[Martijn's 21 Turbo] En dat is 3
en anders een fohn met omvormer op de bijrijdersstoel, heeft Dick ook wat te doen-jo- schreef:zit in de stekker, effe een mep op het dash geven en hij doet het weer.

(of gaat die niet mee? )
tis een rare toestand met die dingen, ik heb het ook ooit gehad door in een kuil (put) te rijden en toen gaf ie het op. Bij de volgende kuil deed ie het weer... its a renault thing...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
love it or hate it............

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Yes, I'll bring Dick with me.Haas schreef:en anders een fohn met omvormer op de bijrijdersstoel, heeft Dick ook wat te doen-jo- schreef:zit in de stekker, effe een mep op het dash geven en hij doet het weer.![]()
(of gaat die niet mee? )

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Steven schreef:Olie al es vervangen met een toevoeging? Kep wel eens dat slick50 gebruikt en daar toch nog 2 jaar wat stiller mee gehouden.
Maar wel het snelst te proberen, dus ga ik dat zaterdag toch maar eens doen.-jo- schreef:dat heeft bij deze bakken weinig effect
Kwaaltjes van de bak: de 2 laat zich erg losjes inleggen, bij snel schakelen wil hij niet goed in de versnelling. Daarbij jankt de bak als een 2CV. Al met al niet al te goed dus. Ik kan natuurlijk doorrijden totdat hij echt kapot is....

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
moest je de plug niet vinden, die zit in de linkse baksteun 
Doorrijden tot hij helemaal stuk is is echt geen optie. Robert (001) en ik hebben vorig jaar een revisie set "proberen" bestellen via renault. Resultaat:
Kostenplaatje revisie: minimum 1500 € afhankelijk van het bedrijf. K'heb al prijzen gehad die gaan van 1800 tot 2200.
Een goeie bak met een relatief lage kmstand ga je tussen de 450 en 1000 € betalen. Ga je in engeland kijken is de kans groot dat je een roerbak krijgt voor 300 £ .

Doorrijden tot hij helemaal stuk is is echt geen optie. Robert (001) en ik hebben vorig jaar een revisie set "proberen" bestellen via renault. Resultaat:

Een goeie bak met een relatief lage kmstand ga je tussen de 450 en 1000 € betalen. Ga je in engeland kijken is de kans groot dat je een roerbak krijgt voor 300 £ .
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
*zuig* Renaults... En daar is met goed fatsoen dus niet bij te komen?
Al doende leert men
Hét grote drame is de plug (vierkante kop) eruit krijgen. Als dat dan gelukt is kan je der niet bij om te vullen. Je neem een slang van ongeveer 1 meter en een klein trechtertje erop. Met veel geduld kan je dan de bak bijvullen.
Als je de plug eruit hebt is het aangeraden er een dop op te lassen (1/4). Dit past perfect en naderhand draai je de plug er met de glimlach uit.

Als je de plug eruit hebt is het aangeraden er een dop op te lassen (1/4). Dit past perfect en naderhand draai je de plug er met de glimlach uit.
-
- Moderator
- Car: MB
Zo'n vierkante dop is ook lekker klote los te halen. Heb laatst staan kloten bij een lengte bak (ook un1 als ik me niet vergis) van een oude Master. uiteindelijk van een oude 3/4 dop het binnenkantje net wat groter geveild en toen lukte het vrij goed zonder de plug te slopen. Bij de automaterialenzaak laatst nog gekeken of ze daar speciale doppen voor hadden maar die konden niets vinden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Menno schreef:Dr is wel een sleutel voor hoor. Ik heb d'r iig een 8kant voor.
helemaal juist maar in de meeste gevallen is der al zo hard mee gekloot dat de kop al helemaal verrot is gedraaid.Menno schreef:Sleutel 10 past er op, maar draait snel door.
Die 8 kant die ik heb, kan je dus in verschillende standen er op zetten, net zoals je voor 6hoekige moeren 12kant doppen hebt.
ps: de pluggen (draad) zijn conisch, zowel de vulplug als de leeglaat die onderaan de bak zit.
-
Mm, heb jou volgens mij wel ooit een prijs genoemd, maar dat was geen 1500 euro-jo- schreef:moest je de plug niet vinden, die zit in de linkse baksteun
Doorrijden tot hij helemaal stuk is is echt geen optie. Robert (001) en ik hebben vorig jaar een revisie set "proberen" bestellen via renault. Resultaat:Kostenplaatje revisie: minimum 1500 € afhankelijk van het bedrijf. K'heb al prijzen gehad die gaan van 1800 tot 2200.

Durf te stellen dat ik het goedkoper kan!
@Martijn: niet doorrijden, ding is gewoon versleten, en met wat slick50 los je dat niet op.
Klopt Renier, maar ben je dan zeker dat je aan de onderdelen komt want daar was je niet zeker van ?
Robert heeft een heel goed contact binnen renault nederland en zelfs daar bleven de onderdelen in backorder staan.
Robert heeft een heel goed contact binnen renault nederland en zelfs daar bleven de onderdelen in backorder staan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vanmorgen de bakolie bijgevuld. Ging eigenlijk makkelijk, op de brug. Vulplug kon met steeksleutel 10 zo los, daarna de vulslang erin gehangen. Geen probleem gelukkig. Er zat wel wat weinig olie in de bak, ik schat dat er plm. 0,5 liter bij gegaan is.
Jammer genoeg is het probleem er niet door weg, als lijkt de bak wel iets stiller. Zal wel subjectief zijn.
Tijdens het testritje erna nog zowat een paard tegen de auto. Stapte ineens opzij, en raakte net de spiegel. Beest schrok zelf behoorlijk, ik kon daarna de paardenpoep eraf gaan wassen. Gelukkig was dat het enige.
Jammer genoeg is het probleem er niet door weg, als lijkt de bak wel iets stiller. Zal wel subjectief zijn.
Tijdens het testritje erna nog zowat een paard tegen de auto. Stapte ineens opzij, en raakte net de spiegel. Beest schrok zelf behoorlijk, ik kon daarna de paardenpoep eraf gaan wassen. Gelukkig was dat het enige.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als ik het goed onthouden heb, ververste de vorige eigenaar de bakolie regelmatig. Een aangezien hij iets olie verliest bij de aandrijfassen, was bijvullen het eerst gedaan.
En of dat additief gaat helpen, ik weet het niet. Dan kan ik het beter gelijk goed doen. Maar morgen eerst maar eens fatsoenlijke veerpoten ophalen.
En of dat additief gaat helpen, ik weet het niet. Dan kan ik het beter gelijk goed doen. Maar morgen eerst maar eens fatsoenlijke veerpoten ophalen.

Wynns beweert ook beter af te dichten en soepeler te schakelen, tis natuurlijk marginaal, maar bij m'n 1e GT bak in de 2e GT hielp het toch wel degelijk. Hij lekte minder, diff maakte wat minder herrie en schakelde toch iets soepeler.
Tis ook geen oplossing, maar meer een uitstel van executie, zeker als ik al begreep dat die bakken niet op elke straathoek liggen en een revisie niet bepaald cheap is.
Tis ook geen oplossing, maar meer een uitstel van executie, zeker als ik al begreep dat die bakken niet op elke straathoek liggen en een revisie niet bepaald cheap is.
dat klopt als een bus. Tot voor enkele jaren vond je deze bakken wel bij regelmaat, helaas is het nu even anders. Er is een bedrijf in nederland (weet niet precies hoe het noemt) dat een tijd lang alles op de nederlandse en belgische markt heeft opgekocht en tot 500€ per bak gaf. Tegelijkertijd was er in UK ook een bedrijf dat mensen ingezet had om zelfs de bakken in frankrijk te gaan opkopen. Op een bepaald ogenblik hadden zij 120 bakken liggen. Dit bedrijf (GTO engineering) bouwt bakken voor kitcars en racerij allemaal op basis van de UN1.
Om een indicatie te geven:
complete revisie: standaard: 1500 £
complete revisie met LSD, versterkt : 2500 £
complete revisie met LSD, versterkt en 1 piece primary (priseas): 4000£
complete revisie en ombouw: 6 speed dogbox : 6500 £
Nu snap je ook waarom schadebedrijven het niet nalaten om 1000€ voor die dingen te vragen.
Tegenwoordig gaat elke turbo 1 en 2 rijder die schade heeft ook naar deze bak grijpen alsook de GTA-boys die meer en meer een J7R (21 turbo)conversie beginnen doen.
Ikzelf heb nog een 4 tal bakken liggen waarvan 1 voor onderdelen. Zuinig op zijn is echt de boodschap.
Om een indicatie te geven:
complete revisie: standaard: 1500 £
complete revisie met LSD, versterkt : 2500 £
complete revisie met LSD, versterkt en 1 piece primary (priseas): 4000£
complete revisie en ombouw: 6 speed dogbox : 6500 £
Nu snap je ook waarom schadebedrijven het niet nalaten om 1000€ voor die dingen te vragen.
Tegenwoordig gaat elke turbo 1 en 2 rijder die schade heeft ook naar deze bak grijpen alsook de GTA-boys die meer en meer een J7R (21 turbo)conversie beginnen doen.
Ikzelf heb nog een 4 tal bakken liggen waarvan 1 voor onderdelen. Zuinig op zijn is echt de boodschap.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Ik heb er nog twee liggen, 1 met maar 30k erop en een gereviseerde, alleen heb je dan volgens mij in de 21 5 versnellingen achteruit
Verder is mijn bak ooit kapot geweest, vijfde versnelling eruit (kwaaltje)
Bak aan puin, volledig nieuw binnenwerk was toen 6500 gulden.

Verder is mijn bak ooit kapot geweest, vijfde versnelling eruit (kwaaltje)
Bak aan puin, volledig nieuw binnenwerk was toen 6500 gulden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En dat voor 6500 gulden. Voor de liefhebbers/kenners: er kan straks een rondje mee gereden worden. Ben benieuwd naar jullie mening. 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hehe.
Komt vast nog wel een keer.
Vanmiddag met tips (en een boutje) van Mark
de vacuumslang van de dumpvalve afgedicht, het stotteren zou z'n oorzaak kunnen hebben in valse lucht. Na een proefritje leek het minder te zijn, op de terugweg bleek het probleem niet veranderd te zijn. Binnenkort de andere slangetjes maar langslopen, het is allemaal oud spul. En ik mis de pssjjjt toch wel.
Van Jo heb ik andere veerpoten overgekocht. Gewoon origineel spul, dan kan hij weer naar de oorspronkelijke hoogte (en comfort).

Vanmiddag met tips (en een boutje) van Mark

Van Jo heb ik andere veerpoten overgekocht. Gewoon origineel spul, dan kan hij weer naar de oorspronkelijke hoogte (en comfort).