Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Car: E36 M3

Nou waar wacht je nog op.
Je hebt nog tot het weekend van 8 november ;)
Steven
Car: M536

Je zoekt toch niet een nieuw vangrailslachtoffer voor het weekend he Tim? Das ooknie aardig >-)
Tim
Car: E36 M3

Haha nee je kan rijden of je kan het niet. Ik niet (0)

Gekheid, hoe meer zielen hoe meer vreugd :)
Jackson
Contacteer:

Zou zeker vet zijn als ik mee zou kunnen gaan.

Maar even kijken hoe het allemaal loopt haha.

Van het weekend alweer 150km gereden. Alles werkt weer prima met de andere kabelboom. Radio doet het weer perfect. En mijn ventilator gaat ook weer aan :D Daar ben ik toch wel heel erg blij mee haha.
Jackson
Contacteer:

Update

Met pijn in mn hart ga ik mijn renaultje 5 gt turbo binnekort te koop zetten. Dit zal rond Mei/Juni gebeuren. De reden hiervan is dat ik binnenkort vreemd ga met een (misschien, ben beetje rondkijken) BMW model 2000-2003. Ik wil wat comfort en wat luxers. Het liefst net zo snel maar dat gaat wat te duur worden.

Wat denken jullie wat ik nog kan krijgen voor mijn 5??
En eventuele verkoop tips??
-Ray-
Contacteer:

ja hoor, zet m maar verder op in de straat neer voah weinagh, zie je m af en toe nog eens ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Jackson
Contacteer:

Update

Jullie kennen vast nog wel dat verhaal van mn ongeluk met de Peugeot 306..

Ik had wat onderdelen bij de Renault dealer te Velserbroek besteld. Deze ging ik gister even ophalen. Op de terug weg kwam ik langs de plaats waar ik dat ongeluk gehad had. De Heerenduinweg hoek Grote Beerstraat te IJmuiden. En er stond me nog iets van bij dat er nog wat onderdelen in de bosjes lagen daar. Dus ik keerde om en zette de auto even stil. Begon een beetje te kijken in de bosjes en jahoor. Daar nog lag nog een homokineet, wat glas en plastic. Maar een ook een stuk verbrand bumper met het kenteken er nog in. Dit deel meegenomen naar huis en thuis het kenteken tussen de gesmolten bumper weggehakt, geslepen en gebikt. Was geheel verbrand, alleen het cijfer 59 was nog geel.

Leuk aandenken aan het ongeluk.

Foto's:

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpj5cU0h.jpg[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpmdUwpU.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer

niet weg doen die auto. krijg je ontiegelijk spijt van. beemer is wel leuk, maar niet zo uniek en fun.

tja als je wilt driften kun je ook achteruit rijden he :lol:
Jackson
Contacteer:

Abel schreef:niet weg doen die auto. krijg je ontiegelijk spijt van. beemer is wel leuk, maar niet zo uniek en fun.

tja als je wilt driften kun je ook achteruit rijden he :lol:
Ja ik weet het. Zit ook te twijfelen hoor. Het is meer van als er wat mee is, ben ik er klaar mee. Maar dan ben je er weer lekker mee bezig en is ie weer gemaakt. Je rijd er weer in, is het toch weer super :D

EN als ik een beemer heb, kan ik de 5 als oldtimer verzekeren.. Scheelt ook weer..

Ik zie het nog wel ff ;-)
Jackson
Contacteer:

Update:

Het blijft inderdaad leuk dat karretje. Vooral als ik er weer lekker mee bezig ben.

Op het moment staat ie stil omdat de linker aandrijfas gesneuveld is.
Inmiddels zijn er Clio 1.8 16v assen onderweg en deze zullen eronder komen. De assen zijn 3mm korter maar passen prima.

Vorige keer op het circuit had ik erg last met mn nieuwe remmen van fading. Vorig jaar liet ik rondom nieuwe Textar blokjes monteren en voor nieuwe Brembo max schijven en achter nieuwe standaard schijven.

Daarom heb ik nu het volgende besteld voor de voorkant:
EBC 3GD sport gegroefde schijven
EBC Redstuff Ceramis remblokken

Hiermee heb ik geen last meer van fading.

De vijf gaat uitgelijnt worden. Maar niet normaal uitgelijnt. De camber gaat een aantal graden versteld worden.

Zit nog even te twijfelen of ik Camberbouten ga kopen. Zijn wel vrij prijzig.
Mischien dat ik maar gewoon uit ga van het cup boekje.

Tevens ga ik de torsies nog wat afstellen. De vijf staat nu nog een beetje op zn neus. Vandaar dat de achterkant nog een 4-5 tal cm lager komt te staan.

Zitten ook nieuwe luxe ruiterwissers op haha.
Steven

Kan je die EBC troep nog afbestellen? Redstuff heeft wel geen fading, maar ook totaal geen bite. EBC = troep zoek maar eens op EBC hier :D

Gewoon Ferrodo nemen of Mintex, Pagid etc.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

AAAh nee.. geen EBC :p

net als wat Steven zegt.. niet echt wat..

Geen fading trouwens zeg je ? die Redstuffs hebben me ooit al eens bijna een auto gekost op de Ring..

Lekker een setje Ferodo/Pagid/Mintex o.i.d. net wat steven zegt of desnoods gewoon weer de sportblokken van Textar, die zijn echt veeel beter dan die EBC dingen (en volgens mij nog goedkoper ook)
Mark van Nierop
Contacteer:

EBC = :@ (N)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
KoenGTT

Gewoon DS2500 eronder!
R5GTT phase2
Jackson
Contacteer:

Het klopt indd dat er veel negatiefs staat op die forum over de EBC dingen.

Maar als ik verder op internet zoek. Staan er goede berichten. Geen fading. Remmen als de ziekte.

Zelfs K-Tec Racing verkoopt ze..
Steven

Ja K-tec heeft ook een hoop troep, dat bewijst dit maar weer.

Nee serieus, die maat van me met die Astra GSi had ook redstuff, maar dat is gewoon niet te vergelijken met DS2500. Er zat gewoon geen bite in.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Jackson schreef: Zelfs K-Tec Racing verkoopt ze..
Dat een ander ze verkoopt boeit niets, geld is geld toch.....

Maar goed met EBC heb ik geen ervaring, met ferrodo wel en bij de volgende wissel komen ze er zeker weer onder. :grin:
Jackson
Contacteer:

Ok ok, EBC is het dus niet.

Maar dan is mijn vraag. Was is een goeie shit rem setje voor de 5?
Dien ik ook andere schijven te kopen of enkelt andere blokjes?
Grotere schijven is leuk natuurlijk...

Heb nu:
Brembo MAX schijven voor.
Standaard schijven achter.
Textar blokjes rondom.
Brake ducts ipv mist lampen voor (koeling remmen)

Dit zorgt voor gigantische fading.

Ik wil dus geen fading en een lekkere bite.
-PAZ-
Über-Spammer

Achter zou ik niet veel meer doen dan een setje goede blokken erin.
Voor kan je gaan naar 16v formaat schijven (258mm uit mijn hoofd) Brembo max lijkt me ook geen verkeerde schijf, setje ds2500 van ferodo remt ook echt heel goed en evt nog een set staalomvlochten remslangen eronder. En niet geheel onbelangrijk goede kwaliteit en niet al te oude remvloeistof.

Wil je dan nog meer dan kan je evt gaan naar een ombouw van RS schijven, dus grote klauwen en nog een maatje grotere schijven en dan moet je ook de hoofdremcilinder vergroten.
R5GTT. Drive it like you stole it
Jackson
Contacteer:

-PAZ- schreef:Achter zou ik niet veel meer doen dan een setje goede blokken erin.
Voor kan je gaan naar 16v formaat schijven (258mm uit mijn hoofd) Brembo max lijkt me ook geen verkeerde schijf, setje ds2500 van ferodo remt ook echt heel goed en evt nog een set staalomvlochten remslangen eronder. En niet geheel onbelangrijk goede kwaliteit en niet al te oude remvloeistof.

Wil je dan nog meer dan kan je evt gaan naar een ombouw van RS schijven, dus grote klauwen en nog een maatje grotere schijven en dan moet je ook de hoofdremcilinder vergroten.
hmm ok.
die 16v klauwen kunnen 1op1 over? en dan wat voor schijven op 258mm formaat?

remslangen zitten er al onder. rvs gevlochten slangen van ktec.
de remvloeistof is dus vorig jaar al vernieuwt. toen had k der ook nieuwe remleidingen onder gezet.
-PAZ-
Über-Spammer

Klauwen van een 16v en gtt zijn even groot, het zadel ( deel waar de remblokken in komen) van een 16v is anders en daardoor kan je idd grotere schijven plaatsen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Jackson
Contacteer:

Ik heb zojuist 16v klauwen op de kop getikt :beer:

Deze ga ik zelf reviseren.

Ik zit alleen nog even te twijfelen over welke schijven ik ga nemen.

Zit aan Brembo sport 259mm schijven te denken.
Samen met brembo sport blokken rondom.

Is dat wat?? :p
Steven

Nee, ik zou gewoon standaard ongegroefde schijven nemen (goedkoopst, minst scheurgevoelig en remt even hard).
En daar een set DS2500 remblokken op, tegen de tijd dat je dat aan het faden krijgt mag je nog es terugkomen :p

Laat je nu niet leiden door leuke commerciele termen, kijk maar eens goed watvoor remmen andere (amateur) circuitrijders hebben. Dan is Brembo en EBC al helemaal niet zo veel voorkomend hoor.

Overigens, ik heb circuit gereden met m'n 309GTI16 ook gewoon op textar blokken rondom (=precies hetzelfde als renault 5/clio/19 klauwen) en heb nauwelijks last van fading gehad. Te lang slepend remmen is ook niet goed, je moet kort en hard remmen en meer terugschakelen. :p
Jackson
Contacteer:

Steven schreef:Nee, ik zou gewoon standaard ongegroefde schijven nemen (goedkoopst, minst scheurgevoelig en remt even hard).
En daar een set DS2500 remblokken op, tegen de tijd dat je dat aan het faden krijgt mag je nog es terugkomen :p

Laat je nu niet leiden door leuke commerciele termen, kijk maar eens goed watvoor remmen andere (amateur) circuitrijders hebben. Dan is Brembo en EBC al helemaal niet zo veel voorkomend hoor.

Overigens, ik heb circuit gereden met m'n 309GTI16 ook gewoon op textar blokken rondom (=precies hetzelfde als renault 5/clio/19 klauwen) en heb nauwelijks last van fading gehad. Te lang slepend remmen is ook niet goed, je moet kort en hard remmen en meer terugschakelen. :p
Okee. Ik dacht dat het zulke goeie shit was die Brembo remmen.
Mja dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van commercieel. Mensen overtuigen van kopen.

Maargoed. De standaard schijven dus. Ook niet voor paar tientjes meer die Brembo Max?

Is dat DS2500 zulke goeie shit dan?? En waar zou ik deze blokjes en schijven kunnen kopen?
Maarten-Jan
Car: R19.R

Ik ben het helemaal met Steven eens, geen commerciele onzin, gewoon standaard geventileerde schijven met een set goede blokken.

Ferodo is gewoon geweldig, DS2500 remt erg goed.
De juiste blokken scheelt ook een hoop voor de warmte...
Geert
Contacteer:

helemaal mee eens, en als je ferodo te duur vindt zijn textars ook erg goed.
Jackson
Contacteer:

Geert schreef:helemaal mee eens, en als je ferodo te duur vindt zijn textars ook erg goed.
Money is no object.

Heb der nu textars onder en had teveel last van fading. Of dat nou aan mijn rijstyle ligt is een 2e. Ik wil gewoon goede remmen =D
Geert
Contacteer:

raar, ik me textars dit weekend op de ring niet aan het faden gehad. Ook kool met zijn textars onder zijn 5gtt niet horen klagen.
Jackson
Contacteer:

Geert schreef:raar, ik me textars dit weekend op de ring niet aan het faden gehad. Ook kool met zijn textars onder zijn 5gtt niet horen klagen.
Misschien kwam het dan niet door de blokjes.
Zou toch ook de remvloeisstof kunnen zijn?
Als ik mn 16v klauwen ga monteren wil ik toch ander remvloeistof derin doen. Vloeistof die wat hogere temps aankunnen.

Geld er daar trouwens nog een bepaalde werkwijze voor? Het verversen van remvloeistof? Hoe laat ik het eruit lopen en hoe laat ik er nieuwe in lopen. Er door heen pompen met het pendaal?
Steven

Koop een Eezibleed bijde automatzaak en lees de instructie, dat werkt het beste en zo spaar je de HRC (die je nog wel es stuk kan trappen bij ontluchten).

Dat die vloeistof roet in het eten gooit is zeer zeker de boosdoener, gewoon verversen is vaak al voldoende. Ik ververs em ook 1-2x per jaar om maar even een idee te geven.
Jackson
Contacteer:

Steven schreef:Koop een Eezibleed bijde automatzaak en lees de instructie, dat werkt het beste en zo spaar je de HRC (die je nog wel es stuk kan trappen bij ontluchten).

Dat die vloeistof roet in het eten gooit is zeer zeker de boosdoener, gewoon verversen is vaak al voldoende. Ik ververs em ook 1-2x per jaar om maar even een idee te geven.
Hmm ok. Dan ga ik dat doen. Gewoon bij de brezan kan ik dat kopen? En welke remvloeistof ga ik derin gooien?

Met die Eezibleed kan ik ook de oude vloeistof eruit halen? Of werkt dat anders.

Ik dan maar eens eerst die remvloeistof verversen.. Dan zien we wel weer verder.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Eezibleed werkt super simpel, echt ideaal. Die schoef je op remreservoir,
in het vaatje van de eezibleed giet je nieuwe remvloeistof. Compressor of reserve band aansluiten en daarna ontluchtingsnippel opendraaien.
Daarna is het gewoon wachten tot er mooie heldere vloeistof uitkomt
zonder bubbeltjes :)

En dat voor 2 tientjes, zo zou de tell sell reclame in kunnen :p
Jackson
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Eezibleed werkt super simpel, echt ideaal. Die schoef je op remreservoir,
in het vaatje van de eezibleed giet je nieuwe remvloeistof. Compressor of reserve band aansluiten en daarna ontluchtingsnippel opendraaien.
Daarna is het gewoon wachten tot er mooie heldere vloeistof uitkomt
zonder bubbeltjes :)

En dat voor 2 tientjes, zo zou de tell sell reclame in kunnen :p
Whaha ok. Dat klinkt indd heel simpel =D=D

Bedankt!! Ga ik dat eerst doen.

Maar dan moet ik nog ff weten welke goeie shit remvloeistof ik erin laat lopen. DOT 5.1 ofzo? Hoorde dat dat goed spul was.
Steven

Neem maar gewoon dot 4 van een gerenomeerd merk.

Het is net als met motorolie, je hebt er meer aan om een goedkopere olie te nemen en die vaker te wisselen dan een dure waar je langer mee doorrijd.
Jackson
Contacteer:

Okee ga ik dat doen.

Hoeveel ml gaat er ongeveer in de 5?

En als ik die Eezibleed erop zet. Dien ik die nippels op de remklauwen open te zetten toch? Of kan ik beter het slangetje van de klauwe loshalen. Want de oude vloeistof moet ergens uitkomen.
Plaats reactie