ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

de slurpt schijnt te komen door de pomp die niet hard genoeg meer pompt.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik kan de jc5-089 bak kopen van iemand die hem ook op een williams had dus dan moet ik de bak steun er maar bij kopen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Geert schreef:de slurpt schijnt te komen door de pomp die niet hard genoeg meer pompt.
Eh nee, dat denk ik niet.

Ik heb namelijk mijn pomp vervangen voor een exemplaar wat minder hard kreunt en die slurp bleef precies hetzelfde.
Je hebt aan de ene kant een pomp en in je stuurhuis in feite ook een soort van pomp die je meehelpt te sturen, daar heb je dan een soort cavitatie in oid waardoor ie zo begint te slurpen.

Althans in mijn vrijdagochtendtheorie ;)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Weer aan de zuip geweest? Of heeft je vrijdagochtentheorie meer met de behoefte aan weekend te maken :P
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

WouterW schreef:Chris Williams kopuh? 8) :p
Wat een "liefhebbers" zeg, die Williams rijders...

Je bent de derde al die hem aanbied...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Als je genoeg betaalt kom ik em brengen. :p

Vind het wel een geweldige auto maar alles is te koop toch.

Zoals Arco zn vriendinen zeggen van Gooische Meisjes "Liever te duur, dan niet te koop" :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Zucht... :nee:
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Ik heb nu al een week of 3, dat als de willie een nachtje heeft stil gestaan en ik start hem en ik draai mijn stuur dat ik TIK TIK TIK TIK en ga zo door hoor.
Als ik stop met sturen stopt ook het geluid of als ik eenmaal harder rij dan 10km..
Na 20seconden rijden deed hij het vervolgens niet meer ook niet bij stilstaan.

Maar nu :H:

Starten en het geTIK begint weer als ik langer dan 4uur stilstaan. Ookal draai ik me stuur niet. En als ik dan ga draaien wordt het nog erger. Rechtdoor gaan verdwijnt het geluid ook niet.. Na 2 minuten rijden is het weg..

WAT IS DIT?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het klinkt als tikkende klepstoters, alleen dat sturen is een beetje vaag.
Is het een langzame tik of een snelle?

Watvoor olie zit erin? Anders eens reinigen met een scheutje ATF bij warme motor, rondje rijden en dan olie verversen met verse 10W40 of evt. 5W40.
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Steven schreef:Het klinkt als tikkende klepstoters, alleen dat sturen is een beetje vaag.
Is het een langzame tik of een snelle?

Watvoor olie zit erin? Anders eens reinigen met een scheutje ATF bij warme motor, rondje rijden en dan olie verversen met verse 10W40 of evt. 5W40.
het begon met alleen als ik stuurde..

ik hoor het ook als ik helemaal me stuur draai tegen het einde en dan vast hou.

het is een langzame tik als ik stil sta en sneller als ik aan me stuur draai..

ik heb er vol synt 10w40 in

//edit: Klepstoters denk ik niet echt het klinkt echt veel harder
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kantelende zuiger?

Anders toch iets met de stuurverkrachtiging...
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Ik denk dat het iets met de stuurbekrachting..

Het geluid komt als je voor de auto staat met de kap open van de linker kant.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Laat de motor eens draaien zonder de multie riem erop, dan kan je horen of het evt in de pomp zit.
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niet te lang doen lijkt me. Je waterpomp draait dan ook niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Je hebt toch ook geen half uur nodig om te horen ie dan nog wel of niet rammelt :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je weet maar nooit bij sommigen mensen :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

nee natuurlijk begrijp ik dat:p
Ik ga het zo even proberen..
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

martijn williams schreef:nee natuurlijk begrijp ik dat:p
Ik ga het zo even proberen..
Die multiriem van jou... is zeker heel speciaal? 8)
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Iemand toevallig bekend met deze auto? Kenteken JR-PL-26
[img]http://img91.imageshack.us/img91/3214/img2170aq6.jpg[/img]
Is namelijk een beetje een vreemd verhaal. Er zit een interieur in van een willi, typeplaatje is gestolen zeggen ze, Clio 16V staat op kenteken en kan geen gegevens opvragen op mijn werk(dealer) omdat hij o.a. ingevoerd is.
Een vriend van mij heeft hem nu. Heb al gezegt dat hij even naar de motorcode moet gaan zoeken. Want zie nog goed gebeuren dat het een 1.8 16V is. Vooral vanwege de prijs. Weet iemand toevallig of dit een echte williams is? Chassisnr begint met VF1C57D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

c57d (16v) en 16v op kenteken lijkt me vrij duidelijk.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

C57D is 16v
C57M is williams

je hebt dus een 16v
Michel D.
Berichten: 631
Lid geworden op: di 20 nov 2007 16:18

Beetje vreemd verhaal is het wel, kenteken is van '95, maar datum 1e toelating EN afgifte is van '91. Deze stond onlangs op MP. Vond het toen al een vreemd verhaal met dat typeplaatje... RDW zegt idd dat dit een "gewone" 16V is.
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Kan toch een '91 clio zijn die in '95 is geimporteerd?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar daar lijkt het niet op ;)
Datum eerste afgifte Nederland Klik hier voor informatie 08-11-1991
Zou een origineel 91-er kenteken moeten zijn lijkt me :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Nope, want dan zou;
Datum eerste afgifte Nederland
1995 zijn.

Dit is dus een voormalig grijs kenteken auto. De zogenaamde B of V kentekens.

Williams uit 1991... (S)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Chris schreef:Dit is dus een voormalig grijs kenteken auto. De zogenaamde B of V kentekens.
|:

Tuurlijk, dat ik daar niet aan gedacht heb... PP is zelfde geval natuurlijk (0)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heeft iemand wel es de maat 185-60-15 op een verlaagde (zeg iets van 5 cm) Williams gehad? Ik weet dat het in principe voor moet aanlopen, maarja met 185 issie ook weer een haartje smaller, dus misschien dat het net gaat.
Metalrick
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 aug 2007 17:28

Ik denk dat binnenkort m'n willie te koop gaat staan. Ga motor rijden en krijg binnenkort een leaseauto :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wat voor prijs heb je ongeveer in gedachten dan?
Metalrick
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 aug 2007 17:28

Gezien de staat en het onderhoud wat ik afgelopen jaar heb laten doen gaat de prijs richting de 7500.

Kilometerstand: 135000
Distributieriem bij 130000 vervangen, nieuwe voorbanden (toyo t1r) bij 130000 (achterbanden zijn nu een jaar oud) Onderkant is goed, klein beetje roest bij rechter achter wielkast (bobbeltje onder de lak) Velgen zijn vorig jaar gericht en gespoten (als nieuw dus) chip van Rica erin. Elke 10000 km oliewissel, vrijwel geen olieverbruik. Specificatie van benzine verbruik vanaf het moment dat ik hem in bezit heb (sinds 109000 km) beschikbaar. Rijdt gemiddeld 1 op 11,5.

Vragen, mail gerust :) Maar waarschijnlijk is hij pas in januari echt te koop.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Metalrick schreef:Gezien de staat en het onderhoud wat ik afgelopen jaar heb laten doen gaat de prijs richting de 7500.

Kilometerstand: 135000
Distributieriem bij 130000 vervangen, nieuwe voorbanden (toyo t1r) bij 130000 (achterbanden zijn nu een jaar oud) Onderkant is goed, klein beetje roest bij rechter achter wielkast (bobbeltje onder de lak) Velgen zijn vorig jaar gericht en gespoten (als nieuw dus) chip van Rica erin. Elke 10000 km oliewissel, vrijwel geen olieverbruik. Specificatie van benzine verbruik vanaf het moment dat ik hem in bezit heb (sinds 109000 km) beschikbaar. Rijdt gemiddeld 1 op 11,5.

Vragen, mail gerust :) Maar waarschijnlijk is hij pas in januari echt te koop.
ben jij ook die metalrick van tweakers.net? die zijn williams naar de 8000rpm trapt? 7500 voor een williams met roest op de achterschermen klinkt mij vrij hoog.
Metalrick
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 aug 2007 17:28

Geert schreef:
Metalrick schreef:Gezien de staat en het onderhoud wat ik afgelopen jaar heb laten doen gaat de prijs richting de 7500.

Kilometerstand: 135000
Distributieriem bij 130000 vervangen, nieuwe voorbanden (toyo t1r) bij 130000 (achterbanden zijn nu een jaar oud) Onderkant is goed, klein beetje roest bij rechter achter wielkast (bobbeltje onder de lak) Velgen zijn vorig jaar gericht en gespoten (als nieuw dus) chip van Rica erin. Elke 10000 km oliewissel, vrijwel geen olieverbruik. Specificatie van benzine verbruik vanaf het moment dat ik hem in bezit heb (sinds 109000 km) beschikbaar. Rijdt gemiddeld 1 op 11,5.

Vragen, mail gerust :) Maar waarschijnlijk is hij pas in januari echt te koop.
ben jij ook die metalrick van tweakers.net? die zijn williams naar de 8000 trapt? 7500 voor een williams met roest op de achterschermen klinkt mij vrij hoog.
Ik kom idd van t.net, en dat naar 8krpm trappen valt erg mee hoor ;) is tot nu toe misschien 3 keer boven de 7krpm gekomen, over het algemeen ga ik niet verder dan 6500.

Zoals ik al zei, de roest valt heel erg mee, daarnaast zie je amper meer willies te koop staan die a) een km stand onder de 150000 hebben, b) geen olie verbruiken, c) volledig origineel is.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik heb 2 maanden terug een orginele williams die geen olie verbruikt en 146.000 heeft gelopen gekocht voor 1500 euro :wink:
Metalrick
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 aug 2007 17:28

Geert schreef:ik heb 2 maanden terug een orginele williams die geen olie verbruikt en 146.000 heeft gelopen gekocht voor 1500 euro :wink:
Reed die nog? :P
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ja hoor, en nog steeds. maar daar mankeerd heel wat anders aan :(
Plaats reactie