19 16V

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik zou eerst ff een halve minuut starten zonder ontsteking, dan zit die wel vol olie.. daarna gewoon starten en net wat bart zegt eerst ff stationair laten lopen.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja maar hij gaat pas bij 90 graden open :)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Xabre schreef:oh, gewoon net zo lang stationair laten lopen totdat het 90 graden is,...maw, steeds ff voelen aan die koeler of er al wat doorheen stroomt

enig idee na hoeveel minuten hij ongeveer 90 graden is?
Zodra de koeler warm gaat worden.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

mooi dan ga ik 'm nu starten
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

mooi het is al klaar, zon dingetje wordt goed warm zeg :P
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heb je em eerst zonder vonk gestart zoals ik ook al vertelde?

schade helemaal weer netjes en opgelost?

laat eens wat fotos zien van die koeler en slangen.
waar heb je die slangen nu uiteindelijk gekocht of laten maken?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

mark 5t schreef:heb je em eerst zonder vonk gestart zoals ik ook al vertelde?

schade helemaal weer netjes en opgelost?

laat eens wat fotos zien van die koeler en slangen.
waar heb je die slangen nu uiteindelijk gekocht of laten maken?
nee heeft geen zin want koeler gaat pas open bij 90 graden, dus gewoon een tijdje stationair laten pruttelen totdat de koeler ineens warm werd, dan weet je hoelaat het is :)

heb staalomvlochten slangen gekocht bij biesheuvel, 75 en 85cm, zelf 2 beugeltjes gemaakt die je tussen de frontbalk en de stuuroliekoelerophanging steekt, slangen kun je langs de 2 gaten steken in het subframe,...zit als gegoten :) zal morgen even fotootje maken
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Die oliethermostaatjes gooien meestal niet de koeler dicht, maar een bypass open. Dat ontlucht dus wel aardig.
rev it like a rental
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

mark 5t schreef:heb je em eerst zonder vonk gestart zoals ik ook al vertelde?

schade helemaal weer netjes en opgelost?

laat eens wat fotos zien van die koeler en slangen.
waar heb je die slangen nu uiteindelijk gekocht of laten maken?
eej je ziet er geen reet van maargoed hier zijn ze:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... g_3041.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... g_3044.jpg[/img]
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

yoo hoo de spruitstukjes dude was weer op ebay actief, inmiddels deze gekocht:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... liams2.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hey dat ding heeft mark5t ook al een tijdje liggen...

nu nog de tb's (of toch carburateurs ;) )
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Mooi spruitstukje (Y)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Xabre,
Kun je voor de throttle body niet gewoon 2 dubbele webers slopen en alleen het deel met vlinderkleppen gebruiken? Natuurlijk nog wel een paar kelken er aan maken? Ik las in het topic van Patric dat hij ooit zelf een throttle body had gemaakt.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Vergis je niet. Er zit ook een venturi in die je natuurlijk weg wilt hebben. Al met al gaat daar flink tijd in zitten. Beter kan je dan een setje motorfiets tb's scoren. Die vind je voor goede prijzen op ebay, en zijn dan helemaal compleet met aansluitingen. Als je toch carbs wilt ombouwen, moet je menno maar eens vragen hoe dat bevallen is :wink:
Boskje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 6 aug 2008 20:45
Contacteer:

ik heb ook tb's op mijn 16v jenvey en dan in weber style
[img]http://img183.imageshack.us/img183/4570 ... 003qt8.jpg[/img]
ik heb er een DTA standalone systeem op.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ah, dat verklaart die tandkrans op je krukaspully :)
Dat setje ziet ook goed uit (Y)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... iler~0.jpg[/img]

kon deze achterklep met leuke spoiler overnemen, maar gedaan (~) gelijk slotje weg en logoloos
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Die Maurice toch, verkoopt ie zijn achterklep. :) Hij heeft zeker geld nodig voor een ander projektje :D (Y)
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Ziet er mooi uit dat spoilertje (Y)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

T is dat mn auto toen net gespoten was, anders had ik m gekocht :wink:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Leuke upgrade! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ik heb de klep kaal getrokken, maar nu moet het raam er nog uit, lijkt me een kutklus? beter laten doen door de spuiter oid? en is het raam her te gebruiken of moet er dan een nieuwe in?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

als je slaat moet ie vervangen worden ja (0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Xabre schreef:ik heb de klep kaal getrokken, maar nu moet het raam er nog uit, lijkt me een kutklus? beter laten doen door de spuiter oid? en is het raam her te gebruiken of moet er dan een nieuwe in?
Als ie gelijmt zit gewoon ff zo'n staaldraad halen. Zo heb ik t raam van de GTT er ook uit gehaald, werkt perfect.
Erg gave klep trouwens (Y) Ik ben benieuwd hoe het gaat staan.
Auk
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 14:03
Locatie: Limburg
Contacteer:

Leerzaam en mooi project!

Ik ben ook van plan mijn F3R blok tot 16v om te bouwen. Staat erg veel informatie hier.

Ik zal tzt eens contact met je opnemen over hoe en wat. Ga zo door!

:worship:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Auk schreef:Leerzaam en mooi project!

Ik ben ook van plan mijn F3R blok tot 16v om te bouwen. Staat erg veel informatie hier.

Ik zal tzt eens contact met je opnemen over hoe en wat. Ga zo door!

:worship:
Vergeet overigens niet dat de F3R geen zuigerbodemkoeling heeft en dat dat bij wat extremer gebruik wel eens fout zou kunnen gaan..
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Er zijn ook F3R's met zuigerbodem koeling, te zien aan de peilstok,
die heeft een andere kleur, dat heb ik hier laatst ergens gelezen...
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ow nooit van gehoord, flinke oliekoeler en goeie oliepomp doet 't ook wel, gtt heeft ook geen oliesprayers :P rij er al 4 jaar mee

maar snel back ontopic voordat we weer van die nutteloze discussies krijgen over daarover
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Xabre schreef:ow nooit van gehoord, flinke oliekoeler en goeie oliepomp doet 't ook wel, gtt heeft ook geen oliesprayers :P rij er al 4 jaar mee

maar snel back ontopic voordat we weer van die nutteloze discussies krijgen over daarover
Ik wil er ook zeker geen nutteloze discussie over voeren, maar volgens mij ben je in die 4 jaar nog nooit een circuit o.i.d. mee op geweest (0) ,Doet er ook niet toe, als je er maar lol mee hebt (Y)

Ik geef het alleen maar aan ter info (Y)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

|:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik ken er een die rijd al een paar jaar met een 2.0 8v op het circuit, niks mis mee en blijft ook prima lopen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:Ik ken er een die rijd al een paar jaar met een 2.0 8v op het circuit, niks mis mee en blijft ook prima lopen (Y)
Precies, net zoals je het zegt.. met 8 kleppen, maar laat ik die discussie maar even buiten wege houden :beer:
Auk
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 14:03
Locatie: Limburg
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Er zijn ook F3R's met zuigerbodem koeling, te zien aan de peilstok,
die heeft een andere kleur, dat heb ik hier laatst ergens gelezen...
De nieuwere types F3R's hebben, bij Volvo, de groene pijlstok. Deze zijn voorzien van deze zuigerbodemkoeling.

De oudere types hebben een rode pijlstok, deze zijn ook gedoemd om olie te verbruiken bij verkeerd verbruik.

Ik zal in de toekomst even een draadje openen wanneer ik tegen het begin van dat project loop. Ondertussen is alle informatie welkom via pm :)

Zo, on-topic! :D
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ah op die manier, geen idee welke kleur pijlstok ik heb maar hij verbruikt geen druppel olie :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dus je stopt er een andere peilstok in en je hebt zuigerbodemkoeling? :beer:
Plaats reactie