19 16V
Zodra de koeler warm gaat worden.Xabre schreef:oh, gewoon net zo lang stationair laten lopen totdat het 90 graden is,...maw, steeds ff voelen aan die koeler of er al wat doorheen stroomt
enig idee na hoeveel minuten hij ongeveer 90 graden is?
heb je em eerst zonder vonk gestart zoals ik ook al vertelde?
schade helemaal weer netjes en opgelost?
laat eens wat fotos zien van die koeler en slangen.
waar heb je die slangen nu uiteindelijk gekocht of laten maken?
schade helemaal weer netjes en opgelost?
laat eens wat fotos zien van die koeler en slangen.
waar heb je die slangen nu uiteindelijk gekocht of laten maken?
nee heeft geen zin want koeler gaat pas open bij 90 graden, dus gewoon een tijdje stationair laten pruttelen totdat de koeler ineens warm werd, dan weet je hoelaat het ismark 5t schreef:heb je em eerst zonder vonk gestart zoals ik ook al vertelde?
schade helemaal weer netjes en opgelost?
laat eens wat fotos zien van die koeler en slangen.
waar heb je die slangen nu uiteindelijk gekocht of laten maken?

heb staalomvlochten slangen gekocht bij biesheuvel, 75 en 85cm, zelf 2 beugeltjes gemaakt die je tussen de frontbalk en de stuuroliekoelerophanging steekt, slangen kun je langs de 2 gaten steken in het subframe,...zit als gegoten

eej je ziet er geen reet van maargoed hier zijn ze:mark 5t schreef:heb je em eerst zonder vonk gestart zoals ik ook al vertelde?
schade helemaal weer netjes en opgelost?
laat eens wat fotos zien van die koeler en slangen.
waar heb je die slangen nu uiteindelijk gekocht of laten maken?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... g_3041.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... g_3044.jpg[/img]
yoo hoo de spruitstukjes dude was weer op ebay actief, inmiddels deze gekocht:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... liams2.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... liams2.jpg[/img]
Xabre,
Kun je voor de throttle body niet gewoon 2 dubbele webers slopen en alleen het deel met vlinderkleppen gebruiken? Natuurlijk nog wel een paar kelken er aan maken? Ik las in het topic van Patric dat hij ooit zelf een throttle body had gemaakt.
Kun je voor de throttle body niet gewoon 2 dubbele webers slopen en alleen het deel met vlinderkleppen gebruiken? Natuurlijk nog wel een paar kelken er aan maken? Ik las in het topic van Patric dat hij ooit zelf een throttle body had gemaakt.
Vergis je niet. Er zit ook een venturi in die je natuurlijk weg wilt hebben. Al met al gaat daar flink tijd in zitten. Beter kan je dan een setje motorfiets tb's scoren. Die vind je voor goede prijzen op ebay, en zijn dan helemaal compleet met aansluitingen. Als je toch carbs wilt ombouwen, moet je menno maar eens vragen hoe dat bevallen is 
ik heb ook tb's op mijn 16v jenvey en dan in weber style
[img]http://img183.imageshack.us/img183/4570 ... 003qt8.jpg[/img]
ik heb er een DTA standalone systeem op.
[img]http://img183.imageshack.us/img183/4570 ... 003qt8.jpg[/img]
ik heb er een DTA standalone systeem op.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... iler~0.jpg[/img]
kon deze achterklep met leuke spoiler overnemen, maar gedaan
gelijk slotje weg en logoloos
kon deze achterklep met leuke spoiler overnemen, maar gedaan

-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ziet er mooi uit dat spoilertje 

Renault 19 1.8 16V Cabrio
Leuke upgrade! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
als je slaat moet ie vervangen worden ja 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Als ie gelijmt zit gewoon ff zo'n staaldraad halen. Zo heb ik t raam van de GTT er ook uit gehaald, werkt perfect.Xabre schreef:ik heb de klep kaal getrokken, maar nu moet het raam er nog uit, lijkt me een kutklus? beter laten doen door de spuiter oid? en is het raam her te gebruiken of moet er dan een nieuwe in?
Erg gave klep trouwens

Leerzaam en mooi project!
Ik ben ook van plan mijn F3R blok tot 16v om te bouwen. Staat erg veel informatie hier.
Ik zal tzt eens contact met je opnemen over hoe en wat. Ga zo door!

Ik ben ook van plan mijn F3R blok tot 16v om te bouwen. Staat erg veel informatie hier.
Ik zal tzt eens contact met je opnemen over hoe en wat. Ga zo door!

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vergeet overigens niet dat de F3R geen zuigerbodemkoeling heeft en dat dat bij wat extremer gebruik wel eens fout zou kunnen gaan..Auk schreef:Leerzaam en mooi project!
Ik ben ook van plan mijn F3R blok tot 16v om te bouwen. Staat erg veel informatie hier.
Ik zal tzt eens contact met je opnemen over hoe en wat. Ga zo door!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Er zijn ook F3R's met zuigerbodem koeling, te zien aan de peilstok,
die heeft een andere kleur, dat heb ik hier laatst ergens gelezen...
die heeft een andere kleur, dat heb ik hier laatst ergens gelezen...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik wil er ook zeker geen nutteloze discussie over voeren, maar volgens mij ben je in die 4 jaar nog nooit een circuit o.i.d. mee op geweestXabre schreef:ow nooit van gehoord, flinke oliekoeler en goeie oliepomp doet 't ook wel, gtt heeft ook geen oliesprayersrij er al 4 jaar mee
maar snel back ontopic voordat we weer van die nutteloze discussies krijgen over daarover


Ik geef het alleen maar aan ter info

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik ken er een die rijd al een paar jaar met een 2.0 8v op het circuit, niks mis mee en blijft ook prima lopen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Precies, net zoals je het zegt.. met 8 kleppen, maar laat ik die discussie maar even buiten wege houdenLuco/Alpine-racer schreef:Ik ken er een die rijd al een paar jaar met een 2.0 8v op het circuit, niks mis mee en blijft ook prima lopen

De nieuwere types F3R's hebben, bij Volvo, de groene pijlstok. Deze zijn voorzien van deze zuigerbodemkoeling.Maarten-Jan schreef:Er zijn ook F3R's met zuigerbodem koeling, te zien aan de peilstok,
die heeft een andere kleur, dat heb ik hier laatst ergens gelezen...
De oudere types hebben een rode pijlstok, deze zijn ook gedoemd om olie te verbruiken bij verkeerd verbruik.
Ik zal in de toekomst even een draadje openen wanneer ik tegen het begin van dat project loop. Ondertussen is alle informatie welkom via pm

Zo, on-topic!
