ACT: Algemeen Chat Topic deel 2
-
- Moderator
- Car: MB
Als jij met een lease-auto prive gaat rijden en dat mag onbelast gebeuren dan is dat niet eerlijk tov de andere medewerkers die geen lease-auto krijgen. Zij moeten immers WEL opdragen voor de prive verplaatsingen die ze maken. Als je geen bijtelling wil hebben moet je er gewoon niet prive mee rijden, simpel.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom, niet uit je nek lullen... Natuurlijk heeft de zakelijke rijder er voordeel van, maar het slaat toch nergens op dat je die kosten als belasting aan de staat moet betalen? Dat doen mensen met een prive-auto ook niet.
Ik ben het met je eens dat het geen voordeel zou mogen zijn, maar de 'oplossing' raakt kant noch wal, als je het mij vraagt.
Ik ben het met je eens dat het geen voordeel zou mogen zijn, maar de 'oplossing' raakt kant noch wal, als je het mij vraagt.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Er worden er zelfs 2 genaaid. De werkgever dient namelijk ook nog eenstuk belasting te betalen ivm verschaffen lease-auto/auto van de zaak met prive-km's. (als ik mij niet vergis) Het is en blijft namelijk een stuk extra inkomsten voor de werknemer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
Nou ja. Voor het bedrag dat jij aan je lease-auto kwijt bent kun je niet zo'n auto prive betalen. Ben het met je eens dat de overheid niet van twee kanten de volle mep mag vangen, maar ik denk dat de lease-rijder hierover niet dient te klagen.
Dus als een lease-maatschappij een auto koopt (het zij met voordeel vanwege de schaalgrootte. Maar waarschijnlijk geen fiscaal voordeel) dan wordt er belasting betaald. Logisch. Dat jij er prive mee wilt gaan rijden is jou probleem en aangezien dit aanzienlijk voordeel oplevert is het in mijn ogen wel eerlijk als dit belast wordt.
En dat verhaal van Arco is wel een beetje kort door de bocht. Op die manier ligt er binnenkort niet eens een stoep meer voor je huis.......
Dus als een lease-maatschappij een auto koopt (het zij met voordeel vanwege de schaalgrootte. Maar waarschijnlijk geen fiscaal voordeel) dan wordt er belasting betaald. Logisch. Dat jij er prive mee wilt gaan rijden is jou probleem en aangezien dit aanzienlijk voordeel oplevert is het in mijn ogen wel eerlijk als dit belast wordt.
En dat verhaal van Arco is wel een beetje kort door de bocht. Op die manier ligt er binnenkort niet eens een stoep meer voor je huis.......
-
- Über-Spammer
Voor een goede stoep betaal je Gemeentelijke belastingen.
En ja het is een beetje kort door de bocht, want met ons belastinggeld wordt o.a. de politie, brandweer, rechters, ambtenaren e.d. betaald om ons rechtssyteem en zo te handhaven.
En ja het is een beetje kort door de bocht, want met ons belastinggeld wordt o.a. de politie, brandweer, rechters, ambtenaren e.d. betaald om ons rechtssyteem en zo te handhaven.
-
- Über-Spammer
Juist.
De auto is iets wat ik voor m'n werk als erg handig ervaar. Het prive gebruik van de auto zie ik als een extra stuk salaris. Ik hoef niet voor een auto te kiezen, dan krijg ik meer salaris.
De vergelijking dat het niet eerlijk is tussen personen die wel of geen auto prive tot hun beschikking hebben gaat naar mijn mening niet op hier.
De vergelijking dat het niet eerlijk is tussen personen die wel of geen auto prive tot hun beschikking hebben gaat naar mijn mening niet op hier.
-
- Moderator
Het verschil in salaris is kleiner dan de auto jou prive zou kosten waarschijnlijk (of marginaal meer, anders zou een Nederlander daar namelijk niet voor kiezen). Iemand die dus niet voor een auto van de zaak kant opteren heeft in zo'n geval toch vaak een nadeel (zeker als het een auto met tankpas betreft en een persoon die veel km's per jaar maakt).
Maar dat is en blijft gewoon een zaak van het bedrijf die de auto ter beschikking stelt. Niet van de overheid.
Ik werk in de IT en heb daardoor wel meer voordelen op dat gebied. Mag dat dan ook niet? Moet ik voor elk voordeel extra belasting gaan betalen?
Ik werk in de IT en heb daardoor wel meer voordelen op dat gebied. Mag dat dan ook niet? Moet ik voor elk voordeel extra belasting gaan betalen?
-
- Moderator
Iedereen met bepaalde kennis/middelen heeft voordelen tov een andere persoon (die op zijn haar beurt weer kennis/middelen heeft die een ander niet heeft). Denk alleen niet dat een auto daar een goed voorbeeld van is. Maar zoals je zegt kan een werkgever idd een auto van de zaak maken of breken door toepassing van financiele middelen.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Het zijn extra inkomsten en dus niet onredelijk.Merijn schreef:Tom, niet uit je nek lullen... Natuurlijk heeft de zakelijke rijder er voordeel van, maar het slaat toch nergens op dat je die kosten als belasting aan de staat moet betalen? Dat doen mensen met een prive-auto ook niet.
Wat onredelijk is dat de auto minder waard wordt, dus ook minder "inkomen" maar je blijft wel het volle pond betalen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja dat zou moeten, als ze erachter komen krijg je ook een naheffing.Merijn schreef:Maar dat is en blijft gewoon een zaak van het bedrijf die de auto ter beschikking stelt. Niet van de overheid.
Als ondernemer hier ben je zo slecht niet af. Kijk in de landen om je heen, hier wordt je in de watten gelegd.
Ben nu 2 jaar zelfstandig, ben naar Nederland gekomen omdat het in duitsland hopeloos is.
Voor starters is het ook prima geregeld, betaal nog nauwelijks belasting. BTW betaal ik wel maar die betalen mijn klanten mij gewoon.
Elke kilometer die ik rijd voor mijn werk mag ik 19 cent van mijn winst aftrekken. Ik rijd er 140 per dag, dus tel je winst na een jaar. Jep, ik houd er netto geld aan over nog ook met de safrane. Ik mag zelfs nog 75% van BTW van reparaties aftrekken. Zo ook met mijn telefoonrekeningen etc.
Ik kan wel klagen, maar eigenlijk moet ik dat niet doen. Not yet
Bekijk de zaken in het Europees of mondiaal perspectief. Dan zie je, dat we te luxe gewend zijn en het écht niet slecht hebben hier.
Luco, jij rijdt de patrol op de zaak? Niet privé met km-admin?
Ben nu 2 jaar zelfstandig, ben naar Nederland gekomen omdat het in duitsland hopeloos is.
Voor starters is het ook prima geregeld, betaal nog nauwelijks belasting. BTW betaal ik wel maar die betalen mijn klanten mij gewoon.
Elke kilometer die ik rijd voor mijn werk mag ik 19 cent van mijn winst aftrekken. Ik rijd er 140 per dag, dus tel je winst na een jaar. Jep, ik houd er netto geld aan over nog ook met de safrane. Ik mag zelfs nog 75% van BTW van reparaties aftrekken. Zo ook met mijn telefoonrekeningen etc.
Ik kan wel klagen, maar eigenlijk moet ik dat niet doen. Not yet

Luco, jij rijdt de patrol op de zaak? Niet privé met km-admin?
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
Luco/Alpine-racer schreef:Ja dat zou moeten, als ze erachter komen krijg je ook een naheffing.Merijn schreef:Maar dat is en blijft gewoon een zaak van het bedrijf die de auto ter beschikking stelt. Niet van de overheid.

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik rij de patrol alleen zakelijk en moet dan een km registratie bijhouden.
Als ik dat niet doe moet ik bijtelling betalen
Als ik dat niet doe moet ik bijtelling betalen
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
http://www.technocon.com gebruiken we bij Servas, fijn systeem enne word GEACCEPTEERD door e blauwe bigade 

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Moderator
- Contacteer:
Al die foto's voor de RTC op me photobucket eist zijn tol
Zit bijna tegen het limiet van de toegestane bandbreedte per maand
Meer als 20gb verbruikt, weet niet of dat in de normale computerwereld een flinke hoeveelheid is? 

-
- Über-Spammer
20 Gb aan foto's ...... 

ja, als een foto van 500kb hier bij 1000 bezoekers, 1000x ingeladen wordt vanaf de RTC, is dat al 500 Mb aan bandbreedte.
1000x inladen red je wel op een week denk ik
En 40 foto's van dat formaat is 20Gb.
1000x inladen red je wel op een week denk ik

En 40 foto's van dat formaat is 20Gb.
-
- Über-Spammer
Aha.... Tja als er dagelijks foummers zijn die de foto´s ophalen (en dus downloaden) als ze de pagina openen, zou dat makkelijk kunnen. 

betaal je dan ook je eigen rekening als je longen naar de klote zijn?!Arco schreef:Waarom bepaalt de regering dat ik zoveel moet betalen voor een pakje sigaretten ?? Ik vind het lekker, dus doe ik dat. Drop is ook verslavend en slecht, maar door hoor je niemand over ..... (oh ja... ik ben een niet-roker, maar neem het wel op voor hun)
Van dropeten gaat geen mens dood denk ik zo?!
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Een Renault Alpine minder
Zag het net op http://www.112brabantnieuws.nl op 26-11. Bekende van hier?

Laatst gewijzigd door Niels V Dijk op do 27 nov 2008 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
geef de goede link eens
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bekende van hier vraagt die dan
Auto is niet meer herkenbaar dus wordt moeilijk bekijken of het een bekende van hier is.
Wel zuur, maar ja ze staan er om bekend helaas.

Auto is niet meer herkenbaar dus wordt moeilijk bekijken of het een bekende van hier is.
Wel zuur, maar ja ze staan er om bekend helaas.
Welke APK kenner kan me vertellen of de verlichting te bedienen moet zijn voor de APK?
Ik heb de draaischakelaar van de verlichting gewoon in de aan stand gezet en achter het dashbord gegooid omdat ik nu op die plek de turbodrukmeter heb gezet.
Ik kan nu dus niet meer schakelen tussen stads- en dimverlichting, mij boeit het niets maar misschien zitten ze bij de APK dan wel te mekkeren?
Ik heb de draaischakelaar van de verlichting gewoon in de aan stand gezet en achter het dashbord gegooid omdat ik nu op die plek de turbodrukmeter heb gezet.
Ik kan nu dus niet meer schakelen tussen stads- en dimverlichting, mij boeit het niets maar misschien zitten ze bij de APK dan wel te mekkeren?

-
- Contacteer:
Whahaha die is echt leuk gevonden.