutmelding moeten geven op de raildruksensor....
Idee om wellicht naar een zogenoemde "dieselservicestation" van b.v. Bosch te gaan. (in Gouda zit er 1, Stokking. Ik denk in andere delen van het land ook wel ???)
Geen lekkage van wat koelvloeistof? Daar krijg je ook die witte sporen van.Enige rare wat ik heb gevonden is wat rare witte aanslag op en rond de bdp sensor. Soort van korrelige witte zooi. Lijkt een beetje op van dat witte spul als je accu lekt, maar die zit daar niet in de buurt.
Bovenstaand verhaal heeft een nasty einde gekregen. Woensdag stotterde de auto wat en donderdagmorgen na een kwartier rijden issie compleet gestopt. Auto wil compleet niet meer starten. Men roept nog steeds de hogedrukpomp, maar wat ik zo vreemd vind is dat die auto eerst 2 maanden rijdt met een af en toe knipperend lampje zonder noemenswaardig VOELBAAR probleem en er nu in amper een half uur compleet mee nokt.Haas schreef:Haas schreef:probleem met een clio II 1.5 dci.
als je vlot doortrekt met dat apparaat, zeg van 20 naar de 100, brandt op bepaalde stukken van dat traject het motorlampje op het dashboard. Hij loopt verder goed, allesn wil hij stationair nog wel eens 'diep' zakken zeker alsie van hogere toerentallen komt. Nu zegt de dealer dat de hogedrukpomp kapot is. Die moet dus vervangen worden en ja hoor, de distri van 5 maanden moet dan ook, kosten € 1400
Een andere garage wil t voor minder doen, maar ook die gaan niet onder een 3 nullen bedrag helaas.
vraag 1: wat denken jullie van die probleem? er komen geen storingen naar voren.
vraag 2: is die hogedrukpomp ook nog ergens te verkrijgen buiten Renault om, bijv Bosch? (weet t merk van de pomp zo 123 niet, een van jullie?) Ik ga er van uit dat een pomp direct bij bosch ofzo goedkoper is dan de dealer? (dealerprijs rond de € 500 )
Torretje heeft inmiddels 260.000 km gedraaid en er worden louter lange stukken (80 km of meer) mee gereden.
Volgens mij is de schakelaar 8200442723 en kost ie ongeveer 17,- ex btw.Nickster schreef:Wie weet het artikelnummer en de prijs van de alarm licht knop in het dash bij een Clio fase 2 ?
En weet iemand ergens een zwarte meegespoten achterbumper voor dat model te vinden ?![]()
Thnx
Die vader van jou werkt toch bij een Renault-dealer? Dan kan hij dat eenvoudig opzoeken, door de type nummers te vergelijken. Zal er mede van af hangen of je het sport-chassis hebt.Adinsx schreef:Wie weet er of er verschil zit tussen de schokbreker achter van een Clio II 1.6 16v Initiale, of mijn RS182?
Mijn rechter is behoorlijk lek en heb een schokbreker van eerder genoemde versie op de kop kunnen tikken die nog maar 60.000 heeft meegemaakt;)
Maar, zit er verschil in?Ik denk van wel, ivm het straffere onderstel. M'n pa denkt van niet
Ja, maar hij had het rete-druk en ik weet alles het liefst zo snel mogelijk#Ron# schreef:Die vader van jou werkt toch bij een Renault-dealer? Dan kan hij dat eenvoudig opzoeken, door de type nummers te vergelijken. Zal er mede van af hangen of je het sport-chassis hebt.Adinsx schreef:Wie weet er of er verschil zit tussen de schokbreker achter van een Clio II 1.6 16v Initiale, of mijn RS182?
Mijn rechter is behoorlijk lek en heb een schokbreker van eerder genoemde versie op de kop kunnen tikken die nog maar 60.000 heeft meegemaakt;)
Maar, zit er verschil in?Ik denk van wel, ivm het straffere onderstel. M'n pa denkt van niet
Nee hoor, helemaal gelijk, maar rechts is echt lek, links zit er bijna 95.000km onder. Als ik nu rechts even tijdelijk een bijna-goede neerzet, dan kan tegen de tijd dat links lek is, ik ze allebei vernieuwenelmotheelk (Eric) schreef:Het lijkt me sterk dat de 1.6 16v de zelfde demper heeft en bovendien zou ik nooit er maar 1 vervangen maar altijd meteen de andere kant. Of zeg ik nu iets vreemds?
Een tijdje terug was dit het probleem dat dat is nu weg.Richard schreef:Iemand??Richard schreef:Als mijn auto koud is draaid hij stationaire slecht.
Bijna 100% zeker een vervuild gasklephuis cq. smoorklephuis.Richard schreef:Een tijdje terug was dit het probleem dat dat is nu weg.Richard schreef:Iemand??Richard schreef:Als mijn auto koud is draaid hij stationaire slecht.
Nu is er een ander probleem wat de kop op steekt.
Zodra ik in zijn 2 of 3 in lage toeren (lees onder de 2000) dan stottert de auto 1 a 2 keer. Dit is alleen als ik het gas diep in trap. Laat ik hem iets geleidelijker versnellen dan is het probleem er niet.
Wat kan dit zijn?? Bougie, vervuilde inlaatlucht?? Ook met in het achterhoofd het 1e probleem met het slecht stationair draaien.
Wie kan me helpen!!!!
Haha even eraf halen!!Adinsx schreef:Bijna 100% zeker een vervuild gasklephuis cq. smoorklephuis.Richard schreef:Een tijdje terug was dit het probleem dat dat is nu weg.Richard schreef:Iemand??Richard schreef:Als mijn auto koud is draaid hij stationaire slecht.
Nu is er een ander probleem wat de kop op steekt.
Zodra ik in zijn 2 of 3 in lage toeren (lees onder de 2000) dan stottert de auto 1 a 2 keer. Dit is alleen als ik het gas diep in trap. Laat ik hem iets geleidelijker versnellen dan is het probleem er niet.
Wat kan dit zijn?? Bougie, vervuilde inlaatlucht?? Ook met in het achterhoofd het 1e probleem met het slecht stationair draaien.
Wie kan me helpen!!!!
Even erafhalen en goed schoonmaken met een doek en remmenreiniger