Ik zit met een stevig ruimte tekort in mn motorruimte (geen clio, wel clio motor). Mn inlaat komt totaal niet uit.
Is er bij jullie iets bekend over alternatieve inlaatspruitstukken? Al zou ik bijvoorbeeld een spruitstuk van een volvo 440 (ook F-type renault), dan zou het er zo invallen, bij wijze van spreken. Of iets anders??
Je zit met enorm brede inlaatkanalen, en daarom zal je toch echt zelf moeten gaan klussen om iets passends te maken. Tb's wordt ook lastig, omdat deze (met airbox) meer ruimte in nemen. Wat overbliijft is dus zelf iets fixen, alleen moet je het inlaattraject dan behoorlijk korter gaan maken. Dat is niet echt wenselijk voor je prestaties, tenzij je ook (extreme) andere plannen hebt met de motor.
Ik ben bezig met zo'n motor in een dafje. Vooral richting mijn schutbord (motor ligt in lengte richting) kom ik nogal wat te kort. Dat is dus waar het gasklephuis uit komt nu.
Ook naar voren heb ik niet alle ruimte, boven de motor heb ik zee'en. Vandaar dat ik het vroeg.
Heeft iemand ervaring met alternatieve inlaatspruitstukken?
Je kan evt. zelf 1 in elkaar lassen vanuit staal, al is dat flowtechnisch natuurlijk stukken minder. Of je moet er een turbo opzetten, dan boeit dat niet zo.
Hebbie geen fotos? Dat denkt wat makkelijker mee en is voor ons ook leuk
Is een beetje plaatwerk verplaatsen geen optie? Zeker als je een nieuw inlaattraject moet gaan maken ben je wel effe zoet (en is de vraag natuurlijk wat het voor de prestaties betekent).
Ik heb nog geen foto's. Plaatwerk wuo ik laten zo als het was. 't Is en blijft een klassiek auto'tje natuurlijk. Tevens zit dan zowel mn hoofdremcylinder als de rest van mn pedalen in de weg.
Enige wat in de buurt komt is een inlaatspruitstuk van een Megane...
het boutprofiel komt al uit, gasklephuis zit niet zo ver weg dacht, alleen moet je de inlaatbreedte van het spruitstuk even wat aanpassen...