Hai,
Mijn Turbo start dus nog steeds niet. De startmotor gaat wel netjes rond maar hij vonkt niet, benzine krijgt hij ook.
Korte opsomming van het prob en de reeds vervangen onderdelen:
Dus ik toertje gaan doen met de revisieblok, alles perfect enkel nog stationair afstellen... Nu laat ik hem onder zijn toeren gaan en valt stil. Sindsdien geeft ie geen Kick meer!
Toen heb ik eerst de ontsteking vervangen-> geen resultaat
Dan maar de Vliegwielsensor-> geen resultaat
Bougiekabels en nieuwe rotor->niks.
Toen las ik in Hayness bij troubleshooting een actielijst, deze allemaal geprobeerd en gemeten maar alles lijkt ok.
Dus ik raak er niet meer aan uit, Ik hoop dat er me eindelijk iemand kan helpen!!!
Door Spelmans werd mij verteld dat een relais het probleem is.
Maar ik heb echter geen idee welke relais het zou kunnen zijn, iemand er ervaring mee?
groetjes Koen
5 GTT start niet
even je bobine losdraaien van de ecu en de contacten schoonschuren.
en effe meten of daar wel 12V komt.
en effe meten of daar wel 12V komt.
100% zeker dat er 12V aankomt.
Contacten van de stekkers als zuiver gemaakt... geen effect
-
bekabeling brak? massa aangesloten?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
moet wel anders gaat de startmotor niet rond ik zou je stationairsproeier eens schoon maken deze verstopt nieuw bezine filter.Martijn Kool schreef: massa aangesloten?
bogies kabels goed aangesloten??
Heb je gemeten met de stekkers aangesloten??S5F schreef:100% zeker dat er 12V aankomt.
En zoals hierboven al eens aangeven, is de massa goed??
R5GTT. Drive it like you stole it
tja dan kan het alleen de voeding van de ontsteking zijn.
sluit de ontsteling direct op de accu aan. wel rekening mee houden dat je de motor alleen weer uitkrijgt als je de ontsteking weer losoppelt van de accu
je moet kunnen meten wat de massa is op de voedings stekker de middelste is de toeren teller en de andere is dus de + dus sluit de + en de - direct aan op de accu
sluit de ontsteling direct op de accu aan. wel rekening mee houden dat je de motor alleen weer uitkrijgt als je de ontsteking weer losoppelt van de accu
je moet kunnen meten wat de massa is op de voedings stekker de middelste is de toeren teller en de andere is dus de + dus sluit de + en de - direct aan op de accu
+ en - is al rechtstreeks op de accu gehangen zonder resultaat.
Toen hij was stilgevallen vonkte hij nog even en nu niets meer...
Echt een rare zaak.
Ik heb niet gemeten met de stekkers aangesloten neen.
Spelmans vertelde mij dat er een relais achterhangt die de massa van de ontsteking schakelt. Op dat relaiscircuit zitten nog en drukmeting en nog wat van die shit...
Toen hij was stilgevallen vonkte hij nog even en nu niets meer...
Echt een rare zaak.
Ik heb niet gemeten met de stekkers aangesloten neen.
Spelmans vertelde mij dat er een relais achterhangt die de massa van de ontsteking schakelt. Op dat relaiscircuit zitten nog en drukmeting en nog wat van die shit...