hallo
had een vraag wat is het verschil tussen een clio 16v en een 19 16v
hoor graag van jullie
Verschil motor Clio/19 16V
Ik neem aan dat je Clio hebt, dat is makkelijker om even te vermelden.
Onder een F7P van de 199 zit volgens mij (vrijwel) altijd een stalen carter en onder die van de Clio (vrijwel) altijd een aluminium carter, dus die moet je even wisselen.
Ook de sensoren moet je wisselen, maar dat spreekt voor zich neem ik aan?
Als ik jou was zou ik ook gelijk even de drijfstang- en hoofdlagers vervangen, dan kunnen die in ieder geval weer een hele tijd vooruit.
Onder een F7P van de 199 zit volgens mij (vrijwel) altijd een stalen carter en onder die van de Clio (vrijwel) altijd een aluminium carter, dus die moet je even wisselen.
Ook de sensoren moet je wisselen, maar dat spreekt voor zich neem ik aan?
Als ik jou was zou ik ook gelijk even de drijfstang- en hoofdlagers vervangen, dan kunnen die in ieder geval weer een hele tijd vooruit.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Robke schreef:Ik neem aan dat je Clio hebt, dat is makkelijker om even te vermelden.
Onder een F7P van de 199 zit volgens mij (vrijwel) altijd een stalen carter en onder die van de Clio (vrijwel) altijd een aluminium carter, dus die moet je even wisselen.
Ook de sensoren moet je wisselen, maar dat spreekt voor zich neem ik aan?
Als ik jou was zou ik ook gelijk even de drijfstang- en hoofdlagers vervangen, dan kunnen die in ieder geval weer een hele tijd vooruit.

alleen onder de 19 blokken uit de PH1 (geleverd t/m 1992) zit een stalen carter. onder elke PH2 zit een alu carter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
pak die lagers nou mee! ze kosten geen hoer en je zult zien dat die t dadelijk begeven... je zult niet de eerste zijn!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
let er wel even op dat de aansluitingen van bepaalde dingen bij een 19 16v op andere plekken zitten dan bij een clio.
Ik heb een 19 blok in me clio zitten gedaan doro iemand anders, kan je verklappen dat het geen plug en play werk is... Motorsteunen, dynamo, eigelijk ALLE randspul is NET ff anders waardoor hij niet -zomaar- in een clio past!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
sebas schreef:hallo
ga morgen het blok ophalen heeft niet veel kilometers gemaakt dus die lagers hoeven niet alleen even de rest vervangen zet mijn (clio) kop er op
dan hoe ik minder te vervangen
neem ik aan
elk geval
bedankt
Net zo makkelijk joh, die lagers laten zitten.. er komt vanzelf wel weer een topic tevoorschijn met de vraag "goh.. ik heb een ratel in m'n blok als ik gas geef.."Haas schreef:pak die lagers nou mee! ze kosten geen hoer en je zult zien dat die t dadelijk begeven... je zult niet de eerste zijn!
