5 GTT start niet

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
S5F
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 1 feb 2008 6:06
Contacteer:

Hai,

Mijn Turbo start dus nog steeds niet. De startmotor gaat wel netjes rond maar hij vonkt niet, benzine krijgt hij ook.
Korte opsomming van het prob en de reeds vervangen onderdelen:
Dus ik toertje gaan doen met de revisieblok, alles perfect enkel nog stationair afstellen... Nu laat ik hem onder zijn toeren gaan en valt stil. Sindsdien geeft ie geen Kick meer!
Toen heb ik eerst de ontsteking vervangen-> geen resultaat
Dan maar de Vliegwielsensor-> geen resultaat
Bougiekabels en nieuwe rotor->niks.
Toen las ik in Hayness bij troubleshooting een actielijst, deze allemaal geprobeerd en gemeten maar alles lijkt ok.

Dus ik raak er niet meer aan uit, Ik hoop dat er me eindelijk iemand kan helpen!!!
Door Spelmans werd mij verteld dat een relais het probleem is.
Maar ik heb echter geen idee welke relais het zou kunnen zijn, iemand er ervaring mee?

groetjes Koen
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

even je bobine losdraaien van de ecu en de contacten schoonschuren.
en effe meten of daar wel 12V komt.
S5F
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 1 feb 2008 6:06
Contacteer:

100% zeker dat er 12V aankomt.
Contacten van de stekkers als zuiver gemaakt... geen effect
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

bekabeling brak? massa aangesloten?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Martijn Kool schreef: massa aangesloten?
moet wel anders gaat de startmotor niet rond ik zou je stationairsproeier eens schoon maken deze verstopt nieuw bezine filter.

bogies kabels goed aangesloten??
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

1 heb je een vonk?
2 komt er benzine in de verbrandings ruimte?
3 heb je compressie?

als dit op de juiste tijd is allemaal moet de motor lopen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hij heeft geen vonk, zegt ie... :) Dus daar moet ergens wat mis zijn, he.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

S5F schreef:100% zeker dat er 12V aankomt.
Contacten van de stekkers als zuiver gemaakt... geen effect
Heb je gemeten met de stekkers aangesloten??

En zoals hierboven al eens aangeven, is de massa goed??
R5GTT. Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja dan kan het alleen de voeding van de ontsteking zijn.

sluit de ontsteling direct op de accu aan. wel rekening mee houden dat je de motor alleen weer uitkrijgt als je de ontsteking weer losoppelt van de accu

je moet kunnen meten wat de massa is op de voedings stekker de middelste is de toeren teller en de andere is dus de + dus sluit de + en de - direct aan op de accu
S5F
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 1 feb 2008 6:06
Contacteer:

+ en - is al rechtstreeks op de accu gehangen zonder resultaat.
Toen hij was stilgevallen vonkte hij nog even en nu niets meer...
Echt een rare zaak.

Ik heb niet gemeten met de stekkers aangesloten neen.
Spelmans vertelde mij dat er een relais achterhangt die de massa van de ontsteking schakelt. Op dat relaiscircuit zitten nog en drukmeting en nog wat van die shit...
Plaats reactie