R5 GTT k-tec
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
hoe kan ik zien of er aan een ecu gerotzooit is?
dat verwachte ze in goed namelijk ivm de volvo waar de ecu`s uitkwamen een gasverleden had
dat verwachte ze in goed namelijk ivm de volvo waar de ecu`s uitkwamen een gasverleden had
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Schroef die ECU maar eens open. Is gewoon een simpele printplaat. Je ziet zo of daar naderhand aan gesoldeerd is als het goed is.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ik heb ze beide opengehadWillem-Jan schreef:Schroef die ECU maar eens open. Is gewoon een simpele printplaat. Je ziet zo of daar naderhand aan gesoldeerd is als het goed is.
bij de ontstekingsecu niks te zien zo
en bij injectie ecu ook niet behalve dat op alle chip`s een merklogo bosch staat en bij eentje nec en bij een hele andere chip zit een stikker op met een nummer.
Maar kan niks raars ontdekken.
even op volvo forum zoeken dan vindt je zo welke weesrtanden je moet vervangen voor een meer boost draaiende auto.
heb ik ook al eens gedaan is een makkie.
heb ik ook al eens gedaan is een makkie.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Bestand heb ik gevonden maar is van de ecu met 1 printplaat maar, en ik heb de versie met 2 printplaten(ontstekings ecu) het gaat me niet om dat ie op meer boost kan draaien, dat is voor later.mark 5t schreef:even op volvo forum zoeken dan vindt je zo welke weesrtanden je moet vervangen voor een meer boost draaiende auto.
heb ik ook al eens gedaan is een makkie.
het probleem is de wagen liep vandaag op de dyno op 0.7 bar turbodruk
tot 3500 toeren goed en daarna begon ie te verzuipen en storte het vermogen in.
en toen verwachte henk toen ie hoorde dat het blok en kabelboom en ecu`s uit een gas wagen kwamen dat er iets in de ecu gedaan zou zijn.
hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
En de achterkant van de printplaten dan, de kant wara er gesoldeerd is. Je moet zo het verschil kunnen zien tussen het af-fabriek solderen en iets wat er later op gezet is.Danny van Duren schreef:ik heb ze beide opengehadWillem-Jan schreef:Schroef die ECU maar eens open. Is gewoon een simpele printplaat. Je ziet zo of daar naderhand aan gesoldeerd is als het goed is.
bij de ontstekingsecu niks te zien zo
en bij injectie ecu ook niet behalve dat op alle chip`s een merklogo bosch staat en bij eentje nec en bij een hele andere chip zit een stikker op met een nummer.
Maar kan niks raars ontdekken.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Tja ik weet het ook niet vond ook al vreemd, maarjamark 5t schreef:hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk
ik zou alleen niet meer weten wat het moet zijn, alles van injectie gedeelte is zowat vervangen voor nieuwe delen en het is alleen bovenin dat ie veel te rijk is
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Willem-Jan schreef:En de achterkant van de printplaten dan, de kant wara er gesoldeerd is. Je moet zo het verschil kunnen zien tussen het af-fabriek solderen en iets wat er later op gezet is.Danny van Duren schreef:ik heb ze beide opengehadWillem-Jan schreef:Schroef die ECU maar eens open. Is gewoon een simpele printplaat. Je ziet zo of daar naderhand aan gesoldeerd is als het goed is.
bij de ontstekingsecu niks te zien zo
en bij injectie ecu ook niet behalve dat op alle chip`s een merklogo bosch staat en bij eentje nec en bij een hele andere chip zit een stikker op met een nummer.
Maar kan niks raars ontdekken.
het ziet er allemaal orineel uit
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
welke kleur stikkers zaten erop op jou ecu`s?mark 5t schreef:hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk
geen idee
heb je niet teveel brandstofdruk?
of verkeerde injectors?
heb je niet teveel brandstofdruk?
of verkeerde injectors?
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
orginele injectors en nieuwe brandstofdrukregelaar orgineel besteld op bosch nr.mark 5t schreef:geen idee
heb je niet teveel brandstofdruk?
of verkeerde injectors?
verder zit er een nieuwe GTT branstofpomp onder.
brandstofdruk nog niet gemeten gehad na vervangen brandstof pomp
zal morgen eens de orginele drukregelaar eraf halen de pbv eens monteren
wat we begrepen van Danny is dat het allemaal origineel spul is. Dat zou in theorie ook moeten betekenen dat ie een normale vermogen en koppelcurve moet hebben. Niks is minder waar, zodra ie in de buurt van 4000 tpm komt stort ie gewoon helemaal in elkaar. De curve loopt nagenoeg in dezelfde lijn als zen vorige dynosessie hetzij met een pak minder vermogen en koppel. Der zit echt iets goed fout.mark 5t schreef:hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
morgen wat delen uit wisselen en zoals je al zei even de distributie-timing nakijken.-jo- schreef:wat we begrepen van Danny is dat het allemaal origineel spul is. Dat zou in theorie ook moeten betekenen dat ie een normale vermogen en koppelcurve moet hebben. Niks is minder waar, zodra ie in de buurt van 4000 tpm komt stort ie gewoon helemaal in elkaar. De curve loopt nagenoeg in dezelfde lijn als zen vorige dynosessie hetzij met een pak minder vermogen en koppel. Der zit echt iets goed fout.mark 5t schreef:hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ding heeft continu last van vapour lock gehad probeer dan maareens een andere storing te vinden.Steven schreef:Heeft dat ding ooit wel eens fatsoenlijk gelopen?
en na dat ongelukje begin jaar de Distributie voor zekerheid vervangen om dat ik meende een tikje te horen. misschien dat ik toen iets fout gedaan heb.
toen zijn ook nog alle sensors doorgemeten de bekabeling is toen doorgemeten en allemaal goed.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
heej maarten pm me effe wat het moet kostenMrtn schreef:Hey Danny, neem 2 computers van mij over, ben je van dat gelul af![]()
kabelboom heb ik eventueel ook nog voor je
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
pm terugMrtn schreef:PM

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
pm trugMrtn schreef:PM

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
dan maar eens zoMrtn schreef:ik wil niet in herhaling treden, maar.... PM


-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
die krijg ik geenMartijn schreef:Mooi hè, die pop-up pm-meldingen.

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
zo net de distributiekap eraf gehaald en krukas op tijd gezet gehad. dan staat de nokkenas een half tandje langs het streepje dus dat is gewoon goed.
verder vandaag een andere kabelboom en 2 ecu`s gekocht, deze week even ophalen, dat zijn de dingen die ik nog niet vervangen/gewisseld heb.
verder vandaag een andere kabelboom en 2 ecu`s gekocht, deze week even ophalen, dat zijn de dingen die ik nog niet vervangen/gewisseld heb.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja ik ook , verder ben ik er achtergekomen dat sommige 480 turbo`s uit telezen zijn met knipper codes, alleen nu nog achter zien te komen hoe en wat de codes zijn
merktekens horen precies tegenover elkaar te staan hoor.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
is maar 1 set voor verkrijgbaar en lengte van riem was zelfde en spanrollen waren ook het zelfde.Steven schreef:Of verkeerde riem/rollen
de orginele riem lag overigens ook al zo erop. toen ik dat blok kocht