Verschil motor Clio/19 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
sebas

hallo
had een vraag wat is het verschil tussen een clio 16v en een 19 16v

hoor graag van jullie
Tom
Moderator
Car: MB

wat is de vraag? Ik zie namelijk overduidelijk verschil tussen een clio en een 19 (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
sebas

is het moeilijk om het zo te maken dat hij in de clio past
sebas

mijn vraag is of ik de onderblok (19) kan gebruiken met de kop van een clio
Robke
Car: Lexus IS250

Ja, de kale motorblokken zijn identiek.
De verschillen zitten hem in de randzooi, zoals het inlaatspruitstuk, carterpan, sensoren en nog wat kleine dingen.
sebas

hallo

dus kan ik het onderblok gewoon gebruiken om mij kop op te zetten of moet ik de carterpan ook nog vervangen
Robke
Car: Lexus IS250

Ik neem aan dat je Clio hebt, dat is makkelijker om even te vermelden.
Onder een F7P van de 199 zit volgens mij (vrijwel) altijd een stalen carter en onder die van de Clio (vrijwel) altijd een aluminium carter, dus die moet je even wisselen.
Ook de sensoren moet je wisselen, maar dat spreekt voor zich neem ik aan?

Als ik jou was zou ik ook gelijk even de drijfstang- en hoofdlagers vervangen, dan kunnen die in ieder geval weer een hele tijd vooruit.
Martijn Kool

Robke schreef:Ik neem aan dat je Clio hebt, dat is makkelijker om even te vermelden.
Onder een F7P van de 199 zit volgens mij (vrijwel) altijd een stalen carter en onder die van de Clio (vrijwel) altijd een aluminium carter, dus die moet je even wisselen.
Ook de sensoren moet je wisselen, maar dat spreekt voor zich neem ik aan?

Als ik jou was zou ik ook gelijk even de drijfstang- en hoofdlagers vervangen, dan kunnen die in ieder geval weer een hele tijd vooruit.
:|-

alleen onder de 19 blokken uit de PH1 (geleverd t/m 1992) zit een stalen carter. onder elke PH2 zit een alu carter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
sebas

hallo
ga morgen het blok ophalen heeft niet veel kilometers gemaakt dus die lagers hoeven niet alleen even de rest vervangen zet mijn (clio) kop er op
dan hoe ik minder te vervangen
neem ik aan

elk geval
bedankt
Haas
Car: Megane RS

pak die lagers nou mee! ze kosten geen hoer en je zult zien dat die t dadelijk begeven... je zult niet de eerste zijn!
sebas

hallo

weet niet hoe ik die moet vervangen is dat moeilijk
Gabri van der Veen
Über-Spammer

let er wel even op dat de aansluitingen van bepaalde dingen bij een 19 16v op andere plekken zitten dan bij een clio.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
alexs
Contacteer:

Ik heb een 19 blok in me clio zitten gedaan doro iemand anders, kan je verklappen dat het geen plug en play werk is... Motorsteunen, dynamo, eigelijk ALLE randspul is NET ff anders waardoor hij niet -zomaar- in een clio past!
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

sebas schreef:hallo
ga morgen het blok ophalen heeft niet veel kilometers gemaakt dus die lagers hoeven niet alleen even de rest vervangen zet mijn (clio) kop er op
dan hoe ik minder te vervangen
neem ik aan

elk geval
bedankt

Haas schreef:pak die lagers nou mee! ze kosten geen hoer en je zult zien dat die t dadelijk begeven... je zult niet de eerste zijn!
Net zo makkelijk joh, die lagers laten zitten.. er komt vanzelf wel weer een topic tevoorschijn met de vraag "goh.. ik heb een ratel in m'n blok als ik gas geef.." :beer: Snap niet dat mensen nog zo eigenwijs zijn om die dingen te laten zitten, 40 euro voor de lagers en 20 euro voor 8 drijfstanglagerkapbouten
Tim
Car: E36 M3

Je mag nog even oefenen op de mijne na je vakantie ;) :P
Plaats reactie