R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

hoe kan ik zien of er aan een ecu gerotzooit is?
dat verwachte ze in goed namelijk ivm de volvo waar de ecu`s uitkwamen een gasverleden had
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Schroef die ECU maar eens open. Is gewoon een simpele printplaat. Je ziet zo of daar naderhand aan gesoldeerd is als het goed is.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Willem-Jan schreef:Schroef die ECU maar eens open. Is gewoon een simpele printplaat. Je ziet zo of daar naderhand aan gesoldeerd is als het goed is.
ik heb ze beide opengehad

bij de ontstekingsecu niks te zien zo
en bij injectie ecu ook niet behalve dat op alle chip`s een merklogo bosch staat en bij eentje nec en bij een hele andere chip zit een stikker op met een nummer.
Maar kan niks raars ontdekken.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

even op volvo forum zoeken dan vindt je zo welke weesrtanden je moet vervangen voor een meer boost draaiende auto.

heb ik ook al eens gedaan is een makkie.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

mark 5t schreef:even op volvo forum zoeken dan vindt je zo welke weesrtanden je moet vervangen voor een meer boost draaiende auto.

heb ik ook al eens gedaan is een makkie.
Bestand heb ik gevonden maar is van de ecu met 1 printplaat maar, en ik heb de versie met 2 printplaten(ontstekings ecu) het gaat me niet om dat ie op meer boost kan draaien, dat is voor later.

het probleem is de wagen liep vandaag op de dyno op 0.7 bar turbodruk
tot 3500 toeren goed en daarna begon ie te verzuipen en storte het vermogen in.

en toen verwachte henk toen ie hoorde dat het blok en kabelboom en ecu`s uit een gas wagen kwamen dat er iets in de ecu gedaan zou zijn.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk :D
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Danny van Duren schreef:
Willem-Jan schreef:Schroef die ECU maar eens open. Is gewoon een simpele printplaat. Je ziet zo of daar naderhand aan gesoldeerd is als het goed is.
ik heb ze beide opengehad

bij de ontstekingsecu niks te zien zo
en bij injectie ecu ook niet behalve dat op alle chip`s een merklogo bosch staat en bij eentje nec en bij een hele andere chip zit een stikker op met een nummer.
Maar kan niks raars ontdekken.
En de achterkant van de printplaten dan, de kant wara er gesoldeerd is. Je moet zo het verschil kunnen zien tussen het af-fabriek solderen en iets wat er later op gezet is.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

mark 5t schreef:hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk :D
Tja ik weet het ook niet vond ook al vreemd, maarja
ik zou alleen niet meer weten wat het moet zijn, alles van injectie gedeelte is zowat vervangen voor nieuwe delen en het is alleen bovenin dat ie veel te rijk is
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Willem-Jan schreef:
Danny van Duren schreef:
Willem-Jan schreef:Schroef die ECU maar eens open. Is gewoon een simpele printplaat. Je ziet zo of daar naderhand aan gesoldeerd is als het goed is.
ik heb ze beide opengehad

bij de ontstekingsecu niks te zien zo
en bij injectie ecu ook niet behalve dat op alle chip`s een merklogo bosch staat en bij eentje nec en bij een hele andere chip zit een stikker op met een nummer.
Maar kan niks raars ontdekken.
En de achterkant van de printplaten dan, de kant wara er gesoldeerd is. Je moet zo het verschil kunnen zien tussen het af-fabriek solderen en iets wat er later op gezet is.

het ziet er allemaal orineel uit
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

mark 5t schreef:hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk :D
welke kleur stikkers zaten erop op jou ecu`s?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

geen idee
heb je niet teveel brandstofdruk?
of verkeerde injectors?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

mark 5t schreef:geen idee
heb je niet teveel brandstofdruk?
of verkeerde injectors?
orginele injectors en nieuwe brandstofdrukregelaar orgineel besteld op bosch nr.

verder zit er een nieuwe GTT branstofpomp onder.

brandstofdruk nog niet gemeten gehad na vervangen brandstof pomp
zal morgen eens de orginele drukregelaar eraf halen de pbv eens monteren
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

mark 5t schreef:hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk :D
wat we begrepen van Danny is dat het allemaal origineel spul is. Dat zou in theorie ook moeten betekenen dat ie een normale vermogen en koppelcurve moet hebben. Niks is minder waar, zodra ie in de buurt van 4000 tpm komt stort ie gewoon helemaal in elkaar. De curve loopt nagenoeg in dezelfde lijn als zen vorige dynosessie hetzij met een pak minder vermogen en koppel. Der zit echt iets goed fout.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

-jo- schreef:
mark 5t schreef:hmmm vreemd verhaal
mijn vlovo motor was ook ex gas en had ook geen aanpassing in de ecu.
totdat ik mijn vingertjes er aan liet zitten natuurlijk :D
wat we begrepen van Danny is dat het allemaal origineel spul is. Dat zou in theorie ook moeten betekenen dat ie een normale vermogen en koppelcurve moet hebben. Niks is minder waar, zodra ie in de buurt van 4000 tpm komt stort ie gewoon helemaal in elkaar. De curve loopt nagenoeg in dezelfde lijn als zen vorige dynosessie hetzij met een pak minder vermogen en koppel. Der zit echt iets goed fout.
morgen wat delen uit wisselen en zoals je al zei even de distributie-timing nakijken.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heeft dat ding ooit wel eens fatsoenlijk gelopen?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:Heeft dat ding ooit wel eens fatsoenlijk gelopen?
ding heeft continu last van vapour lock gehad probeer dan maareens een andere storing te vinden.
en na dat ongelukje begin jaar de Distributie voor zekerheid vervangen om dat ik meende een tikje te horen. misschien dat ik toen iets fout gedaan heb.
toen zijn ook nog alle sensors doorgemeten de bekabeling is toen doorgemeten en allemaal goed.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hey Danny, neem 2 computers van mij over, ben je van dat gelul af :)

kabelboom heb ik eventueel ook nog voor je :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:Hey Danny, neem 2 computers van mij over, ben je van dat gelul af :)

kabelboom heb ik eventueel ook nog voor je :)
heej maarten pm me effe wat het moet kosten :wink:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

PM :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:PM :)
pm terug :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

PM :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:PM :)
pm trug :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik wil niet in herhaling treden, maar.... PM :)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Mooi hè, die pop-up pm-meldingen. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:ik wil niet in herhaling treden, maar.... PM :)
dan maar eens zo :D verkocht :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Martijn schreef:Mooi hè, die pop-up pm-meldingen. :)
die krijg ik geen :~
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Pop-up blocker uit zetten ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

De laatste 10 posts waren niet echt nodig hier. PM's zijn er niet om hier aan te kondigen, die komen anders ook wel aan :~
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

zo net de distributiekap eraf gehaald en krukas op tijd gezet gehad. dan staat de nokkenas een half tandje langs het streepje dus dat is gewoon goed.

verder vandaag een andere kabelboom en 2 ecu`s gekocht, deze week even ophalen, dat zijn de dingen die ik nog niet vervangen/gewisseld heb.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

khad het gelezen, ben benieuwd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

tja ik ook , verder ben ik er achtergekomen dat sommige 480 turbo`s uit telezen zijn met knipper codes, alleen nu nog achter zien te komen hoe en wat de codes zijn
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

merktekens horen precies tegenover elkaar te staan hoor.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

half tandje?? Riempje opgerekt ofzo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Of verkeerde riem/rollen
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:Of verkeerde riem/rollen
is maar 1 set voor verkrijgbaar en lengte van riem was zelfde en spanrollen waren ook het zelfde.

de orginele riem lag overigens ook al zo erop. toen ik dat blok kocht
Plaats reactie