Ontsteking vervroegen/verlaten
-
Kan iemand deze ontsteking-noob
uitleggen of het zin heeft om de ontsteking van mijn R5GTT een paar graden te vervroegen (of misschien zelfs verlaten)? En zo ja: hoe moet dat dan? En hoe kan ik zien bij hoeveel graden voor BDP hij nu vonkt?

Je kan em 4 graden vervroegen door de draden van de BDP sensor om te draaien, das de enige simpele mod.
Meningen zijn erover verdeeld, maar de mijne liep er wel iets beter op.
Verder valt er niets te vervroegen, daar de ontsteking volelectronisch is. Of je moet andere ontstekingen etc. gaan nemen, maar dan kun je beter algeheel naar injectie overgaan m.i.
Meningen zijn erover verdeeld, maar de mijne liep er wel iets beter op.
Verder valt er niets te vervroegen, daar de ontsteking volelectronisch is. Of je moet andere ontstekingen etc. gaan nemen, maar dan kun je beter algeheel naar injectie overgaan m.i.
draden van de sensor bovenop je bak omdraaien schijnt 3 garden vervroeging te geven heb ik gehoord.
of het werkt geen idee. nooit geprobeerd.
als je op hogere druk rijdt wil je zowiezo niet vroeger maar eerder later ontsteken om pingelen te voorkomen.
je kan ook je sensor verschuiven maar dit geeft dus een vervroeging of verlating over het hele toerenbereik dit wil je dus ook niet lijkt me.
ik worstel ook nog steeds hiermee en ben al enige tijd aan het zoeken naar een betaalbaar vrij programmeerbaar ontstekingssysteem.
heb al wel wat gevonden maar wacht nog op antwoord van hun.
als ik meer weet post ik het hier wel.
of het werkt geen idee. nooit geprobeerd.
als je op hogere druk rijdt wil je zowiezo niet vroeger maar eerder later ontsteken om pingelen te voorkomen.
je kan ook je sensor verschuiven maar dit geeft dus een vervroeging of verlating over het hele toerenbereik dit wil je dus ook niet lijkt me.
ik worstel ook nog steeds hiermee en ben al enige tijd aan het zoeken naar een betaalbaar vrij programmeerbaar ontstekingssysteem.
heb al wel wat gevonden maar wacht nog op antwoord van hun.
als ik meer weet post ik het hier wel.
-
Oké dan...
Ik rij nu lekker soepel (en ROOKVRIJ
) op 1.6 bar (gemeten bij spruitstuk)... misschien een beetje veel om de ontsteking te gaan vervroegen dus??
Ik rij nu lekker soepel (en ROOKVRIJ

holy smoke 1,6 bar das veel
ik rijdt op 1,5 bar
ga zeker niet vervroegen!!!!!
wat heb je allemaal aan die motor gedaan?
ik rijdt op 1,5 bar
ga zeker niet vervroegen!!!!!
wat heb je allemaal aan die motor gedaan?
-
Niet zo heel veel veranderd hoor... snellere nokkenas, lichter vliegwiel, andere kleppen, nieuwe zuigers/veren/bussen, kop geflowed, versterkte koppakking & -bouten, spaghettispruitstuk, 2,5" downpipe en zij-uitlaat, double capacity RVS intercooler, sproeiers in carburateur geoptimaliseerd m.b.v. mijn wideband lambda kit, hybride T2/T25 turbo...
-
trouwens... 1.5 of 1.6... dat maakt niet zoveel uit natuurlijk
1.5 is toch ook veel?? 

dan draai je wel een 200 pk aan de motor denk ik?
-
Mengsel is goed hoor... heb zo'n mooie wideband kit, weet je nog 
Zal eens kijken wat zo'n dyno meting kost...

Zal eens kijken wat zo'n dyno meting kost...