Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ram er gewoon een 2ehandsie in of vervang alleen die homokineet (isnie zo heel moeilijk, ff tangetje bankschroef en een hamer) om tijdelijk mee rond te hossen, kun je beter geld steken in Williamsbreedte.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja 2e hands is ook de bedoeling, was alleen benieuwd naar de prijs voor een nieuwe :)

Williams breedte heb ik wel aan zitten denken maar na m'n schade heb ik 2 nieuwe draagarmen gekocht, wel jammer om die nu weer weg te doen.

Maar misschien komt dat er nog wel :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet iemand met een 5 die ze wil hebben ?? :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Jij? ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nee. Heb geen circuitracer. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tim_Coupe schreef:Ja 2e hands is ook de bedoeling, was alleen benieuwd naar de prijs voor een nieuwe :)

Williams breedte heb ik wel aan zitten denken maar na m'n schade heb ik 2 nieuwe draagarmen gekocht, wel jammer om die nu weer weg te doen.

Maar misschien komt dat er nog wel :)
Tja dat was ook helemaal niet nodig geweest, afgezien van die rubbers misschien. Maargoed zelf weten...

Nieuwe homo d'rop lijkt me meest logische oplossing.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Voor het geld van twee draagarmpjes zou ik het niet laten.....Dat zijn de kosten ook niet.

Homokineet wisselen is idd goed zelf te doen. Alleen wel bakolie halen als je de natte (Linker) kant moet doen (of vast laten zitten bij de tripode, maar dat is nogal hoerig werken).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Setje 2hands 19-16v draagarmen is ook wel aan te komen voor weinig, gelijk goeie bushings erin persen en dan kun je die huidige draagarmen proberen te verkopen.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Maar eens kijken, t lijkt me wel wat maargoed.

Gisteren samen met Ronald de aandrijfas gewisseld, toen het wiel eraf was bleek ook wel waarom ik hem hoorde... Alles onder het vet :~

Probleem is nu opgelost (Y)

Vandaag was ook m'n helm binnen gekomen dus die heb ik vanavond even opgehaald en morgen kan die mooi mee naar Zandvoort :)

[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... er/469.jpg[/img]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Was er morgen te doen dan @ zandvoort??
R5GTT. Drive it like you stole it
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

nee vandaag :wink:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Een dag van vrijrijden.nl :)

Heb de Clio 3 sessies de sporen gegeven (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

AH op die manier :)

Was het daar wel droog dan, hier hele dag al regen :(
R5GTT. Drive it like you stole it
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-PAZ- schreef:AH op die manier :)

Was het daar wel droog dan, hier hele dag al regen :(
Tot een uurtje of 12 is het daar droog gebleven, smorgens aangekomen en meteen maar besloten om de eerste sessie bij Tim even in te stappen aangezien die een sessie eerder had gescoord..

Martijn Kool had mijn R19 16V daarna vast klaar gezet zodat ik bij het binnenkomen met de Clio meteen over kon stappen in de 19 16V, daar nog even een sessie mee gereden, daarna nog 1tje.. uiteindelijk besloten om toch nog 1 sessie te doen omdat het nog steeds droog was en toen begon het iets te regenen, niet zo hard gelukkig zodat de lijn tenminste droog gereden werd, was mooi rustig wel.. geen nare dingen gezien verder.. geen technische mankementen, 1.5 tank benzine opgereden incl. heen en terugreis..

Was zeker voor herhaling vatbaar :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Even een vraagje, ik wil binnenkort beginnen met m'n kuipstoel en gordels inbouwen.

Nou heb ik van dit soort plaatjes met moeren erop. Daar draai ik dan gordelogen in. Die van het onderste plaatje.
[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... e50aaa.jpg[/img]

[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... age50a.jpg[/img]

Hoe kan ik deze het best bevestigen?
Onder de auto vastlassen en een gat in de bodem maken zodat de moer door de bodem komt en dan van bovenaf de bout erin?
Wat ook zou kunnen en volgens mij ook wel prima kan is dat ik ( Ja Ronald, jij :P ) de plaatjes gewoon in de auto zelf vastlas op de bodem en daar de bout indraai.

Iemand tips, adviezen of ander commentaar? :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als die moer maar fatsoenlijk vastgelast zit en niet met een hechtje lijkt me....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gebruik gewoon de kooi en de originele bevestigingspunten.
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Gewoon vastlassen, bij m'n vaders auto zitten ze onder de auto. Daarna wel even goed afwerken. (Y)
R5GTT phase2
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gamma sanitairkit, de bruine uitvoering.

(F)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik heb die plaatjes bij Biesheuvel vandaan, ze worden ook in de racerij gebruikt in combinatie met fia keur dingen dus dat zit wel goed. De lasnaad is ook prima :)

De orginele plekken gebruiken lukt niet omdat die op 1 plek aan de stoel vast zit. Heb sowieso van die plaatjes nodig, het is alleen even de vraag hoeveel dus. De riem waar hij over de schouders gaat komt in ieder geval aan de kooi. De 5e en 6e punt tussen de benen is even kijken dus.

@ Martijn
Zorg jij nou maar dat die 5 van je niet vanzelf uit mekaar valt als je een dagje wil circuitrijden :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Tim_Coupe schreef:Ik heb die plaatjes bij Biesheuvel vandaan, ze worden ook in de racerij gebruikt in combinatie met fia keur dingen dus dat zit wel goed. De lasnaad is ook prima :)

De orginele plekken gebruiken lukt niet omdat die op 1 plek aan de stoel vast zit. Heb sowieso van die plaatjes nodig, het is alleen even de vraag hoeveel dus. De riem waar hij over de schouders gaat komt in ieder geval aan de kooi. De 5e en 6e punt tussen de benen is even kijken dus.

@ Martijn
Zorg jij nou maar dat die 5 van je niet vanzelf uit mekaar valt als je een dagje wil circuitrijden :)
dus als er slecht contact is bij het thermocontact en de dumpvalave begeeft het de terugweg, ga je dat zeggen? man, dat hok van jou valt eerder uit elkaar door roest dan mijn gt. (0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Bla bla bla bla :P , je mag m'n hele topic volspammen maar nu zat ik even op een serieus antwoord te wachten ;)

Maar denk dat ik ze dan maar gewoon in de auto vastlas (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als je dat fatsoenlijk vast last gaat dat prima met die las ogen. Alleen lijkt het me een stuk eenvoudiger met de bouten, maar dat moet dat wel gaan natuurlijk :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja of gewoon een moer aan de binnenkant van de carros vastlassen, daar heb je dat stomme plaatje niet voor nodig. En je hoeft niet onder de auto te zitten.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Ja of gewoon een moer aan de binnenkant van de carros vastlassen, daar heb je dat stomme plaatje niet voor nodig. En je hoeft niet onder de auto te zitten.
Plaatjes met moertjes waren gratis nadat Tim en ik flink aan het shoppen waren geweest bij Biesheuvel :worship:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wat het nadeel van een losse bout is, zonder een gat te boren kan het gordeloog er maar een klein stukje in. Dan kan ik net zo goed die plaatjes vastlassen :)

Gewoon niet crashen meer, dan maakt het ook niet uit of ze met of zonder plaatje zitten :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tuurlijk moet er een gat in de bodem, ik vind dat hele plaatje wat eraan zit maar raar, het houd iig wel in dat je em altijd aan de onderzijde moet lassen, doe je em aan de binnenkant, dan ga je dus eerst dat hele plaatje krombuigen met het risico dattie zelfs losschiet.

Daarom kun je ook gat boren en moer aan de binnenzijde lassen, das bijv een stuk makkelijker omdat je niet onder de auto (boven je hoofd) hoeft te lassen. Maargoed zoek het lekker uit :D

Ik zou ogen zoeken met fijner draad die in de originele gordelbevestigingen gaan of nog handiger, gordels met ogen die je achter de boutkop kan hangen, hoef je die schroefogen ooknie te gebruiken.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik zie wel even, heb niet de plaatjes zoals hierboven op de foto, het is alleen hetzelfde idee.
Ik hoef ze niet te buigen voor zover ik in kan schatten als ik er naar kijk.

Ik moet sowieso een oplossing hebben voor de bevestiging die komt te vervallen aan de stoel, de gordelhouder zit eraan namelijk.

Komt goed, in ieder geval bedankt voor de tip (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Kun je niet gewoon een gat boren in de bodem, oog er door en moer erop. Wel effe binnen en buiten een flinke ring ertussen. Is dat niet sterk zat?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

is toch ook t principe van dat plaatje met moer? gat boren, plaatje eronder en oog erin schroeven?
of zie ik t verkeerd?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

in zekere zin wel. Maar dan moet je dat plaatje wel andersom als op de foto monteren. Dus: zit er aan gat in het plaatje?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ja zit gat in, heb die plaatjes hier ook gehad met mn sabelts
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ah ok. Dan is aflassen dus niet nodig maar enkel een klein hechtlasje zou dan voldoende moeten zijn volgens mij.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:Tuurlijk moet er een gat in de bodem, ik vind dat hele plaatje wat eraan zit maar raar, het houd iig wel in dat je em altijd aan de onderzijde moet lassen, doe je em aan de binnenkant, dan ga je dus eerst dat hele plaatje krombuigen met het risico dattie zelfs losschiet.

Daarom kun je ook gat boren en moer aan de binnenzijde lassen, das bijv een stuk makkelijker omdat je niet onder de auto (boven je hoofd) hoeft te lassen. Maargoed zoek het lekker uit :D

Ik zou ogen zoeken met fijner draad die in de originele gordelbevestigingen gaan of nog handiger, gordels met ogen die je achter de boutkop kan hangen, hoef je die schroefogen ooknie te gebruiken.
Jezus, ben jij nou een werktuigbouwkundige??? :p

DAT PLAATJE ZIT ERAAN OM HET OPPERVLAK TE VERGROTEN, EN HET AANTAL CM'S LASNAAD. Op die manier spreid je de krachten meer.

Als je gewoon een moer aan de onderkant bevestigd, en je maakt een klapper, en er komt een goede kracht op, wordt gewoon die moer door die 'dikke' bodemplaat (van 1 mm) heen getrokken. Ook als je die moer vastlast ja... En zit je dus nog met je hoofd door de voorruit |:
Dus gewoon die moeren/plaatjes gebruiken, en aan de onderkant vastlassen, helemaal rondom, en goed afkitten/tectyleren

Als je een kooi monteert in je auto, las je toch ook eerst grotere, dikkere grondplaten in je koets?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Shit, had die opmerking ook nooit moeten maken :D

Kep nog een goed naar dat plaatje gekeken, en hijs idd dikker dan ik in eerste instantie dacht. Dacht echt dat het zo'n velletje van 0.5 mm dik is, daar trek je die moer alsnog snel doorheen.

Maargoed je hebt gelijk, toch zitten die originele gordelbevestigingen in de middentunnel/dorpel gewoon op een gelaste kooimoer, zonder opdikplaat.
Uiteraard is de tunnel/dorpel ook wel wat dikkere plaat.

Naja alles klar jah?

Ps. Reendier, hoest met dat rooie mormel?
Plaats reactie