Mijn vraag is hoeveel cm verschilt die van een 16v schokdempers met die van een normale schokdemper ( voor en achter ).
En passen die gewoon zo erop ( laatste wou ik voor de zekerheid nog ff vragen.
Groetjes
Vraagje schokdempers???
Ik heb een R19 16v schokbreker los liggen om op te meten. Ik denk dat de auto ca 35 mm lager wordt. Let op, jouw auto is wel iets lichter als een 19 16V, die weegt 1080kg. Dus je auto zal niet zo laag liggen als een echte 16V. Zeg maar welke maat ik moet opmten. Bijvoorbeeld bovenkant schotel tot onderste gat schokbrekerophanging? Dan kun je dat vergelijken met jouw situatie en je conclusie trekken hoelaag die ongeveer komt te liggen.
De 16V schokbrekers voor passen wel. Maar als je nu gewoon een setje verlagingsveren haalt voor je auto, die kosten ca 75 Euro per 2, en je tekent je schokbreker goed af ten opzichte van je fusee, dan hoef je ook niet uit te lijnen en bent een stuk goedkoper uit (denk ik).
De 16V schokbrekers voor passen wel. Maar als je nu gewoon een setje verlagingsveren haalt voor je auto, die kosten ca 75 Euro per 2, en je tekent je schokbreker goed af ten opzichte van je fusee, dan hoef je ook niet uit te lijnen en bent een stuk goedkoper uit (denk ik).
-
tip: gebruik 5gtt veren cm met 5gtt schokbrekers, deze zijn nog een stuk korter en dus komt je clio een stukje lager nog.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
5gtt veren lijken mij ook minder stug onder een clio aangezien een 5gtt aanzienlijk lichter is.Martijn Kool schreef:tip: gebruik 5gtt veren cm met 5gtt schokbrekers, deze zijn nog een stuk korter en dus komt je clio een stukje lager nog.
-
en een normale clio dan? die weegt ook geen 970kg?Geert schreef:5gtt veren lijken mij ook minder stug onder een clio aangezien een 5gtt aanzienlijk lichter is.Martijn Kool schreef:tip: gebruik 5gtt veren cm met 5gtt schokbrekers, deze zijn nog een stuk korter en dus komt je clio een stukje lager nog.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
HUH???
Ik zoek ze niet voor een Clio, maar voor een R19
Att Jacques : Ik dacht al zoiets van 40mm, maargoed, je kan voor mij die maat meten.
Ik zat al eigenlijk te denken om compleet alles te vervangen, zo'n 60mm naar benee, maarja dan zit ik weer met m'n voorbumper, achja, eerst sparen dan halen, hehe

Ik zoek ze niet voor een Clio, maar voor een R19

Att Jacques : Ik dacht al zoiets van 40mm, maargoed, je kan voor mij die maat meten.
Ik zat al eigenlijk te denken om compleet alles te vervangen, zo'n 60mm naar benee, maarja dan zit ik weer met m'n voorbumper, achja, eerst sparen dan halen, hehe
-
- Car: R19.R
Ik rij ook met 16V veerpoten, dat scheelt exact 30 mm ten opzichte van normale veerpoten. Heb de schokdempers wel vervangen door koni geel aangezien alle 16v veerpoten die je vind versleten schokdempers hebben 

-
De 16V veerpoten sturen ook veel beter, ander soort veer (niet concentrisch vs concentrisch) en de 16V poten hebben de veerpootlagers in de top schotel zitten ipv onder op. Dus als je het niet alleen om de looks doet maar ook voor een wat betere wegligging kun je echt wel beter voor de 16V poten gaan.
-
Met de originele schokbreker zou ik niet verder gaan dan 30 mm, met andersoortige in de richting van koni geel en vergelijkbaar kun je 50 mm nog doen. Achter zou ik gewoon doen, die zijn zo eenvoudig te vervangen dat als ze lek/stuk gaan je ze gewoon vervangt. Is een kwartier werk
als je er een beetje bedreven in bent
als je er een beetje bedreven in bent

-
nog niet tegenkomen (gelukkig denk ik dan maar
)

-
passen 16v poten zo op een 1.7 gts????
of moet ik dan nog van alles aanpassen???
of moet ik dan nog van alles aanpassen???
-
Heb no wel een complete set gtt ph1 schokbrekers liggen!
mogen weg voor een goed prijsje! pm maar anders!
dat past rechtstreeks onder je gts
mogen weg voor een goed prijsje! pm maar anders!
dat past rechtstreeks onder je gts
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl