Alternatief inlaatspruitstuk clio 16v

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Renaultracing
Contacteer:

Ik zit met een stevig ruimte tekort in mn motorruimte (geen clio, wel clio motor). Mn inlaat komt totaal niet uit.

Is er bij jullie iets bekend over alternatieve inlaatspruitstukken? Al zou ik bijvoorbeeld een spruitstuk van een volvo 440 (ook F-type renault), dan zou het er zo invallen, bij wijze van spreken. Of iets anders??

Vb. van een 440 spruitstuk: http://link.marktplaats.nl/192167302

Ik ben benieuwd! :D
Riël
Über-Spammer

Denk nie tdat die passen, omdat die volvodingen op 8-kleppers zitten.

Je zou het moeten zoeken bi jde wat nieuwere (renault) motoren, die hebben vaak een zwartplastic spruitstuk.

Maar ik ben bang dat ondanks dat het een F-motor is, de cilinderkop redelijk uniek is van de 16v uit 1992. Maar het fijne weet ik er ook niet van.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

Je zit met enorm brede inlaatkanalen, en daarom zal je toch echt zelf moeten gaan klussen om iets passends te maken. Tb's wordt ook lastig, omdat deze (met airbox) meer ruimte in nemen. Wat overbliijft is dus zelf iets fixen, alleen moet je het inlaattraject dan behoorlijk korter gaan maken. Dat is niet echt wenselijk voor je prestaties, tenzij je ook (extreme) andere plannen hebt met de motor.
Steven
Car: M536

Misschien moet je wat meer info geven waar die motor dan wel inligt, kitcar ofzo? Post es fotos dan of ist geheim? :p
Renaultracing
Contacteer:

Ik ben bezig met zo'n motor in een dafje. Vooral richting mijn schutbord (motor ligt in lengte richting) kom ik nogal wat te kort. Dat is dus waar het gasklephuis uit komt nu.

Ook naar voren heb ik niet alle ruimte, boven de motor heb ik zee'en. Vandaar dat ik het vroeg.

Heeft iemand ervaring met alternatieve inlaatspruitstukken?
Steven
Car: M536

Je kan evt. zelf 1 in elkaar lassen vanuit staal, al is dat flowtechnisch natuurlijk stukken minder. Of je moet er een turbo opzetten, dan boeit dat niet zo.

Hebbie geen fotos? Dat denkt wat makkelijker mee en is voor ons ook leuk :)
Tom
Moderator
Car: MB

Is een beetje plaatwerk verplaatsen geen optie? Zeker als je een nieuw inlaattraject moet gaan maken ben je wel effe zoet (en is de vraag natuurlijk wat het voor de prestaties betekent).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Renaultracing
Contacteer:

Ik heb nog geen foto's. Plaatwerk wuo ik laten zo als het was. 't Is en blijft een klassiek auto'tje natuurlijk. Tevens zit dan zowel mn hoofdremcylinder als de rest van mn pedalen in de weg.
Menno

Tuurlijk is d'r wel iets voor te maken. Zorg dat 't een beetje vloeiend loopt, en ongeveer dezelfde lengte heeft als standaard.
rev it like a rental
PtrGte
Contacteer:

Enige wat in de buurt komt is een inlaatspruitstuk van een Megane...
het boutprofiel komt al uit, gasklephuis zit niet zo ver weg dacht, alleen moet je de inlaatbreedte van het spruitstuk even wat aanpassen...
Plaats reactie