ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uhmm... waarom denk je dat mijn blokkie nu weer in elkaar is gelopen. De krukas was goed. (op het oog), maar had blijkbaar toch enige slijtage (ondanks dat ie redelijk glad en mooi was) en dus ruimte op de lagerschalen....
Ach, als ik 'm wegbreng die krukas, dan hoor ik het vanzelf wel wat ze kunnen en willen doen i.c.m. nieuwe lagerschalen.
Ach, als ik 'm wegbreng die krukas, dan hoor ik het vanzelf wel wat ze kunnen en willen doen i.c.m. nieuwe lagerschalen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik heb eentje gekocht, herslepen, tot 0.25 overmaat. Das de kleinste als ik me niet vergis. Koste me 150 £. Liever dit dan een krukas waar ik geen zekerheid over heb. Een krukas mag er nog zo egaal en blinkend uitzien, dat betekent geen moer.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
sorry hoor maar mijn krukas was ook op het oog goed!
ik bracht hem voor de zekerheid naar het revisie bedrijf met de mededeling dat het een race blok werd.
is goed we meten hem wel even op werd mij verteld.
na 2 dagen telefoontje krukas vlodoet nog prima aan de toleranties , we hebben hem alleen even gepolijst (oppoetsen) haal maar weer op.
blok heeft sindsdien gigantisch veel op zijn sodemieter gehad en de krukas is nog steeds heel.
dit probeerde ik duidelijk te maken trek zelf je conclusie hoeveel geld je wilt uitgeven zou ik zeggen.
ik bracht hem voor de zekerheid naar het revisie bedrijf met de mededeling dat het een race blok werd.
is goed we meten hem wel even op werd mij verteld.
na 2 dagen telefoontje krukas vlodoet nog prima aan de toleranties , we hebben hem alleen even gepolijst (oppoetsen) haal maar weer op.
blok heeft sindsdien gigantisch veel op zijn sodemieter gehad en de krukas is nog steeds heel.
dit probeerde ik duidelijk te maken trek zelf je conclusie hoeveel geld je wilt uitgeven zou ik zeggen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kijk, als het alleen bij polijsten blijft omdat de maten nog goed zijn : prima. Regelen die hap. Zou ik in 1ste instantie ook voor kiezen. (en wel uikijken of er overmaats lagerschalen nodig zijn, anders heb je nog een probleem...)
Maar zijn de tappen onvolkomen en moet er geslepen worden om de tappen wel rond te krijgen en de overmaats lagerschalen zijn leverbaar, dan zal je wel moeten slijpen lijkt mij. (een nieuwe krukas is helaas niet meer leverbaar)
Maar zijn de tappen onvolkomen en moet er geslepen worden om de tappen wel rond te krijgen en de overmaats lagerschalen zijn leverbaar, dan zal je wel moeten slijpen lijkt mij. (een nieuwe krukas is helaas niet meer leverbaar)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Slijpen/polijsten kost een 20-25 per tap meen ik hier. De vraag is dan nog wel of je alleen je tappen van de drijfstangen moet laten doen of alle 8. Gewoon wegbrengen die klomp ijzer en kijken wat ze er van zeggen 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yeps.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jouw geval is m.i. het hergebruiken van drijfstangen waar de lagerschalen in rondgedraaid hebben Arco? Dan heb je gewoon uitgesleten drijfstangen....
Tuurlijk moet je een krukas (laten) meten, als je dat niet doet ist ook onhandig ja.
Tuurlijk moet je een krukas (laten) meten, als je dat niet doet ist ook onhandig ja.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uhmm... dat zou ook kunnen, maar had gemeten met ge-ijkte meter en maten waren van alle 4 hetzelfde... (zegt niets, weet ik)
En ja... ik had toen beter moeten weten en alles moeten opmeten/controleren... Had er alleen ff geen budget voor.
Maar dat terzijde.
Ik heb mijn kop i.i.g. hard gestoten. (en er niet knapper op geworden
)
En ja... ik had toen beter moeten weten en alles moeten opmeten/controleren... Had er alleen ff geen budget voor.
Maar dat terzijde.

Ik heb mijn kop i.i.g. hard gestoten. (en er niet knapper op geworden

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"

Sow, dacht dat zo'n krukasje wel wat meeging


kuch.. nieuwe oliepomp he, reken maar dat dat effect heeftmark 5t schreef:sorry hoor maar mijn krukas was ook op het oog goed!
ik bracht hem voor de zekerheid naar het revisie bedrijf met de mededeling dat het een race blok werd.
is goed we meten hem wel even op werd mij verteld.
na 2 dagen telefoontje krukas vlodoet nog prima aan de toleranties , we hebben hem alleen even gepolijst (oppoetsen) haal maar weer op.
blok heeft sindsdien gigantisch veel op zijn sodemieter gehad en de krukas is nog steeds heel.
dit probeerde ik duidelijk te maken trek zelf je conclusie hoeveel geld je wilt uitgeven zou ik zeggen.
even lui, nog niet gekeken offie al bekend was, staat er vanaf vandaag op:
http://link.marktplaats.nl/211183988
http://link.marktplaats.nl/211183988
Immer wieder die verdammte Holländer
Als ik deze foto laat zien, dan kennen jullie hem wel;
[img]http://www.5gt.nl/images/397ee94bd3bab8 ... c-2270.jpg[/img]
Via onderstaande link nog wat oude foto's en info;
http://www.5gt.nl/image/tid/20?from=390
[img]http://www.5gt.nl/images/397ee94bd3bab8 ... c-2270.jpg[/img]
Via onderstaande link nog wat oude foto's en info;
http://www.5gt.nl/image/tid/20?from=390
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Je bent er echt uit Steven...
Die van Jeroen is zo geëindigd;
[img]http://www.5gt.nl/images/39aa3fdbe79b18 ... 8-1549.jpg[/img]
Remember?!

Die van Jeroen is zo geëindigd;
[img]http://www.5gt.nl/images/39aa3fdbe79b18 ... 8-1549.jpg[/img]
Remember?!

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik post het hier even, want ik kon geen geschikt topic vinden.
Ik wil even zeker weten of ik op een goede manier denk:
met een grotere turbo krijg je bij een lagere turbodruk een hogere vuldruk in je cilinders als bij een kleinere turbo bij dezelfde turbodruk.
Oftewel, een grotere turbo is pas nodig als je aan de maximale druk van de turbo zit(T2 1.2 bar toch).
Klopt dit verhaal zo?
Ik wil even zeker weten of ik op een goede manier denk:
met een grotere turbo krijg je bij een lagere turbodruk een hogere vuldruk in je cilinders als bij een kleinere turbo bij dezelfde turbodruk.
Oftewel, een grotere turbo is pas nodig als je aan de maximale druk van de turbo zit(T2 1.2 bar toch).
Klopt dit verhaal zo?
Nee. De vuldruk en turbodruk is vrij gelijk, dat heeft niks met de grootte te maken.
Een grotere turbo levert een hoger rendement over het algemeen (zomaar groter kan niet, maar de juiste maat zal met minder toeren dezelfde druk leveren, koudere lucht, minder energie vreten), maar spint wel langzamer op. Doordat hij meer toeren over heeft kun je meer druk draaien.
Een originele T2 levert op 1 bar doorgaans meer piekvermogen dan op 1.4 bar.
Een grotere turbo levert een hoger rendement over het algemeen (zomaar groter kan niet, maar de juiste maat zal met minder toeren dezelfde druk leveren, koudere lucht, minder energie vreten), maar spint wel langzamer op. Doordat hij meer toeren over heeft kun je meer druk draaien.
Een originele T2 levert op 1 bar doorgaans meer piekvermogen dan op 1.4 bar.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dankje Riël 

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Mochten er mensen geinteresseerd zijn in de werking en het optimaliseren van de R5GTT carb (Solex 32DIS), check dan het topic waar ik net een half uur op heb zitten typen: 
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Kan iemand mij vertellen of ik de cilinder kop van mijn gtt zo aan moet trekken als wat in de vraag baak geschreven staat eerst aan trekken en dan warm laten lopen en dan weer los en weer aan trekken.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Dan moet ik dat niet vergeten leg namelijk het blok later in de auto dan dat het blok klaar is.-PAZ- schreef:Dat klopt, al moet je hem wel weer laten afkoelen ( 3 uur minimaal ) nadat je hem warm hebt laten draaien.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die blauw was eerst bedenk ik mij opeens...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
hij was idd eerst blauw.
Auto is hier volgens mij al eens besproken, vooral het crea slijpwerk
[img]http://www.robdeesautobedrijf.nl/compon ... 041624.jpg[/img]
Auto is hier volgens mij al eens besproken, vooral het crea slijpwerk
[img]http://www.robdeesautobedrijf.nl/compon ... 041624.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hehehehhe.... Jaja. Dat is 'm.



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Wat een sukkel, luchtfilter en expansievaatje wisselen en je hebt een stuk minder werk en herrie



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T