Vind ik gek

kom maar naast me zitten, zal ik een keer remmen voor het scheivlak met bijna alle druk naar vorenRiël Notermans schreef:Allebei heel raar in mijn ogenGewichtsverplaatsing heb je zeker, maar ik denk dat het bandcontact en verminderde grip tijdens remmen meer meewegen. Maargoed, dat is weer louter theorie.
Dank voor de (duidelijke) uitleg Steef.Steven schreef:Door voor hard te remmen til je achter enorm op, door achter te remmen trek je de achterkant weer omlaag om zo ook druk op je achterwielen te houden.
Als je alleen voor hard remt veroorzaakt een winkelwageneffect..
Steef, volgens mij heb jij hier niet helemaal gelijk in.Maus schreef:Dank voor de (duidelijke) uitleg Steef.Steven schreef:Door voor hard te remmen til je achter enorm op, door achter te remmen trek je de achterkant weer omlaag om zo ook druk op je achterwielen te houden.
Als je alleen voor hard remt veroorzaakt een winkelwageneffect..
Bovenstaande geldt, als ik 't hier allemaal goed begrijp, alleen voor Japanse auto's en niet voor franse auto's (met in het bijzonder Renault)?
ExcuusMaus schreef:Voortaan toch iets beter je huiswerk doen Riël.
Ook ik moet 't doen zonder ABS en andersoortige elektronische hulpmiddelen.
Zie http://www.myevo.com/E6Spec.htm en dan ff 't rijtje van de RS2 bekijken.
Dat zeg ik al de hele tijd, als je met een vijf te weinig remdruk achter hebt komt de kont gewoon om als je niet voor 1000% recht staat, en waarom, dan wil de achterkant de voorkant voorbij.-jo- schreef:heb je helemaal gelijk in, maar laat ons eerlijk zijn, elke wagen heeft een andere setup. De theorie klinkt leuk maar kan in de praktijk héél anders uitdraaien. Testen is de boodschap, als je dat gedaan hebt kan je je punt verdedigen. Puur een discussie aangaan op theoretische gegevens is de reinste onzin. Tis extreem, maar kijk eens naar de rally. Die gasten doen hele dagen niet anders dan spelen met banden en remmen (druk). Kan me niet voorstellen dat ze het voor de fun doen.
tsja, denk laat ik t eens proberen ;p.Steven schreef:Ferdy Kool
Tja ik ben ooknie zo van die oogkleppen mentaliteit.