[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
MarcoG heeft zo'n ding uit de US gehaald, moet je anders even zijn topic doorzoeken.
Das gewoon een Walbro, de meest bekende aftermarket pomp leverancier.
Denk dat het snelst en simpelst is om gewoon een originele GTT-boschpomp oid te sourcen.
Verder voldoet een originele GT pomp prima, iets funky's kopen wat hogere opbrengst heeft is natuurlijk weer bullshit van de bovenste plank bij een carb, gelukkig heb ik dit nognie eerder gemeld
Waar zit die originele pomp nu dan? gewoon alles eruit sjoppen en alleen een aanvoer- en retourleiding overlaten, zou ik zeggen.
Denk dat het snelst en simpelst is om gewoon een originele GTT-boschpomp oid te sourcen.
Verder voldoet een originele GT pomp prima, iets funky's kopen wat hogere opbrengst heeft is natuurlijk weer bullshit van de bovenste plank bij een carb, gelukkig heb ik dit nognie eerder gemeld

Waar zit die originele pomp nu dan? gewoon alles eruit sjoppen en alleen een aanvoer- en retourleiding overlaten, zou ik zeggen.
wil er ook een orig gtt pomp inflotsen 
wat er nu inzit is dit:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009226.jpg[/img]
zal de behuizing eens openmaken, kijken wat er inzit. Wat me alleen nu dwars zit is: als ik de pomp eruit haal, hoe krijg je dan aanvoer vanaf beneden? Maar dat vis ik nog wel ff uit.

wat er nu inzit is dit:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009226.jpg[/img]
zal de behuizing eens openmaken, kijken wat er inzit. Wat me alleen nu dwars zit is: als ik de pomp eruit haal, hoe krijg je dan aanvoer vanaf beneden? Maar dat vis ik nog wel ff uit.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgens mij is dit alleen een vlotter met ontluchtingslang, aanvoer en uitstroom.
Zoals je zegt, waarom niet gewoon een GTT pomp er aan vast maken zoals bij een normale GTT ???
Zoals je zegt, waarom niet gewoon een GTT pomp er aan vast maken zoals bij een normale GTT ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
volgend vraagstuk: de remdrukbegrenzer, achter bij de achteras. Hoe sluit ik die precies aan? Er zat er geen onder, dus er al heel lang geleden 1 van Abel (geloof ik ?
) overgenomen, echter... hoe motta? 
De leidingen vanaf de hoofdremcilinder komen verticaal naar beneden en onder een hoek van 45 graden naar achter weer eruit en dan door naar de achteras?
Daarbij zit er normaal gesproken een soort van koppeling in de remleidingen naar achter toe, zeg maar bij de voeten van de bestuurder. Is dat puur om 2 leidingen te koppelen of zit daar nog iets bijzonders?
Aansluiten van de leidingen in de hoofdremcilinder neem ik aan kruislings, dus de voorste aansluitingen voor de remmen LV en RV en de achterse voor LA en RA?
Heb er geen foto's meer van eigenlijk...


De leidingen vanaf de hoofdremcilinder komen verticaal naar beneden en onder een hoek van 45 graden naar achter weer eruit en dan door naar de achteras?
Daarbij zit er normaal gesproken een soort van koppeling in de remleidingen naar achter toe, zeg maar bij de voeten van de bestuurder. Is dat puur om 2 leidingen te koppelen of zit daar nog iets bijzonders?
Aansluiten van de leidingen in de hoofdremcilinder neem ik aan kruislings, dus de voorste aansluitingen voor de remmen LV en RV en de achterse voor LA en RA?
Heb er geen foto's meer van eigenlijk...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Steven (stk) gaat foto's maken van de aansluitingen op zijn 5. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
foto is gemaakt, zal hem morgen ff uploaden, vandaag geen tijd, "moet" de stad in 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Steven(stk) schreef:http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/remdrukverdeler.JPG
edit: zo maar even
De leidingen die het meest aan de achterkant van de auto zitten komen van de hoofdremcilinder.
De leidingen die aan de voorkant zitten lopen naar de flexibele remslangen/remklauwen achter.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Hmz, niet echt hoe het bij mij zit/zat/zou moeten/kunnen zitten. Nog maar eens onder dat hok duiken met een print in het klauwtje 


Haas schreef:Daarbij zit er normaal gesproken een soort van koppeling in de remleidingen naar achter toe, zeg maar bij de voeten van de bestuurder. Is dat puur om 2 leidingen te koppelen of zit daar nog iets bijzonders?
Aansluiten van de leidingen in de hoofdremcilinder neem ik aan kruislings, dus de voorste aansluitingen voor de remmen LV en RV en de achterse voor LA en RA?

ja, precies ja!
Die woont inmiddels zowat in huize de Haas 
Nog ff een paar remklauwen voor voor op de kop tikken


Nog ff een paar remklauwen voor voor op de kop tikken

[img]http://www.cgbmotorsport.net/ekmps/shop ... 022(1).jpg[/img]
voor de snelle beslissing, kan ik hier gemakkelijk een complete klauw van maken? ik heb die haak er namelijk nog nooit vanafgehaald en weet niet of dat makkelijk gaat..
voor de snelle beslissing, kan ik hier gemakkelijk een complete klauw van maken? ik heb die haak er namelijk nog nooit vanafgehaald en weet niet of dat makkelijk gaat..
Kan je er wel afdraaien, maar kunnen echt flink vastzitten. Ik heb het wel eens gehad dat ik de draad eruit draaide met het loshalen omdat er origeneel schroefdraad brogmiddel aanzit.
Ik heb evt nog wel een setje gebruikte klauwen liggen mocht je interesse hebben.
Ik heb evt nog wel een setje gebruikte klauwen liggen mocht je interesse hebben.
Laatst gewijzigd door -PAZ- op di 17 feb 2009 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
R5GTT. Drive it like you stole it
hele achteras kopen?
van een clio 16V inclusief alle remmerij en schokbrekers.
van een clio 16V inclusief alle remmerij en schokbrekers.
juist, zijn de klauwen van voor!
achterklauwen zijn al onderweg.. (bijna dan
)
@Paz, daar twijfel ik dus aan ja, of ik ze er heel af krijg en zo ja, ook weer erop...
achterklauwen zijn al onderweg.. (bijna dan

@Paz, daar twijfel ik dus aan ja, of ik ze er heel af krijg en zo ja, ook weer erop...
Als ze er niet heel afkomen, dan zijn alleen de bouten gaar, de draad zit in de remklauw, en die ga je toch niet her gebruiken. Dan zal je dus setje andere bouten moeten scoren, is wel fijne draad trouwens.
R5GTT. Drive it like you stole it
hahahaah sorry niet goed gekeken 

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Haas, bij mijn remklauwen was het prima te doenHaas schreef:juist, zijn de klauwen van voor!
achterklauwen zijn al onderweg.. (bijna dan)
@Paz, daar twijfel ik dus aan ja, of ik ze er heel af krijg en zo ja, ook weer erop...
oke, top! tnx mannen! 

ik ben weer lekker bezig.. 
Bovenstaande zijn voor een GTT, zijn dat dezelfde als voor een 16v? Alleen remzadel was anders toch? ik begin weer te twijfelen...

Bovenstaande zijn voor een GTT, zijn dat dezelfde als voor een 16v? Alleen remzadel was anders toch? ik begin weer te twijfelen...

als ik dit zo zie:
http://start.mijngrossier.nl/images/thu ... =750&jpg=1
zit het draad toch in die haken en niet in de klauw?
http://start.mijngrossier.nl/images/thu ... =750&jpg=1
zit het draad toch in die haken en niet in de klauw?
Je kijkt hier toch op de kop van de inbus bout aan de kant van het gedeelte waar de remzuiger inzit. Dus dan zit de draad toch in het andere deel lijkt mij en niet in het deel waar de zuiger inzit.
R5GTT. Drive it like you stole it
nee, dat klopt, maar het deel waar de zuiger in zit vervang ik dus. Maw, als ik die andere delen van mijn oude klauwen af wil draaien, moet dat wel heel blijven.. 

nee, want als ik nu het draad van die losse delen kapot draai, heb ik nog mooi niets aan mijn nieuwe zuigerhelften 

het zal allemaal wel, dan heb ik jou vastverkeerd begrepen.. Handig!-PAZ- schreef:Dat klopt idd, de draad zit in de haak in niet in het zuiger gedeelte. Dat bedoelde ik dus ook. Dan zal je idd een paar andere haken moeten regelen.


Ik had klauwen liggen, maar die zitten al op mijn 19. Heb nog wel eensetje liggen, maar daar is 1 nippel afgebroken en 1 vaste zuiger.. geen porum dus.-PAZ- schreef:Wat is er eigenlijk mis met je huidige klauwen??
Nou, maar een setje nieuw dan
