[Martijn's 21 Turbo] En dat is 3

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Simpel, eigenlijk. :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-jo- schreef:zit in de stekker, effe een mep op het dash geven en hij doet het weer.
en anders een fohn met omvormer op de bijrijdersstoel, heeft Dick ook wat te doen ;)

(of gaat die niet mee? )
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tis een rare toestand met die dingen, ik heb het ook ooit gehad door in een kuil (put) te rijden en toen gaf ie het op. Bij de volgende kuil deed ie het weer... its a renault thing...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

love it or hate it............

:D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Haas schreef:
-jo- schreef:zit in de stekker, effe een mep op het dash geven en hij doet het weer.
en anders een fohn met omvormer op de bijrijdersstoel, heeft Dick ook wat te doen ;)

(of gaat die niet mee? )
Yes, I'll bring Dick with me. 8)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Steven schreef:Olie al es vervangen met een toevoeging? Kep wel eens dat slick50 gebruikt en daar toch nog 2 jaar wat stiller mee gehouden.
-jo- schreef:dat heeft bij deze bakken weinig effect
Maar wel het snelst te proberen, dus ga ik dat zaterdag toch maar eens doen.

Kwaaltjes van de bak: de 2 laat zich erg losjes inleggen, bij snel schakelen wil hij niet goed in de versnelling. Daarbij jankt de bak als een 2CV. Al met al niet al te goed dus. Ik kan natuurlijk doorrijden totdat hij echt kapot is.... :s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

moest je de plug niet vinden, die zit in de linkse baksteun :lol:

Doorrijden tot hij helemaal stuk is is echt geen optie. Robert (001) en ik hebben vorig jaar een revisie set "proberen" bestellen via renault. Resultaat: :nee: Kostenplaatje revisie: minimum 1500 € afhankelijk van het bedrijf. K'heb al prijzen gehad die gaan van 1800 tot 2200.

Een goeie bak met een relatief lage kmstand ga je tussen de 450 en 1000 € betalen. Ga je in engeland kijken is de kans groot dat je een roerbak krijgt voor 300 £ .
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

*zuig* Renaults... En daar is met goed fatsoen dus niet bij te komen?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Al doende leert men :D Hét grote drame is de plug (vierkante kop) eruit krijgen. Als dat dan gelukt is kan je der niet bij om te vullen. Je neem een slang van ongeveer 1 meter en een klein trechtertje erop. Met veel geduld kan je dan de bak bijvullen.

Als je de plug eruit hebt is het aangeraden er een dop op te lassen (1/4). Dit past perfect en naderhand draai je de plug er met de glimlach uit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zo'n vierkante dop is ook lekker klote los te halen. Heb laatst staan kloten bij een lengte bak (ook un1 als ik me niet vergis) van een oude Master. uiteindelijk van een oude 3/4 dop het binnenkantje net wat groter geveild en toen lukte het vrij goed zonder de plug te slopen. Bij de automaterialenzaak laatst nog gekeken of ze daar speciale doppen voor hadden maar die konden niets vinden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Dr is wel een sleutel voor hoor. Ik heb d'r iig een 8kant voor.
rev it like a rental
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

De dop die ik trof was gewoon vierkant. alleen net zo'n maat die je normaal niet in je kar hebt liggen :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Sleutel 10 past er op, maar draait snel door.

Die 8 kant die ik heb, kan je dus in verschillende standen er op zetten, net zoals je voor 6hoekige moeren 12kant doppen hebt.
rev it like a rental
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ah, op die manier. sleutel 10 werkt idd niet. En zoals ik zei is een 3/4 vierkantje net te klein maar erg makkelijk pas te maken. Die fransozen ook altijd :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Menno schreef:Dr is wel een sleutel voor hoor. Ik heb d'r iig een 8kant voor.
Menno schreef:Sleutel 10 past er op, maar draait snel door.

Die 8 kant die ik heb, kan je dus in verschillende standen er op zetten, net zoals je voor 6hoekige moeren 12kant doppen hebt.
helemaal juist maar in de meeste gevallen is der al zo hard mee gekloot dat de kop al helemaal verrot is gedraaid.

ps: de pluggen (draad) zijn conisch, zowel de vulplug als de leeglaat die onderaan de bak zit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

-jo- schreef:moest je de plug niet vinden, die zit in de linkse baksteun :lol:

Doorrijden tot hij helemaal stuk is is echt geen optie. Robert (001) en ik hebben vorig jaar een revisie set "proberen" bestellen via renault. Resultaat: :nee: Kostenplaatje revisie: minimum 1500 € afhankelijk van het bedrijf. K'heb al prijzen gehad die gaan van 1800 tot 2200.

Een goeie bak met een relatief lage kmstand ga je tussen de 450 en 1000 € betalen. Ga je in engeland kijken is de kans groot dat je een roerbak krijgt voor 300 £ .
Mm, heb jou volgens mij wel ooit een prijs genoemd, maar dat was geen 1500 euro :)
Durf te stellen dat ik het goedkoper kan!

@Martijn: niet doorrijden, ding is gewoon versleten, en met wat slick50 los je dat niet op.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Klopt Renier, maar ben je dan zeker dat je aan de onderdelen komt want daar was je niet zeker van ?

Robert heeft een heel goed contact binnen renault nederland en zelfs daar bleven de onderdelen in backorder staan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Vanmorgen de bakolie bijgevuld. Ging eigenlijk makkelijk, op de brug. Vulplug kon met steeksleutel 10 zo los, daarna de vulslang erin gehangen. Geen probleem gelukkig. Er zat wel wat weinig olie in de bak, ik schat dat er plm. 0,5 liter bij gegaan is.
Jammer genoeg is het probleem er niet door weg, als lijkt de bak wel iets stiller. Zal wel subjectief zijn.

Tijdens het testritje erna nog zowat een paard tegen de auto. Stapte ineens opzij, en raakte net de spiegel. Beest schrok zelf behoorlijk, ik kon daarna de paardenpoep eraf gaan wassen. Gelukkig was dat het enige.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bijgevuld? Beter gewoon alles eruit laten lopen en geheel verversen met een dope erin, grote kans dattie dan toch nog ff dragelijker is voor een jaartje. Dope van wynns of als je het dragen kan, slick50.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Als ik het goed onthouden heb, ververste de vorige eigenaar de bakolie regelmatig. Een aangezien hij iets olie verliest bij de aandrijfassen, was bijvullen het eerst gedaan.
En of dat additief gaat helpen, ik weet het niet. Dan kan ik het beter gelijk goed doen. Maar morgen eerst maar eens fatsoenlijke veerpoten ophalen. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wynns beweert ook beter af te dichten en soepeler te schakelen, tis natuurlijk marginaal, maar bij m'n 1e GT bak in de 2e GT hielp het toch wel degelijk. Hij lekte minder, diff maakte wat minder herrie en schakelde toch iets soepeler.

Tis ook geen oplossing, maar meer een uitstel van executie, zeker als ik al begreep dat die bakken niet op elke straathoek liggen en een revisie niet bepaald cheap is.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat klopt als een bus. Tot voor enkele jaren vond je deze bakken wel bij regelmaat, helaas is het nu even anders. Er is een bedrijf in nederland (weet niet precies hoe het noemt) dat een tijd lang alles op de nederlandse en belgische markt heeft opgekocht en tot 500€ per bak gaf. Tegelijkertijd was er in UK ook een bedrijf dat mensen ingezet had om zelfs de bakken in frankrijk te gaan opkopen. Op een bepaald ogenblik hadden zij 120 bakken liggen. Dit bedrijf (GTO engineering) bouwt bakken voor kitcars en racerij allemaal op basis van de UN1.

Om een indicatie te geven:

complete revisie: standaard: 1500 £
complete revisie met LSD, versterkt : 2500 £
complete revisie met LSD, versterkt en 1 piece primary (priseas): 4000£
complete revisie en ombouw: 6 speed dogbox : 6500 £

Nu snap je ook waarom schadebedrijven het niet nalaten om 1000€ voor die dingen te vragen.

Tegenwoordig gaat elke turbo 1 en 2 rijder die schade heeft ook naar deze bak grijpen alsook de GTA-boys die meer en meer een J7R (21 turbo)conversie beginnen doen.

Ikzelf heb nog een 4 tal bakken liggen waarvan 1 voor onderdelen. Zuinig op zijn is echt de boodschap.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb er nog twee liggen, 1 met maar 30k erop en een gereviseerde, alleen heb je dan volgens mij in de 21 5 versnellingen achteruit :D :D
Verder is mijn bak ooit kapot geweest, vijfde versnelling eruit (kwaaltje)
Bak aan puin, volledig nieuw binnenwerk was toen 6500 gulden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ander kroonwiel (pignon) en klaar :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

En dat voor 6500 gulden. Voor de liefhebbers/kenners: er kan straks een rondje mee gereden worden. Ben benieuwd naar jullie mening. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Shit, dit lees ik nu pas :D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Hehe. :lol: Komt vast nog wel een keer.

Vanmiddag met tips (en een boutje) van Mark (Y) de vacuumslang van de dumpvalve afgedicht, het stotteren zou z'n oorzaak kunnen hebben in valse lucht. Na een proefritje leek het minder te zijn, op de terugweg bleek het probleem niet veranderd te zijn. Binnenkort de andere slangetjes maar langslopen, het is allemaal oud spul. En ik mis de pssjjjt toch wel. :lol:

Van Jo heb ik andere veerpoten overgekocht. Gewoon origineel spul, dan kan hij weer naar de oorspronkelijke hoogte (en comfort).
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kunnen we samen de achterkant effe omhoog gooien! Dat moet bij mij ook nog even gebeuren. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Pfff stelletje homos :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

(L)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

:beer: Ik heb wel een brug (te leen), kom maar op. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Noem maar een datum, dan regelen we dat effe! :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dan kom ik ook wel even koekeloeren :)

Maare Martijn, ik wou ook nog wel even een stukje meerijden... Hadden we het de vorige keer toen je bij mij thuis was ook al over. Anders binnenkort maar een keertje koffie doen!
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Altijd goed, koffie. >-)


En een rondje natuurlijk ook. :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Beetje tussen de fietsers en de paardenstront door? :D
Plaats reactie