ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
Hmm, vind dat toch wel een erg vette honda 

-
- Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Ik weet niet welke upgrate's je williams heeft!? op dit moment!!!WouterW schreef:Honda S 2000 vs Williams. Of die gast zat te kutten of kan niet rijden maar vol gas kwam die me niet voorbij met zn opluchtfilter en dubbele melkbussenuitlaat.
maar ga er maar vanuit dat ie zat te kutten

Honda S 2000
Topsnelheid 241 km/u
Acceleratie 0-100 km/h 6,2 s
Energielabel G
Gemiddeld verbruik 10,0 l/100km
Verbruik stad 13,3 l/100km
Verbruik snelweg 7,9 l/100km
Ik wil nix zeggen, maar mijn Williams zit ook onder de 6,5 sec aan de 100 en die S2000 heeft een snelle-start-voordeel met z'n RWD. Als ie niet volpot die clutch dumpt, verliest ie al een hoop tijd en dan ist opeens verrassend gelijk gok ik zo.
Cijfertjes lezen kunnen we allemaal

-
Steven heb je dan een Willie met 200+ pk's?Steven schreef:Ik wil nix zeggen, maar mijn Williams zit ook onder de 6,5 sec aan de 100 en die S2000 heeft een snelle-start-voordeel met z'n RWD. Als ie niet volpot die clutch dumpt, verliest ie al een hoop tijd en dan ist opeens verrassend gelijk gok ik zo.
Nee, Willy's zijn gewoon snel en die S2000 is lomp zwaar en heeft weinig koppel. Dat ding moet je ook weer niet teveel overschatten. Door de RWD kan ie een leuke 0-100 neerzetten, maar als jij ernaast rolt met je 1000kg en een leuke 2 liter, is die S2000 niet zo snel meer hoor.
Ik doe 0-96 in 6.1 sec op de G-tech, als ik 0-100 doorschaal is dat 6.35 sec oid, dus laten we zeggen 6.4/6.5, dat is heel dicht op die S2000 hoor.
Kep overigens 147,5 wielpk's, dus een dikke 170 zit er wel in denk ik. Maar dat hebben de meeste Willy's wel.
Ik doe 0-96 in 6.1 sec op de G-tech, als ik 0-100 doorschaal is dat 6.35 sec oid, dus laten we zeggen 6.4/6.5, dat is heel dicht op die S2000 hoor.
Kep overigens 147,5 wielpk's, dus een dikke 170 zit er wel in denk ik. Maar dat hebben de meeste Willy's wel.
-
- Car: Alpine/5gtt/16v
- Contacteer:
Clio 1.8 16v(tjabel) vs 5 GTT(chris)Chris schreef:Al die sterke praatjes hier altijd...![]()
GT Turbo VS Clio 16V;
[img]http://img137.imageshack.us/img137/6199/dreux20ae6.jpg[/img]
![]()
Dit wil ik even rechtzetten...
Bij het tankstation in Frankrijk reden we met z'n 2en weg en de Clio was toch echt sneller Chris

ik heb 3 getuigen.......

renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
-
Geloof je die G-tech echt? Hoe zwaar is je willie? Ik heb met mn clio 161 wielpk en met 1010 kg haal ik misschien tussen de 6,6-6,9 secSteven schreef:Nee, Willy's zijn gewoon snel en die S2000 is lomp zwaar en heeft weinig koppel. Dat ding moet je ook weer niet teveel overschatten. Door de RWD kan ie een leuke 0-100 neerzetten, maar als jij ernaast rolt met je 1000kg en een leuke 2 liter, is die S2000 niet zo snel meer hoor.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Nou dan zat die echt te kutten hoorWouterW schreef:Honda S 2000 vs Williams. Of die gast zat te kutten of kan niet rijden maar vol gas kwam die me niet voorbij met zn opluchtfilter en dubbele melkbussenuitlaat.

erwin heeft een rs blok in zijn 5 en die gaat gelijk op met een standaard S2000.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Car: MB
Het blijven in mijn ogen allen auto's die redelijk (dus niet op een tiende kijken) aan elkaar gewaagd zijn. Oftewel. Er zal ook aardig wat verschil te maken zijn in de bestuurder: Reactietijd, schakeltijden/techniek,.......
Maar wat Stevie zegt klopt (gelukkig) wel aardig volgens mij. De meeste willi's halen redelijk goed hun vermogen.
Maar wat Stevie zegt klopt (gelukkig) wel aardig volgens mij. De meeste willi's halen redelijk goed hun vermogen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
indolicious1980 schreef:Geloof je die G-tech echt? Hoe zwaar is je willie? Ik heb met mn clio 161 wielpk en met 1010 kg haal ik misschien tussen de 6,6-6,9 secSteven schreef:Nee, Willy's zijn gewoon snel en die S2000 is lomp zwaar en heeft weinig koppel. Dat ding moet je ook weer niet teveel overschatten. Door de RWD kan ie een leuke 0-100 neerzetten, maar als jij ernaast rolt met je 1000kg en een leuke 2 liter, is die S2000 niet zo snel meer hoor.
Huh heb jij 161pk op de wielen

Vanochtend nog een bmw 330 touring. (auto uit 2008).
Hij had haast, en stoof voorbij. Daarna moest hij voor het overige verkeer remmen en kon ik ff aanhaken. Auto's weg, en gas erop. in mijn 5de versnelling bleef ik gewoon volgen (turbo nog niet helemaal wakker denk ik) in mijn 4 liep ik in. Die beemers lopen op snelheid toch wel lekker hoor. Maar ja, geloof dat die dingen ook 272 pk hebben tegenwoordig.
Hij had haast, en stoof voorbij. Daarna moest hij voor het overige verkeer remmen en kon ik ff aanhaken. Auto's weg, en gas erop. in mijn 5de versnelling bleef ik gewoon volgen (turbo nog niet helemaal wakker denk ik) in mijn 4 liep ik in. Die beemers lopen op snelheid toch wel lekker hoor. Maar ja, geloof dat die dingen ook 272 pk hebben tegenwoordig.

-
- Car: Captur EDC130 Intens
Omdat hij niet helemaal standaard is, normaal heeft een Willi 150 pk.Sanderrs schreef:indolicious1980 schreef:Geloof je die G-tech echt? Hoe zwaar is je willie? Ik heb met mn clio 161 wielpk en met 1010 kg haal ik misschien tussen de 6,6-6,9 secSteven schreef:Nee, Willy's zijn gewoon snel en die S2000 is lomp zwaar en heeft weinig koppel. Dat ding moet je ook weer niet teveel overschatten. Door de RWD kan ie een leuke 0-100 neerzetten, maar als jij ernaast rolt met je 1000kg en een leuke 2 liter, is die S2000 niet zo snel meer hoor.
Huh heb jij 161pk op de wielenIk heb 163 pk op de wielen hoe kan dat nou
Klopt model daarvoor weer 258 pkSander2 schreef:Vanochtend nog een bmw 330 touring. (auto uit 2008).
Neemt niet weg, flink aantal, moet rond de 6 sec op de 100 zitten
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Toch fijn he die fohn Sander... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
een williams heeft volgens renault 150 pk maar de meeste (mits goed onderhouden) toch wel 145 aan de wielen en dat komt aardig in de buurt van 160 aan de krukas.
-
In G-tech metingen moet je teveel geloven, hoor. Daar klopt niet alles van. De S2000 is leuk speelgoed, maar om er snel mee te rijden moet je een goede bestuurder zijn.Steven schreef:Ik doe 0-96 in 6.1 sec op de G-tech, als ik 0-100 doorschaal is dat 6.35 sec oid, dus laten we zeggen 6.4/6.5, dat is heel dicht op die S2000 hoor.
Ik denk dat je em met een Willi op de snelweg redelijk bij kan houden, ik heb ook probleemloos een 225 pk Audi TT quattro bijgehouden.
gr
Kees
-
Sander het blijkt dat jij een super goede motor hebt!!! Is echt wel wat aan gedaan. De meeste 172 pk RS'en halen tussen de 146 en 152 wielpk's en 182 pk versies tussen de 150 en 155.Sanderrs schreef: Huh heb jij 161pk op de wielenIk heb 163 pk op de wielen hoe kan dat nou
Ik heb 2 x op zo'n bank gestaan, 1 x dat ik een storing had in mn software dus toen trok die niet goed door en een keer ergens anders dat hij wel beter doortrok, maar op dat moment had ik wel een plat middenstuk, doordat ik blijkbaar over een drempel ofzo geknald was, toen haalde ik 161 wielpk.
Maar de jouwe is gewoon heel sterk. Als je de Reanult omrekenfactor zou gebruiken, 150 wielpk=172 krukaspk's, dan zou jij uitkomen op 187 pk en als je steven zn omrekenfactor zou pakken heb je 147,5 =170 > 188 pk.
Nu is bij mij alles 100% weer in orde, net grote beurt en apk etc gehad, misschien dat ik dan op een koude dag ook 163 wielpk's haal.
Hmmm dan wordt ik nu toch wel nieuwsgierig wat dat apparaat van mij doet...
Dingetje is wel aardig los in ieder geval!
Dingetje is wel aardig los in ieder geval!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
indolicious1980 schreef:Sander het blijkt dat jij een super goede motor hebt!!! Is echt wel wat aan gedaan. De meeste 172 pk RS'en halen tussen de 146 en 152 wielpk's en 182 pk versies tussen de 150 en 155.Sanderrs schreef: Huh heb jij 161pk op de wielenIk heb 163 pk op de wielen hoe kan dat nou
Ik heb 2 x op zo'n bank gestaan, 1 x dat ik een storing had in mn software dus toen trok die niet goed door en een keer ergens anders dat hij wel beter doortrok, maar op dat moment had ik wel een plat middenstuk, doordat ik blijkbaar over een drempel ofzo geknald was, toen haalde ik 161 wielpk.
Maar de jouwe is gewoon heel sterk. Als je de Reanult omrekenfactor zou gebruiken, 150 wielpk=172 krukaspk's, dan zou jij uitkomen op 187 pk en als je steven zn omrekenfactor zou pakken heb je 147,5 =170 > 188 pk.
Nu is bij mij alles 100% weer in orde, net grote beurt en apk etc gehad, misschien dat ik dan op een koude dag ook 163 wielpk's haal.
Lucky me

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
hoeft niets aan gedaan te zijn hoor!
zoals Henk van fastchip al zei: een goed ingereden en lekker doorgereden RS kan zoiets halen, alleen schijnen ze erg snel lui te worden als er vaak rustig mee gereden wordt (correct me if i'm wrong Henk)
zoals Henk van fastchip al zei: een goed ingereden en lekker doorgereden RS kan zoiets halen, alleen schijnen ze erg snel lui te worden als er vaak rustig mee gereden wordt (correct me if i'm wrong Henk)
Jep, die ouwe 19 16v moest ook een paar keer goed doorjanken, dan wilde ie wel weer.
+hard
Sommige mensen zijn ook bang om richting de toerenbegrenzer te rijden omdat ie misschien harder slijt. Of mensen die eeuwig blijven warmrijden met 90 op de snelweg waar je 120 mag.
Dat zijn allemaal van die dingen van TE voorzichtig, ik rijd altijd rustig met weinig gas naar de 120 toe en ga pas echt gasgeven als ie netjes op temp is, ga je 90 rijden duurt het alsnog eeuwen voor ie warm is en in die tijd slijt ie veel harder. Enige wat je niet moet doen is koud tot de 7000 toeren, gewoon rustig naar 4000 toeren kan makkelijk.
Maargoed iedereen moet lekker doen wat ie zelf wilt, ik rijd iig niet als oma
Sommige mensen zijn ook bang om richting de toerenbegrenzer te rijden omdat ie misschien harder slijt. Of mensen die eeuwig blijven warmrijden met 90 op de snelweg waar je 120 mag.
Dat zijn allemaal van die dingen van TE voorzichtig, ik rijd altijd rustig met weinig gas naar de 120 toe en ga pas echt gasgeven als ie netjes op temp is, ga je 90 rijden duurt het alsnog eeuwen voor ie warm is en in die tijd slijt ie veel harder. Enige wat je niet moet doen is koud tot de 7000 toeren, gewoon rustig naar 4000 toeren kan makkelijk.
Maargoed iedereen moet lekker doen wat ie zelf wilt, ik rijd iig niet als oma

-
Steven ik deel voor de volle 100% jouw mening!!
Sander die van jou is wel gemapt toch door Henk?? scheelde dat nog iets aan pk's? en een mooiere vermogenscurve? Mijne namelijk nog niet, maar staat wel al group N software op.
Maar dat mappen mag de volgende eigenaar van mn RS doen.
Heb trouwens een aantal keren in die Blauwe 182RS van Veban gereden (zit orbisound uitlaatsysteem + group N software op) maar die van mij voelt krachtiger laag in de toeren en die blauwe iets krachtiger hoog in de toeren.
Met dat ding trouwens nog een sprintje gedaan tegen een Honda Civic Type R oud model en het ging tot de 150 gelijk op en daarna liep ik uit. Bij 230 op de teller ben ik afgehaakt. dus weet niet wat dat ding zn top is.

Sander die van jou is wel gemapt toch door Henk?? scheelde dat nog iets aan pk's? en een mooiere vermogenscurve? Mijne namelijk nog niet, maar staat wel al group N software op.
Maar dat mappen mag de volgende eigenaar van mn RS doen.
Heb trouwens een aantal keren in die Blauwe 182RS van Veban gereden (zit orbisound uitlaatsysteem + group N software op) maar die van mij voelt krachtiger laag in de toeren en die blauwe iets krachtiger hoog in de toeren.
Met dat ding trouwens nog een sprintje gedaan tegen een Honda Civic Type R oud model en het ging tot de 150 gelijk op en daarna liep ik uit. Bij 230 op de teller ben ik afgehaakt. dus weet niet wat dat ding zn top is.
Ja na de remap kreeg ik bijna 10pk erbij dus wel goed natuurlijk en me curve was ook erg goed