Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop
Ja 2e hands is ook de bedoeling, was alleen benieuwd naar de prijs voor een nieuwe 
Williams breedte heb ik wel aan zitten denken maar na m'n schade heb ik 2 nieuwe draagarmen gekocht, wel jammer om die nu weer weg te doen.
Maar misschien komt dat er nog wel

Williams breedte heb ik wel aan zitten denken maar na m'n schade heb ik 2 nieuwe draagarmen gekocht, wel jammer om die nu weer weg te doen.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Niet iemand met een 5 die ze wil hebben ?? 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Nee. Heb geen circuitracer. 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Tja dat was ook helemaal niet nodig geweest, afgezien van die rubbers misschien. Maargoed zelf weten...Tim_Coupe schreef:Ja 2e hands is ook de bedoeling, was alleen benieuwd naar de prijs voor een nieuwe
Nieuwe homo d'rop lijkt me meest logische oplossing.
-
- Moderator
- Car: MB
Voor het geld van twee draagarmpjes zou ik het niet laten.....Dat zijn de kosten ook niet.
Homokineet wisselen is idd goed zelf te doen. Alleen wel bakolie halen als je de natte (Linker) kant moet doen (of vast laten zitten bij de tripode, maar dat is nogal hoerig werken).
Homokineet wisselen is idd goed zelf te doen. Alleen wel bakolie halen als je de natte (Linker) kant moet doen (of vast laten zitten bij de tripode, maar dat is nogal hoerig werken).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maar eens kijken, t lijkt me wel wat maargoed.
Gisteren samen met Ronald de aandrijfas gewisseld, toen het wiel eraf was bleek ook wel waarom ik hem hoorde... Alles onder het vet
Probleem is nu opgelost
Vandaag was ook m'n helm binnen gekomen dus die heb ik vanavond even opgehaald en morgen kan die mooi mee naar Zandvoort
[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... er/469.jpg[/img]
Gisteren samen met Ronald de aandrijfas gewisseld, toen het wiel eraf was bleek ook wel waarom ik hem hoorde... Alles onder het vet

Probleem is nu opgelost

Vandaag was ook m'n helm binnen gekomen dus die heb ik vanavond even opgehaald en morgen kan die mooi mee naar Zandvoort

[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... er/469.jpg[/img]
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Tot een uurtje of 12 is het daar droog gebleven, smorgens aangekomen en meteen maar besloten om de eerste sessie bij Tim even in te stappen aangezien die een sessie eerder had gescoord..-PAZ- schreef:AH op die manier![]()
Was het daar wel droog dan, hier hele dag al regen
Martijn Kool had mijn R19 16V daarna vast klaar gezet zodat ik bij het binnenkomen met de Clio meteen over kon stappen in de 19 16V, daar nog even een sessie mee gereden, daarna nog 1tje.. uiteindelijk besloten om toch nog 1 sessie te doen omdat het nog steeds droog was en toen begon het iets te regenen, niet zo hard gelukkig zodat de lijn tenminste droog gereden werd, was mooi rustig wel.. geen nare dingen gezien verder.. geen technische mankementen, 1.5 tank benzine opgereden incl. heen en terugreis..
Was zeker voor herhaling vatbaar

Even een vraagje, ik wil binnenkort beginnen met m'n kuipstoel en gordels inbouwen.
Nou heb ik van dit soort plaatjes met moeren erop. Daar draai ik dan gordelogen in. Die van het onderste plaatje.
[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... e50aaa.jpg[/img]
[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... age50a.jpg[/img]
Hoe kan ik deze het best bevestigen?
Onder de auto vastlassen en een gat in de bodem maken zodat de moer door de bodem komt en dan van bovenaf de bout erin?
Wat ook zou kunnen en volgens mij ook wel prima kan is dat ik ( Ja Ronald, jij
) de plaatjes gewoon in de auto zelf vastlas op de bodem en daar de bout indraai.
Iemand tips, adviezen of ander commentaar?
Nou heb ik van dit soort plaatjes met moeren erop. Daar draai ik dan gordelogen in. Die van het onderste plaatje.
[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... e50aaa.jpg[/img]
[img]http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/ ... age50a.jpg[/img]
Hoe kan ik deze het best bevestigen?
Onder de auto vastlassen en een gat in de bodem maken zodat de moer door de bodem komt en dan van bovenaf de bout erin?
Wat ook zou kunnen en volgens mij ook wel prima kan is dat ik ( Ja Ronald, jij

Iemand tips, adviezen of ander commentaar?

als die moer maar fatsoenlijk vastgelast zit en niet met een hechtje lijkt me....
-
gamma sanitairkit, de bruine uitvoering.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik heb die plaatjes bij Biesheuvel vandaan, ze worden ook in de racerij gebruikt in combinatie met fia keur dingen dus dat zit wel goed. De lasnaad is ook prima 
De orginele plekken gebruiken lukt niet omdat die op 1 plek aan de stoel vast zit. Heb sowieso van die plaatjes nodig, het is alleen even de vraag hoeveel dus. De riem waar hij over de schouders gaat komt in ieder geval aan de kooi. De 5e en 6e punt tussen de benen is even kijken dus.
@ Martijn
Zorg jij nou maar dat die 5 van je niet vanzelf uit mekaar valt als je een dagje wil circuitrijden

De orginele plekken gebruiken lukt niet omdat die op 1 plek aan de stoel vast zit. Heb sowieso van die plaatjes nodig, het is alleen even de vraag hoeveel dus. De riem waar hij over de schouders gaat komt in ieder geval aan de kooi. De 5e en 6e punt tussen de benen is even kijken dus.
@ Martijn
Zorg jij nou maar dat die 5 van je niet vanzelf uit mekaar valt als je een dagje wil circuitrijden

-
dus als er slecht contact is bij het thermocontact en de dumpvalave begeeft het de terugweg, ga je dat zeggen? man, dat hok van jou valt eerder uit elkaar door roest dan mijn gt.Tim_Coupe schreef:Ik heb die plaatjes bij Biesheuvel vandaan, ze worden ook in de racerij gebruikt in combinatie met fia keur dingen dus dat zit wel goed. De lasnaad is ook prima
@ Martijn

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Plaatjes met moertjes waren gratis nadat Tim en ik flink aan het shoppen waren geweest bij BiesheuvelSteven schreef:Ja of gewoon een moer aan de binnenkant van de carros vastlassen, daar heb je dat stomme plaatje niet voor nodig. En je hoeft niet onder de auto te zitten.

Wat het nadeel van een losse bout is, zonder een gat te boren kan het gordeloog er maar een klein stukje in. Dan kan ik net zo goed die plaatjes vastlassen 
Gewoon niet crashen meer, dan maakt het ook niet uit of ze met of zonder plaatje zitten

Gewoon niet crashen meer, dan maakt het ook niet uit of ze met of zonder plaatje zitten

Tuurlijk moet er een gat in de bodem, ik vind dat hele plaatje wat eraan zit maar raar, het houd iig wel in dat je em altijd aan de onderzijde moet lassen, doe je em aan de binnenkant, dan ga je dus eerst dat hele plaatje krombuigen met het risico dattie zelfs losschiet.
Daarom kun je ook gat boren en moer aan de binnenzijde lassen, das bijv een stuk makkelijker omdat je niet onder de auto (boven je hoofd) hoeft te lassen. Maargoed zoek het lekker uit
Ik zou ogen zoeken met fijner draad die in de originele gordelbevestigingen gaan of nog handiger, gordels met ogen die je achter de boutkop kan hangen, hoef je die schroefogen ooknie te gebruiken.
Daarom kun je ook gat boren en moer aan de binnenzijde lassen, das bijv een stuk makkelijker omdat je niet onder de auto (boven je hoofd) hoeft te lassen. Maargoed zoek het lekker uit

Ik zou ogen zoeken met fijner draad die in de originele gordelbevestigingen gaan of nog handiger, gordels met ogen die je achter de boutkop kan hangen, hoef je die schroefogen ooknie te gebruiken.
Ik zie wel even, heb niet de plaatjes zoals hierboven op de foto, het is alleen hetzelfde idee.
Ik hoef ze niet te buigen voor zover ik in kan schatten als ik er naar kijk.
Ik moet sowieso een oplossing hebben voor de bevestiging die komt te vervallen aan de stoel, de gordelhouder zit eraan namelijk.
Komt goed, in ieder geval bedankt voor de tip
Ik hoef ze niet te buigen voor zover ik in kan schatten als ik er naar kijk.
Ik moet sowieso een oplossing hebben voor de bevestiging die komt te vervallen aan de stoel, de gordelhouder zit eraan namelijk.
Komt goed, in ieder geval bedankt voor de tip

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
is toch ook t principe van dat plaatje met moer? gat boren, plaatje eronder en oog erin schroeven?
of zie ik t verkeerd?
of zie ik t verkeerd?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ja zit gat in, heb die plaatjes hier ook gehad met mn sabelts
-
Jezus, ben jij nou een werktuigbouwkundige???Steven schreef:Tuurlijk moet er een gat in de bodem, ik vind dat hele plaatje wat eraan zit maar raar, het houd iig wel in dat je em altijd aan de onderzijde moet lassen, doe je em aan de binnenkant, dan ga je dus eerst dat hele plaatje krombuigen met het risico dattie zelfs losschiet.

DAT PLAATJE ZIT ERAAN OM HET OPPERVLAK TE VERGROTEN, EN HET AANTAL CM'S LASNAAD. Op die manier spreid je de krachten meer.
Als je gewoon een moer aan de onderkant bevestigd, en je maakt een klapper, en er komt een goede kracht op, wordt gewoon die moer door die 'dikke' bodemplaat (van 1 mm) heen getrokken. Ook als je die moer vastlast ja... En zit je dus nog met je hoofd door de voorruit

Dus gewoon die moeren/plaatjes gebruiken, en aan de onderkant vastlassen, helemaal rondom, en goed afkitten/tectyleren
Als je een kooi monteert in je auto, las je toch ook eerst grotere, dikkere grondplaten in je koets?
Shit, had die opmerking ook nooit moeten maken 
Kep nog een goed naar dat plaatje gekeken, en hijs idd dikker dan ik in eerste instantie dacht. Dacht echt dat het zo'n velletje van 0.5 mm dik is, daar trek je die moer alsnog snel doorheen.
Maargoed je hebt gelijk, toch zitten die originele gordelbevestigingen in de middentunnel/dorpel gewoon op een gelaste kooimoer, zonder opdikplaat.
Uiteraard is de tunnel/dorpel ook wel wat dikkere plaat.
Naja alles klar jah?
Ps. Reendier, hoest met dat rooie mormel?

Kep nog een goed naar dat plaatje gekeken, en hijs idd dikker dan ik in eerste instantie dacht. Dacht echt dat het zo'n velletje van 0.5 mm dik is, daar trek je die moer alsnog snel doorheen.
Maargoed je hebt gelijk, toch zitten die originele gordelbevestigingen in de middentunnel/dorpel gewoon op een gelaste kooimoer, zonder opdikplaat.
Uiteraard is de tunnel/dorpel ook wel wat dikkere plaat.
Naja alles klar jah?
Ps. Reendier, hoest met dat rooie mormel?