ACT: Clio Williams
de slurpt schijnt te komen door de pomp die niet hard genoeg meer pompt.
ik kan de jc5-089 bak kopen van iemand die hem ook op een williams had dus dan moet ik de bak steun er maar bij kopen.
Eh nee, dat denk ik niet.Geert schreef:de slurpt schijnt te komen door de pomp die niet hard genoeg meer pompt.
Ik heb namelijk mijn pomp vervangen voor een exemplaar wat minder hard kreunt en die slurp bleef precies hetzelfde.
Je hebt aan de ene kant een pomp en in je stuurhuis in feite ook een soort van pomp die je meehelpt te sturen, daar heb je dan een soort cavitatie in oid waardoor ie zo begint te slurpen.
Althans in mijn vrijdagochtendtheorie

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als je genoeg betaalt kom ik em brengen. 
Vind het wel een geweldige auto maar alles is te koop toch.
Zoals Arco zn vriendinen zeggen van Gooische Meisjes "Liever te duur, dan niet te koop"

Vind het wel een geweldige auto maar alles is te koop toch.
Zoals Arco zn vriendinen zeggen van Gooische Meisjes "Liever te duur, dan niet te koop"

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
Zucht... 

-
Ik heb nu al een week of 3, dat als de willie een nachtje heeft stil gestaan en ik start hem en ik draai mijn stuur dat ik TIK TIK TIK TIK en ga zo door hoor.
Als ik stop met sturen stopt ook het geluid of als ik eenmaal harder rij dan 10km..
Na 20seconden rijden deed hij het vervolgens niet meer ook niet bij stilstaan.
Maar nu
Starten en het geTIK begint weer als ik langer dan 4uur stilstaan. Ookal draai ik me stuur niet. En als ik dan ga draaien wordt het nog erger. Rechtdoor gaan verdwijnt het geluid ook niet.. Na 2 minuten rijden is het weg..
WAT IS DIT?
Als ik stop met sturen stopt ook het geluid of als ik eenmaal harder rij dan 10km..
Na 20seconden rijden deed hij het vervolgens niet meer ook niet bij stilstaan.
Maar nu

Starten en het geTIK begint weer als ik langer dan 4uur stilstaan. Ookal draai ik me stuur niet. En als ik dan ga draaien wordt het nog erger. Rechtdoor gaan verdwijnt het geluid ook niet.. Na 2 minuten rijden is het weg..
WAT IS DIT?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Het klinkt als tikkende klepstoters, alleen dat sturen is een beetje vaag.
Is het een langzame tik of een snelle?
Watvoor olie zit erin? Anders eens reinigen met een scheutje ATF bij warme motor, rondje rijden en dan olie verversen met verse 10W40 of evt. 5W40.
Watvoor olie zit erin? Anders eens reinigen met een scheutje ATF bij warme motor, rondje rijden en dan olie verversen met verse 10W40 of evt. 5W40.
-
het begon met alleen als ik stuurde..Steven schreef:Het klinkt als tikkende klepstoters, alleen dat sturen is een beetje vaag.
ik hoor het ook als ik helemaal me stuur draai tegen het einde en dan vast hou.
het is een langzame tik als ik stil sta en sneller als ik aan me stuur draai..
ik heb er vol synt 10w40 in
//edit: Klepstoters denk ik niet echt het klinkt echt veel harder
-
Ik denk dat het iets met de stuurbekrachting..
Het geluid komt als je voor de auto staat met de kap open van de linker kant.
Het geluid komt als je voor de auto staat met de kap open van de linker kant.
-
nee natuurlijk begrijp ik dat:p
Ik ga het zo even proberen..
Ik ga het zo even proberen..
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Iemand toevallig bekend met deze auto? Kenteken JR-PL-26
[img]http://img91.imageshack.us/img91/3214/img2170aq6.jpg[/img]
Is namelijk een beetje een vreemd verhaal. Er zit een interieur in van een willi, typeplaatje is gestolen zeggen ze, Clio 16V staat op kenteken en kan geen gegevens opvragen op mijn werk(dealer) omdat hij o.a. ingevoerd is.
Een vriend van mij heeft hem nu. Heb al gezegt dat hij even naar de motorcode moet gaan zoeken. Want zie nog goed gebeuren dat het een 1.8 16V is. Vooral vanwege de prijs. Weet iemand toevallig of dit een echte williams is? Chassisnr begint met VF1C57D
[img]http://img91.imageshack.us/img91/3214/img2170aq6.jpg[/img]
Is namelijk een beetje een vreemd verhaal. Er zit een interieur in van een willi, typeplaatje is gestolen zeggen ze, Clio 16V staat op kenteken en kan geen gegevens opvragen op mijn werk(dealer) omdat hij o.a. ingevoerd is.
Een vriend van mij heeft hem nu. Heb al gezegt dat hij even naar de motorcode moet gaan zoeken. Want zie nog goed gebeuren dat het een 1.8 16V is. Vooral vanwege de prijs. Weet iemand toevallig of dit een echte williams is? Chassisnr begint met VF1C57D
c57d (16v) en 16v op kenteken lijkt me vrij duidelijk.
Beetje vreemd verhaal is het wel, kenteken is van '95, maar datum 1e toelating EN afgifte is van '91. Deze stond onlangs op MP. Vond het toen al een vreemd verhaal met dat typeplaatje... RDW zegt idd dat dit een "gewone" 16V is.
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar daar lijkt het niet op 

Zou een origineel 91-er kenteken moeten zijn lijkt meDatum eerste afgifte Nederland Klik hier voor informatie 08-11-1991

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris schreef:Dit is dus een voormalig grijs kenteken auto. De zogenaamde B of V kentekens.

Tuurlijk, dat ik daar niet aan gedacht heb... PP is zelfde geval natuurlijk

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Heeft iemand wel es de maat 185-60-15 op een verlaagde (zeg iets van 5 cm) Williams gehad? Ik weet dat het in principe voor moet aanlopen, maarja met 185 issie ook weer een haartje smaller, dus misschien dat het net gaat.
Gezien de staat en het onderhoud wat ik afgelopen jaar heb laten doen gaat de prijs richting de 7500.
Kilometerstand: 135000
Distributieriem bij 130000 vervangen, nieuwe voorbanden (toyo t1r) bij 130000 (achterbanden zijn nu een jaar oud) Onderkant is goed, klein beetje roest bij rechter achter wielkast (bobbeltje onder de lak) Velgen zijn vorig jaar gericht en gespoten (als nieuw dus) chip van Rica erin. Elke 10000 km oliewissel, vrijwel geen olieverbruik. Specificatie van benzine verbruik vanaf het moment dat ik hem in bezit heb (sinds 109000 km) beschikbaar. Rijdt gemiddeld 1 op 11,5.
Vragen, mail gerust
Maar waarschijnlijk is hij pas in januari echt te koop.
Distributieriem bij 130000 vervangen, nieuwe voorbanden (toyo t1r) bij 130000 (achterbanden zijn nu een jaar oud) Onderkant is goed, klein beetje roest bij rechter achter wielkast (bobbeltje onder de lak) Velgen zijn vorig jaar gericht en gespoten (als nieuw dus) chip van Rica erin. Elke 10000 km oliewissel, vrijwel geen olieverbruik. Specificatie van benzine verbruik vanaf het moment dat ik hem in bezit heb (sinds 109000 km) beschikbaar. Rijdt gemiddeld 1 op 11,5.
Vragen, mail gerust

ben jij ook die metalrick van tweakers.net? die zijn williams naar de 8000rpm trapt? 7500 voor een williams met roest op de achterschermen klinkt mij vrij hoog.Metalrick schreef:Gezien de staat en het onderhoud wat ik afgelopen jaar heb laten doen gaat de prijs richting de 7500.
Vragen, mail gerustMaar waarschijnlijk is hij pas in januari echt te koop.
Ik kom idd van t.net, en dat naar 8krpm trappen valt erg mee hoorGeert schreef:ben jij ook die metalrick van tweakers.net? die zijn williams naar de 8000 trapt? 7500 voor een williams met roest op de achterschermen klinkt mij vrij hoog.Metalrick schreef:Gezien de staat en het onderhoud wat ik afgelopen jaar heb laten doen gaat de prijs richting de 7500.
Vragen, mail gerustMaar waarschijnlijk is hij pas in januari echt te koop.

Zoals ik al zei, de roest valt heel erg mee, daarnaast zie je amper meer willies te koop staan die a) een km stand onder de 150000 hebben, b) geen olie verbruiken, c) volledig origineel is.
ik heb 2 maanden terug een orginele williams die geen olie verbruikt en 146.000 heeft gelopen gekocht voor 1500 euro 
ja hoor, en nog steeds. maar daar mankeerd heel wat anders aan