ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Voor de vrouwtjes ;)

Blok zit er nog niet zo heel lang in toch? Misschien is het ter controle of het goed zit ofzo?
Klopt, ik heb een donkerbruin vermoede dat ik koelvloeistof lek. Vaag genoeg verdwijnt het helemaal uit het expansievat. Als ik de dop eraf draai komt het wat omhoog en heb ik weer wat zeg maar.. Ontluchten in een 16v, hoe doe ik dat?

Ik heb er net 5000 mee gereden dus de gebreekjes komen nu een beetje opzetten. Sowieso is (nogsteeds) mijn koelvloeistoftemperatuursensor defect en moet ik nieuwe bougiekabels hebben... Alssie koud is looptie wat moeilijk en als het koud en nat is, is het helemaal een hel.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Voor het ontluchten, in ieder geval op de radiator zit er een ontluchtingspunt.
Steven schreef:Of 5000, voor een E36 M3 ofzo 8)
Jammer dat die toch nog wel prijzig blijven, krijg het zelf trouwens ook niet verzekerd. Wel vet! :D
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Voor het ontluchten, in ieder geval op de radiator zit er een ontluchtingspunt.
Kan je radiator op z'n kop in de auto gemonteerd worden per ongeluk? :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

alexs schreef:
Tim_Coupe schreef:Voor het ontluchten, in ieder geval op de radiator zit er een ontluchtingspunt.
Kan je radiator op z'n kop in de auto gemonteerd worden per ongeluk? :lol:

lol, nee niet echt.

hij zit als je voor de auto staat rechts achter op de radiatior, een beetje aan de bovenzijde volgens mij.

dat is ook het enige ontluchtingspunt bi een 16v. Kwam je koelvloeistof omhoog terwijl het nog iets warm was? dan hoort het zo.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Martijn Kool schreef: lol, nee niet echt.

hij zit als je voor de auto staat rechts achter op de radiatior, een beetje aan de bovenzijde volgens mij.

dat is ook het enige ontluchtingspunt bi een 16v. Kwam je koelvloeistof omhoog terwijl het nog iets warm was? dan hoort het zo.
Hij kwam inderdaad omhoog, maar voor dat ontluchtingsnipeltje moet ik nog effe goed kijken dan, hij zit niet helemaal bovenop de radiator right?


Gek genoeg kwam 't nou tot een behoorlijk niveau... Beetje wazig, waar blijft al dat spul? Tankje was zo goed als leeg, nu wassie weer op normaal niveau..
Straks ff loeren waar een koelsensor naar luisterd, Dialogys staat nog te downloaden.. :beer: ..

Volgens mij is 't deze..
77 00 737 571 SENSOR W/T2PINWHI ---3 x 1

:~
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Voor de liefhebbers: http://coupeclio16v.hyves.nl/
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mijn cup clio staat er nog niet eens op antoine??
beetje tempo he! :p
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Goed kijken Mark. :wink: Deze zijn als eerste toegevoegd. :D
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

kheb m'n fimpje bij er bij gezet van een ritje in Martijn zn scheurijzer. :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Afbeelding

Hier is er nog een. Hij ligt uitelkaar en moet tzt met een nieuwe kas worden opgebouwd. Deze staat al klaar, maar de garage is nog in aanbouw :p

Zijn de cup clio's trouwens altijd ingevoerd met kenteken, omdat in de mijne een kenteken staat gegraveerd in alle ramen.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Die van jouw zal wel een belgische kenteken hebben of niet? Zonee, wat is het kenteken wat in je ramen staat?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

antoine schreef:Die van jouw zal wel een belgische kenteken hebben of niet? Zonee, wat is het kenteken wat in je ramen staat?
Het is geen belgisch kenteken, hij is wel bij Borremans onderhanden genomen als je op die raamband doelde :)

Ik heb even geen kenteken bij de hand.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ga eens zoeken dan (F) :beer:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik had er geen papieren bij. De carros is al gesloopt, maar alle onderdelen (ramen met name) staan ergens anders. Je houd het tegoed van me.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

volgens mij heeft een cup geen kenteken en zeker niets in de ramen gegraveerd.
lijkt dus op dat het niet de originele cas is.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dat weet ik niet, maakt ook niet uit :) Een originele kas is in 95% van de gevallen toch krom of beschadigt, en dat wilde ik zowieso niet gebruiken om hem opnieuw op te bouwen :)

wist ik maar wie hem ooit gehad heeft als echte racewagen, in de cuptijd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

daarom ben ik zo blij met de mijne die is nog wel originele cas en niet krom.
heeft wel her en der plaatschade opgelopen maar dit is allemaal weer strak gemaakt.
en zeg eerlijk dat maakt de auto ook weer wat unieker.
zeker omdat ik er nu vrijwel zeker van ben wie er in gereden heeft.een dame (francoise loogmans)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ja dat is inderdaad wel mooi als je die nog hebt. Helaas ging dat bij de mijne echt niet meer lukken :p Uiteindelijk is de kas voor kiloprijs weggegaan en heb ik een vrij complete 16v sloop gehaald om eens opnieuw te beginnen.

Ik dacht even dat jou wagen ex pim van riet was?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

mark 5t schreef:volgens mij heeft een cup geen kenteken en zeker niets in de ramen gegraveerd.
lijkt dus op dat het niet de originele cas is.
Mark, bedoel jij met cup hier de Zandvoort auto's?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja ik dacht dat het ex pim was vanwege de kleuren.
nader onderzoek na polisten van het dak leverde echter op dat er een 7 op het dak gestickerd heeft gezeten.

@ chris yep waar vroeger de races mee gereden zijn op zandvoort.
vanwaar deze vraag?
er werd toch nergens anders gereden in de clio cup klasse?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Ik had er geen papieren bij. De carros is al gesloopt, maar alle onderdelen (ramen met name) staan ergens anders. Je houd het tegoed van me.
haha dat was creatief met de flex :D

Ding was aardig krom idd
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

mark 5t schreef:@ chris yep waar vroeger de races mee gereden zijn op zandvoort.
vanwaar deze vraag?
er werd toch nergens anders gereden in de clio cup klasse?
Op die Zandvoort dingen zat destijds gewoon een kenteken, en diverse zijn teruggebouwd en de handel in gegaan.

Net als een groot aantal GT Turbo's.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok dat wist ik weer niet.
weer wat geleerd (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Kun je er iets mee als op mijn ecu nummer 52 staat met de naam bob?

Het kenteken zal ik controleren wanneer ik in de buurt ben van de garagebox of mijn ouders thuis.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kennen je ouders je nog? :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ze herinneren zich aan me door het feit dat er nog overal onderdelen liggen en wat half gebouwde auto's :p

Pap komt wel eens geregeld kijken hoe het opschiet hoor, of dadelijk helpen met de put graven :) Vandaag de binnenkant maar eens proberen te voegen maar was me toch te koud aan de vingers (0)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

vraag: als je een stuurhuis met stuurbekrachtiging wil vervangen van een clio 16v, kan dat zonder allerlei andere meuk los te halen? Met andere woorden, zonder brug?
Dat loshalen zal niet zo'n probleem zijn, maar ik weet ff niet meer of je het stuurhuis eruit krijgt zonder andere dingen als voorpijp los te halen? Daar heb ik weinig zin in namelijk op straat :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ja dat lukt, is alleen ff pielen met de 2 beugeltjes waar je huis mee vastzit. Wanneer je slangen goed vastzitten heb je dus wel een probleem!
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die slangen kunnen flink vastzitten inderdaad, ik had ze bij m'n Clio toen gewoon afgezaagd, was veel makkelijker. :lol: :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ja, dat weet ik.. ;)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Een vraag : ik had op mijn apk lijstje van de clio 16v staan :
dat mijn subramebevestinging aan de achterkant en dan de passagierszijde spelling vertoonde...lees je kan een koevoet tussen de carros en het subframe zetten en dan beweegt ie op en neer.

Aan de bestuurderskant is dit niet zo en zit ie star op de carros.

Nou ben ik van mening dat dit zo hoort ( passagierskant ) omdat daar ook een rubber bus in zit en het subframe ook iets anders is dan aan de andere kant ( bestuurderskant) geen rubber bus

Wie o wie :smile:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat klopt! Die rubber bus kan daarentegen wel poreus worden en dan kan die speling gaan vertonen denk ik. Heb het zelf nooit gehad, maar goed, het rubber wat in t subframe van mijn clio zit was ook gewoon een opgevoerde waslijn. Bij het willi frame wat er nu onder komt heb ik een nieuwe ingezet, was iets van 12 eu bij de dealer. En vervangen is echt een eitje!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

:worship: dank u
erik_ark
Berichten: 108
Lid geworden op: di 4 dec 2007 10:54
Locatie: Deventer

Ik had gister een raar probleem:

Had de clio gestart en ging rijden. Naar een goeie 500m hield hij opeens heel erg in (en snelheid werd veel lager), maar het toerental bleef gewoon normaal. Dus ik gewoon gas houden en opeens schoot ie weer vooruit.
Dat herhaalde zich een paar keer, steeds bij een andere snelheid.

Toen heb ik hem een goeie 100m goed los getrapt en daarna gebeurde het niet meer. Wat kan dat zijn geweest?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Heb je hem een tijdje niet gebruikt? De mijne loopt dan vaak even op 3 cilinders, volgens mij wat olie die bij de bougies loopt.

Misschien zijn je bougiekabels niet helemaal goed meer. Dan zou hij alleen wel wat moeten stotteren op dat moment volgens mij.
Plaats reactie