Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop
Waar zit die koeler van jullie?
Bij Rally is over het algemeen de rijsnelheid iets lager dan in race, dus dat zou je best een fiks grote mogen hebben die op een gunstige plek zit. (plek mistlamp of iig in de bumper).
Met Tims purposes voor ringrijden heb je toch meer rijwind te pakken, dus kan een 10 rijen achter de grille misschien wel voldoen.
Bij Rally is over het algemeen de rijsnelheid iets lager dan in race, dus dat zou je best een fiks grote mogen hebben die op een gunstige plek zit. (plek mistlamp of iig in de bumper).
Met Tims purposes voor ringrijden heb je toch meer rijwind te pakken, dus kan een 10 rijen achter de grille misschien wel voldoen.
klopt rally heeft een lagere gemiddelde snelheid, wij hebben hem voor de radiator zitten. onderaan.
-
- Über-Spammer
Doe er maar 3.....Steven schreef:Praten we nu over Castrol Floor?
Maar een oliekoeler is voor Tims circuitplannen toch wel handig hoor.
Op m'n GT had ik destijds een 13 rijen, das wel mooi formaat.
Al is 10 rijen misschien ook genoeg en past wat mooier achter de grille.
Es kijken waar Bart V. mee rijd.
Misschien kunnen we korting krijgen Tim, 2e halve prijs ofzo
Ik stel het nog ff uit omdat het nu toch winter is, maar in het voorjaar...
-
Doe er maar 4 dan , die dingen zijn nog best prijzigJean-Paul-S schreef:Doe er maar 3.....Steven schreef:Praten we nu over Castrol Floor?
Maar een oliekoeler is voor Tims circuitplannen toch wel handig hoor.
Op m'n GT had ik destijds een 13 rijen, das wel mooi formaat.
Al is 10 rijen misschien ook genoeg en past wat mooier achter de grille.
Es kijken waar Bart V. mee rijd.
Misschien kunnen we korting krijgen Tim, 2e halve prijs ofzo
Ik stel het nog ff uit omdat het nu toch winter is, maar in het voorjaar...

Hehe inderdaad, groupbuy 
Maare het heeft dus toegevoegde waarde, dan is het dus de vraag 10 of 13 rijen.
Je moet dan ook zo'n sandwichplate erbij kopen. Die heb je met en zonder thermostaat, kan iemand aangeven wat het voor- of nadeel van 1 met of zonder aangeven?

Maare het heeft dus toegevoegde waarde, dan is het dus de vraag 10 of 13 rijen.
Je moet dan ook zo'n sandwichplate erbij kopen. Die heb je met en zonder thermostaat, kan iemand aangeven wat het voor- of nadeel van 1 met of zonder aangeven?
-
zonder : je motor komt minder snel op bedrijfstemperatuur
met : oliekoeler wordt pas bij geschakeld als de motor op temperatuur is
lijkt me zo
met : oliekoeler wordt pas bij geschakeld als de motor op temperatuur is
lijkt me zo

ja leuk, laten we de met-of-zonder thermostaat discussie weer eens voeren 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
Zodra je olie op temp is blijft hij wel gewoon doorstromen hoor 

-
doe eens voor opa-ray , voor degene die nog niet zo lang bij de rtc zijn-Ray- schreef:ja leuk, laten we de met-of-zonder thermostaat discussie weer eens voeren

groupbuy doe ik ook mee.
Ik zal als m'n bestelling binnen is eens informeren bij Biesheuvel of ze iets met prijzen kunnen doen bij afname van iets van 5 koelersets.
De Clio staat sinds vorige week stil in de schuur. Ondertussen 2 avonden geklust en het blok kan er op een paar kleine dingetjes na al bijna uit
Best leuk werk wel ondanks dat ik niet enorm veel sleutelkennis heb maar met werkplaatshandboek kom je toch een aardig eind 
Hopelijk volgende week de motor eruit!
Foto's heb ik nog niet, vergeet steeds een camera mee te nemen. Koelwater kwam er wel bijna in roestvorm uit dus het werd ook wel eens tijd dat het ververst werd
De Clio staat sinds vorige week stil in de schuur. Ondertussen 2 avonden geklust en het blok kan er op een paar kleine dingetjes na al bijna uit

Hopelijk volgende week de motor eruit!
Foto's heb ik nog niet, vergeet steeds een camera mee te nemen. Koelwater kwam er wel bijna in roestvorm uit dus het werd ook wel eens tijd dat het ververst werd

roestwater? standaard 
hoezo gaat t blok eruit ofheb ik wat gemist?

hoezo gaat t blok eruit ofheb ik wat gemist?
Ja behoorlijk roestkleurig!
Blok heeft een aantal pakkingen/keerringen lek. Tevens moeten de klepseals en de drijfstanglagers vervangen worden. Het koelsysteem krijgt dan gelijk wat nieuwe slangklemmen want de helft is afgeknapt omdat ze doorgeroest waren. Straks weer iets meer vertrouwen in het spul
Als het blok er dan uit is kunnen Ronald en ik gelijk kijken naar de nog iets kromme frontbalk
Wil hem alleen niet te lang stil hebben staan, dit omdat ik graag snel weer wil rijden.
Blok heeft een aantal pakkingen/keerringen lek. Tevens moeten de klepseals en de drijfstanglagers vervangen worden. Het koelsysteem krijgt dan gelijk wat nieuwe slangklemmen want de helft is afgeknapt omdat ze doorgeroest waren. Straks weer iets meer vertrouwen in het spul

Als het blok er dan uit is kunnen Ronald en ik gelijk kijken naar de nog iets kromme frontbalk

Wil hem alleen niet te lang stil hebben staan, dit omdat ik graag snel weer wil rijden.
RCB1312 Voorbumperbalk Clio -96 € 29,16
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
haaks op de bumperbalk?
Chassispoot dus? of?
Chassispoot dus? of?
-
- Contacteer:
fotootje? 

volgens mij is dutch power trading goedkoper met die oliekoeler handel
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Bij Tim zit er een kreukel in de rechter chassisbalk die dus langs de veertoren loopt, daarbij is al het blikwerk wat rechts naast die balk zit tot aan de veertoren weg gekreukeld en hangt de bumper nu aan het rechter zijschermPaul1916v schreef:haaks op de bumperbalk?
Chassispoot dus? of?

Ook het subframe heeft een kreukel dus die moet ook nog vervangen worden, ik heb toen met wat trekwerk het front weer enigzins in fatsoen gekregen, alleen had ik toen geen tijd om al dat blikwerk er bij te gaan vervangen.
Er is dus wel iets meer nodig dan enkel een frontbalkje.. we hebben al zitten denken aan een andere carosserie maar dan zitten we met een frisse vrij nieuwe gelaste rolkooi

Nou maak je er wel een heel drama van Ronald, d'r zit wat roest en een stukje is weg maar tot de veertoren klinkt wel heel dramatisch. De ophanging van de bumper zit gewoon op z'n plaats. Zit alleen wel met een trekbandje vast maar dat heeft een andere reden.
Andere cass komt er niet, onder andere vanwege het rolkooi verhaal

idd en zoals ik al zei, met 10w60 zit je met 140 graden ook nog safeSteven(stk) schreef:naja voor een complete set (koeler, adapter voor achter het filter en slangen) blijft het toch nog best een prijzig verhaal voor gewoon een kolertjemark 5t schreef:volgens mij is dutch power trading goedkoper met die oliekoeler handel
-
naja voor een complete set (koeler, adapter voor achter het filter en slangen) blijft het toch nog best een prijzig verhaal voor gewoon een kolertjemark 5t schreef:volgens mij is dutch power trading goedkoper met die oliekoeler handel
-
- Contacteer:
das wel mooi balenRonald1916V schreef:Bij Tim zit er een kreukel in de rechter chassisbalk die dus langs de veertoren loopt, daarbij is al het blikwerk wat rechts naast die balk zit tot aan de veertoren weg gekreukeld en hangt de bumper nu aan het rechter zijschermPaul1916v schreef:haaks op de bumperbalk?
Chassispoot dus? of?![]()
Ook het subframe heeft een kreukel dus die moet ook nog vervangen worden, ik heb toen met wat trekwerk het front weer enigzins in fatsoen gekregen, alleen had ik toen geen tijd om al dat blikwerk er bij te gaan vervangen.
Er is dus wel iets meer nodig dan enkel een frontbalkje.. we hebben al zitten denken aan een andere carosserie maar dan zitten we met een frisse vrij nieuwe gelaste rolkooi

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Iemand moet een draai aan het verhaal gevenTim_Coupe schreef:Nou maak je er wel een heel drama van Ronald, d'r zit wat roest en een stukje is weg maar tot de veertoren klinkt wel heel dramatisch. De ophanging van de bumper zit gewoon op z'n plaats. Zit alleen wel met een trekbandje vast maar dat heeft een andere reden.

ben benieuwd, zo rot als de mijne kan hij niet zijn.
busje 449 staat al klaar
maar die dwars balken kan je niet zomaar slijpen en lassen. verhaal appart.

maar die dwars balken kan je niet zomaar slijpen en lassen. verhaal appart.