ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Honda S 2000 vs Williams. Of die gast zat te kutten of kan niet rijden maar vol gas kwam die me niet voorbij met zn opluchtfilter en dubbele melkbussenuitlaat.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hmm, vind dat toch wel een erg vette honda :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RS Passie
Berichten: 71
Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Locatie: Nederland (Den Haag)

WouterW schreef:Honda S 2000 vs Williams. Of die gast zat te kutten of kan niet rijden maar vol gas kwam die me niet voorbij met zn opluchtfilter en dubbele melkbussenuitlaat.
Ik weet niet welke upgrate's je williams heeft!? op dit moment!!!
maar ga er maar vanuit dat ie zat te kutten :smoke:


Honda S 2000
Topsnelheid 241 km/u
Acceleratie 0-100 km/h 6,2 s
Energielabel G
Gemiddeld verbruik 10,0 l/100km
Verbruik stad 13,3 l/100km
Verbruik snelweg 7,9 l/100km
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik wil nix zeggen, maar mijn Williams zit ook onder de 6,5 sec aan de 100 en die S2000 heeft een snelle-start-voordeel met z'n RWD. Als ie niet volpot die clutch dumpt, verliest ie al een hoop tijd en dan ist opeens verrassend gelijk gok ik zo.

Cijfertjes lezen kunnen we allemaal (S)
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Steven schreef:Ik wil nix zeggen, maar mijn Williams zit ook onder de 6,5 sec aan de 100 en die S2000 heeft een snelle-start-voordeel met z'n RWD. Als ie niet volpot die clutch dumpt, verliest ie al een hoop tijd en dan ist opeens verrassend gelijk gok ik zo.

Cijfertjes lezen kunnen we allemaal (S)
Steven heb je dan een Willie met 200+ pk's?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, Willy's zijn gewoon snel en die S2000 is lomp zwaar en heeft weinig koppel. Dat ding moet je ook weer niet teveel overschatten. Door de RWD kan ie een leuke 0-100 neerzetten, maar als jij ernaast rolt met je 1000kg en een leuke 2 liter, is die S2000 niet zo snel meer hoor.

Ik doe 0-96 in 6.1 sec op de G-tech, als ik 0-100 doorschaal is dat 6.35 sec oid, dus laten we zeggen 6.4/6.5, dat is heel dicht op die S2000 hoor.
Kep overigens 147,5 wielpk's, dus een dikke 170 zit er wel in denk ik. Maar dat hebben de meeste Willy's wel.
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Chris schreef:Al die sterke praatjes hier altijd... (S)

GT Turbo VS Clio 16V;

[img]http://img137.imageshack.us/img137/6199/dreux20ae6.jpg[/img]

(0) :biertjuh:
Clio 1.8 16v(tjabel) vs 5 GTT(chris)

Dit wil ik even rechtzetten...
Bij het tankstation in Frankrijk reden we met z'n 2en weg en de Clio was toch echt sneller Chris :lol:
ik heb 3 getuigen....... :gun:
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Steven schreef:Nee, Willy's zijn gewoon snel en die S2000 is lomp zwaar en heeft weinig koppel. Dat ding moet je ook weer niet teveel overschatten. Door de RWD kan ie een leuke 0-100 neerzetten, maar als jij ernaast rolt met je 1000kg en een leuke 2 liter, is die S2000 niet zo snel meer hoor.

Ik doe 0-96 in 6.1 sec op de G-tech, als ik 0-100 doorschaal is dat 6.35 sec oid, dus laten we zeggen 6.4/6.5, dat is heel dicht op die S2000 hoor.
Kep overigens 147,5 wielpk's, dus een dikke 170 zit er wel in denk ik. Maar dat hebben de meeste Willy's wel.
Geloof je die G-tech echt? Hoe zwaar is je willie? Ik heb met mn clio 161 wielpk en met 1010 kg haal ik misschien tussen de 6,6-6,9 sec 8)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

WouterW schreef:Honda S 2000 vs Williams. Of die gast zat te kutten of kan niet rijden maar vol gas kwam die me niet voorbij met zn opluchtfilter en dubbele melkbussenuitlaat.
Nou dan zat die echt te kutten hoor :lol: :D
erwin heeft een rs blok in zijn 5 en die gaat gelijk op met een standaard S2000.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Het blijven in mijn ogen allen auto's die redelijk (dus niet op een tiende kijken) aan elkaar gewaagd zijn. Oftewel. Er zal ook aardig wat verschil te maken zijn in de bestuurder: Reactietijd, schakeltijden/techniek,.......

Maar wat Stevie zegt klopt (gelukkig) wel aardig volgens mij. De meeste willi's halen redelijk goed hun vermogen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

De bestuurder is minstens zo belangrijk! Maar moet je maar eens opletten als je een sprintje trekt met een auto die 1 seconde langzamer is dan jij, dan moet je nog best doorpoken om wat voorsprong te pakken.
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

indolicious1980 schreef:
Steven schreef:Nee, Willy's zijn gewoon snel en die S2000 is lomp zwaar en heeft weinig koppel. Dat ding moet je ook weer niet teveel overschatten. Door de RWD kan ie een leuke 0-100 neerzetten, maar als jij ernaast rolt met je 1000kg en een leuke 2 liter, is die S2000 niet zo snel meer hoor.

Ik doe 0-96 in 6.1 sec op de G-tech, als ik 0-100 doorschaal is dat 6.35 sec oid, dus laten we zeggen 6.4/6.5, dat is heel dicht op die S2000 hoor.
Kep overigens 147,5 wielpk's, dus een dikke 170 zit er wel in denk ik. Maar dat hebben de meeste Willy's wel.
Geloof je die G-tech echt? Hoe zwaar is je willie? Ik heb met mn clio 161 wielpk en met 1010 kg haal ik misschien tussen de 6,6-6,9 sec 8)

Huh heb jij 161pk op de wielen :S Ik heb 163 pk op de wielen hoe kan dat nou |:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Vanochtend nog een bmw 330 touring. (auto uit 2008).
Hij had haast, en stoof voorbij. Daarna moest hij voor het overige verkeer remmen en kon ik ff aanhaken. Auto's weg, en gas erop. in mijn 5de versnelling bleef ik gewoon volgen (turbo nog niet helemaal wakker denk ik) in mijn 4 liep ik in. Die beemers lopen op snelheid toch wel lekker hoor. Maar ja, geloof dat die dingen ook 272 pk hebben tegenwoordig. 8)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sanderrs schreef:
indolicious1980 schreef:
Steven schreef:Nee, Willy's zijn gewoon snel en die S2000 is lomp zwaar en heeft weinig koppel. Dat ding moet je ook weer niet teveel overschatten. Door de RWD kan ie een leuke 0-100 neerzetten, maar als jij ernaast rolt met je 1000kg en een leuke 2 liter, is die S2000 niet zo snel meer hoor.

Ik doe 0-96 in 6.1 sec op de G-tech, als ik 0-100 doorschaal is dat 6.35 sec oid, dus laten we zeggen 6.4/6.5, dat is heel dicht op die S2000 hoor.
Kep overigens 147,5 wielpk's, dus een dikke 170 zit er wel in denk ik. Maar dat hebben de meeste Willy's wel.
Geloof je die G-tech echt? Hoe zwaar is je willie? Ik heb met mn clio 161 wielpk en met 1010 kg haal ik misschien tussen de 6,6-6,9 sec 8)

Huh heb jij 161pk op de wielen :S Ik heb 163 pk op de wielen hoe kan dat nou |:
Omdat hij niet helemaal standaard is, normaal heeft een Willi 150 pk.
Sander2 schreef:Vanochtend nog een bmw 330 touring. (auto uit 2008).
Hij had haast, en stoof voorbij. Daarna moest hij voor het overige verkeer remmen en kon ik ff aanhaken. Auto's weg, en gas erop. in mijn 5de versnelling bleef ik gewoon volgen (turbo nog niet helemaal wakker denk ik) in mijn 4 liep ik in. Die beemers lopen op snelheid toch wel lekker hoor. Maar ja, geloof dat die dingen ook 272 pk hebben tegenwoordig. 8)
Klopt model daarvoor weer 258 pk

Neemt niet weg, flink aantal, moet rond de 6 sec op de 100 zitten
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Indolicious heeft alleen geen Williams maar een RS 182.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Toch fijn he die fohn Sander... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

een williams heeft volgens renault 150 pk maar de meeste (mits goed onderhouden) toch wel 145 aan de wielen en dat komt aardig in de buurt van 160 aan de krukas.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arco schreef:Toch fijn he die fohn Sander... :p
Ja echt wel. Zonder fohn kan je het echt schudden. Vroeger wel geprobeerd, maar dat soort beamers lopen op hogere snelheid belachelijk hard van je weg. :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

21 vs meg rs :bye:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:21 vs meg rs :bye:
Durf je wel! :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hij moest zonodig, ik niet :)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
keesuitklundert
Berichten: 85
Lid geworden op: do 10 feb 2005 20:35

Steven schreef:Ik doe 0-96 in 6.1 sec op de G-tech, als ik 0-100 doorschaal is dat 6.35 sec oid, dus laten we zeggen 6.4/6.5, dat is heel dicht op die S2000 hoor.
In G-tech metingen moet je teveel geloven, hoor. Daar klopt niet alles van. De S2000 is leuk speelgoed, maar om er snel mee te rijden moet je een goede bestuurder zijn.
Ik denk dat je em met een Willi op de snelweg redelijk bij kan houden, ik heb ook probleemloos een 225 pk Audi TT quattro bijgehouden.

gr
Kees
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

(S) ik ga er niet eens meer op in...
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Sanderrs schreef: Huh heb jij 161pk op de wielen :S Ik heb 163 pk op de wielen hoe kan dat nou |:
Sander het blijkt dat jij een super goede motor hebt!!! Is echt wel wat aan gedaan. De meeste 172 pk RS'en halen tussen de 146 en 152 wielpk's en 182 pk versies tussen de 150 en 155.
Ik heb 2 x op zo'n bank gestaan, 1 x dat ik een storing had in mn software dus toen trok die niet goed door en een keer ergens anders dat hij wel beter doortrok, maar op dat moment had ik wel een plat middenstuk, doordat ik blijkbaar over een drempel ofzo geknald was, toen haalde ik 161 wielpk.

Maar de jouwe is gewoon heel sterk. Als je de Reanult omrekenfactor zou gebruiken, 150 wielpk=172 krukaspk's, dan zou jij uitkomen op 187 pk en als je steven zn omrekenfactor zou pakken heb je 147,5 =170 > 188 pk.

Nu is bij mij alles 100% weer in orde, net grote beurt en apk etc gehad, misschien dat ik dan op een koude dag ook 163 wielpk's haal.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Hmmm dan wordt ik nu toch wel nieuwsgierig wat dat apparaat van mij doet...
Dingetje is wel aardig los in ieder geval! :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

indolicious1980 schreef:
Sanderrs schreef: Huh heb jij 161pk op de wielen :S Ik heb 163 pk op de wielen hoe kan dat nou |:
Sander het blijkt dat jij een super goede motor hebt!!! Is echt wel wat aan gedaan. De meeste 172 pk RS'en halen tussen de 146 en 152 wielpk's en 182 pk versies tussen de 150 en 155.
Ik heb 2 x op zo'n bank gestaan, 1 x dat ik een storing had in mn software dus toen trok die niet goed door en een keer ergens anders dat hij wel beter doortrok, maar op dat moment had ik wel een plat middenstuk, doordat ik blijkbaar over een drempel ofzo geknald was, toen haalde ik 161 wielpk.

Maar de jouwe is gewoon heel sterk. Als je de Reanult omrekenfactor zou gebruiken, 150 wielpk=172 krukaspk's, dan zou jij uitkomen op 187 pk en als je steven zn omrekenfactor zou pakken heb je 147,5 =170 > 188 pk.

Nu is bij mij alles 100% weer in orde, net grote beurt en apk etc gehad, misschien dat ik dan op een koude dag ook 163 wielpk's haal.

Lucky me :worship: >-)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hoeft niets aan gedaan te zijn hoor!
zoals Henk van fastchip al zei: een goed ingereden en lekker doorgereden RS kan zoiets halen, alleen schijnen ze erg snel lui te worden als er vaak rustig mee gereden wordt (correct me if i'm wrong Henk)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das logisch, je moet die dingen ook gewoon stevig in toeren trappen.

Mijn Williams voelt ook altijd een stuk sneller aan als ik naar de ring ben geweest.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, die ouwe 19 16v moest ook een paar keer goed doorjanken, dan wilde ie wel weer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Alle auto's rijden lekkerder vind ik als je er een dag mee aan het rijden bent geweest.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

+hard

Sommige mensen zijn ook bang om richting de toerenbegrenzer te rijden omdat ie misschien harder slijt. Of mensen die eeuwig blijven warmrijden met 90 op de snelweg waar je 120 mag.

Dat zijn allemaal van die dingen van TE voorzichtig, ik rijd altijd rustig met weinig gas naar de 120 toe en ga pas echt gasgeven als ie netjes op temp is, ga je 90 rijden duurt het alsnog eeuwen voor ie warm is en in die tijd slijt ie veel harder. Enige wat je niet moet doen is koud tot de 7000 toeren, gewoon rustig naar 4000 toeren kan makkelijk.

Maargoed iedereen moet lekker doen wat ie zelf wilt, ik rijd iig niet als oma :p
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Steven ik deel voor de volle 100% jouw mening!! :)

Sander die van jou is wel gemapt toch door Henk?? scheelde dat nog iets aan pk's? en een mooiere vermogenscurve? Mijne namelijk nog niet, maar staat wel al group N software op.
Maar dat mappen mag de volgende eigenaar van mn RS doen.

Heb trouwens een aantal keren in die Blauwe 182RS van Veban gereden (zit orbisound uitlaatsysteem + group N software op) maar die van mij voelt krachtiger laag in de toeren en die blauwe iets krachtiger hoog in de toeren.

Met dat ding trouwens nog een sprintje gedaan tegen een Honda Civic Type R oud model en het ging tot de 150 gelijk op en daarna liep ik uit. Bij 230 op de teller ben ik afgehaakt. dus weet niet wat dat ding zn top is.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ga je hem eruit doen dan sutan?
Sanderrs
Berichten: 924
Lid geworden op: do 7 jun 2007 17:08
Contacteer:

Ja na de remap kreeg ik bijna 10pk erbij dus wel goed natuurlijk en me curve was ook erg goed (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Steven schreef:Maargoed iedereen moet lekker doen wat ie zelf wilt, ik rijd iig niet als oma :p
Zoals ik altijd zeg: Gebruiken waar die voor gemaakt is. Vlammen! :D
Plaats reactie