ACT: Twingo RS

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

Arno17 schreef:
Arco schreef:Mag ook wel.
Remmen van een Megane II met 280 schijven als ik me niet vergis....

Enne "twingo-rs"... gewoon een setje adapter-platen laten maken en die RS-remmen eronder. :D :worship:
Kan je voor het vergelijk eens een plaatje laten zien van de verschillen, ik vind deze al groot genoeg hoor.
kwam deze nog tegen tussen mn fotos >-) :
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JF363J44.jpg[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

effe toevoegen, er staan in Dieppe twee proto twingo's geladen met de F4R :D (clio182). Geen productie wagens, gewoon een testje vanuit dieppe. Ik hoop zo snel mogelijk de fotos te kunnen posten.

Ik zou trouwens graag willen weten waar die 2 proto lotussen gebleven zijn met de f4r van de megane RS. Beide wagens zijn naar nederland gegaan, zogenaamd naar privé collectors. Weet iemand van de renault clan dat ? Ivo ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

twingo-rs schreef:
Arno17 schreef:
Arco schreef:Mag ook wel.
Remmen van een Megane II met 280 schijven als ik me niet vergis....

Enne "twingo-rs"... gewoon een setje adapter-platen laten maken en die RS-remmen eronder. :D :worship:
Kan je voor het vergelijk eens een plaatje laten zien van de verschillen, ik vind deze al groot genoeg hoor.
kwam deze nog tegen tussen mn fotos >-) :
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JF363J44.jpg[/img]
Hehehhee... (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:effe toevoegen, er staan in Dieppe twee proto twingo's geladen met de F4R :D (clio182). Geen productie wagens, gewoon een testje vanuit dieppe. Ik hoop zo snel mogelijk de fotos te kunnen posten.

Ik zou trouwens graag willen weten waar die 2 proto lotussen gebleven zijn met de f4r van de megane RS. Beide wagens zijn naar nederland gegaan, zogenaamd naar privé collectors. Weet iemand van de renault clan dat ? Ivo ?
Die Twingo's zullen wel van de plek kunnen komen denk ik, de Twingo RS komt al lekker van de plek moet ik toch wel bekennen, laat staan als je 50 paardjes meer hebt. :D
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Feit blijft wel dat de Twingo RS met dat clio blok trager zal zijn als de echte Clio RS182 :wink: Hij weegt gewoon net even iets meer als de 1010.

Gelukkig :p anders zou ik nog verliezen van een Twingo :D
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat betwijfel ik ten zeerste, ik weet niet wat ze precies gedaan hebben maar weet wel dat die 2 twingo's voorzien zijn van 5 bouts fusees. Maw, het onderstel is ook helemaal aangepast. :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oeh .... :p

Maarre.... waar heb JIJ die info nou weer vandaan ??? :wink:

Al was het maar het 172-blok wat ze in die Twingo zouden leggen... :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

inside information :lol: 1 van die dingen zat vorig jaar al in de pipeline, toen had ik er al een foto van.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Adinsx schreef:Feit blijft wel dat de Twingo RS met dat clio blok trager zal zijn als de echte Clio RS182 :wink: Hij weegt gewoon net even iets meer als de 1010.

Gelukkig :p anders zou ik nog verliezen van een Twingo :D
Ik denk dat je het aflegt tegen die Twingo RS182, zeker met de soepel schakelende bak van de Twingo.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

-jo- schreef:inside information :lol: 1 van die dingen zat vorig jaar al in de pipeline, toen had ik er al een foto van.
:foto: ???????????? :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

+1 :worship:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Arno17 schreef:
Adinsx schreef:Feit blijft wel dat de Twingo RS met dat clio blok trager zal zijn als de echte Clio RS182 :wink: Hij weegt gewoon net even iets meer als de 1010.

Gelukkig :p anders zou ik nog verliezen van een Twingo :D
Ik denk dat je het aflegt tegen die Twingo RS182, zeker met de soepel schakelende bak van de Twingo.
Ik durf de strijd wel aan(tu) :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Adinsx schreef:
Arno17 schreef:
Adinsx schreef:Feit blijft wel dat de Twingo RS met dat clio blok trager zal zijn als de echte Clio RS182 :wink: Hij weegt gewoon net even iets meer als de 1010.

Gelukkig :p anders zou ik nog verliezen van een Twingo :D
Ik denk dat je het aflegt tegen die Twingo RS182, zeker met de soepel schakelende bak van de Twingo.
Ik durf de strijd wel aan(tu) :)
ik durf de strijd ook wel aan met een 182 :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

twingo-rs schreef:
Arno17 schreef:
Arco schreef:Mag ook wel.
Remmen van een Megane II met 280 schijven als ik me niet vergis....

Enne "twingo-rs"... gewoon een setje adapter-platen laten maken en die RS-remmen eronder. :D :worship:
Kan je voor het vergelijk eens een plaatje laten zien van de verschillen, ik vind deze al groot genoeg hoor.
kwam deze nog tegen tussen mn fotos >-) :
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JF363J44.jpg[/img]
Die zit op onze rally clio met 280 schijven.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Patrick.B schreef:
Adinsx schreef:
Arno17 schreef:
Adinsx schreef:Feit blijft wel dat de Twingo RS met dat clio blok trager zal zijn als de echte Clio RS182 :wink: Hij weegt gewoon net even iets meer als de 1010.

Gelukkig :p anders zou ik nog verliezen van een Twingo :D
Ik denk dat je het aflegt tegen die Twingo RS182, zeker met de soepel schakelende bak van de Twingo.
Ik durf de strijd wel aan(tu) :)
ik durf de strijd ook wel aan met een 182 :D

De Twingo met 133pk is maar 1,2 sec langzamer dan de Clio 172/182.

Clio 1.6 16V met 110pk doet 9,6 sec op 970kg
Clio RS met 172/182 doet 7,1/7,2 sec op 1010kg.

Met 25 pk meer en 50kg meer zit je tov de Clio 1.6 dus op 1,3 seconden ( Twingo), laat staan als je er 50 meer hebt.

Maar goed, misschien dat Jo ook wat cijfertjes heeft van deze karretjes tzt.

Ik ben benieuwd in ieder geval naar de :foto: :foto:
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

Geert schreef:
twingo-rs schreef:
Arno17 schreef:
Arco schreef:Mag ook wel.
Remmen van een Megane II met 280 schijven als ik me niet vergis....

Enne "twingo-rs"... gewoon een setje adapter-platen laten maken en die RS-remmen eronder. :D :worship:
Kan je voor het vergelijk eens een plaatje laten zien van de verschillen, ik vind deze al groot genoeg hoor.
kwam deze nog tegen tussen mn fotos >-) :
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JF363J44.jpg[/img]
Die zit op onze rally clio met 280 schijven.
heb jij de beugels zelf gemaakt(laten maken)?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Arno17 schreef:
Patrick.B schreef:
Adinsx schreef:
Arno17 schreef:
Adinsx schreef:Feit blijft wel dat de Twingo RS met dat clio blok trager zal zijn als de echte Clio RS182 :wink: Hij weegt gewoon net even iets meer als de 1010.

Gelukkig :p anders zou ik nog verliezen van een Twingo :D
Ik denk dat je het aflegt tegen die Twingo RS182, zeker met de soepel schakelende bak van de Twingo.
Ik durf de strijd wel aan(tu) :)
ik durf de strijd ook wel aan met een 182 :D

De Twingo met 133pk is maar 1,2 sec langzamer dan de Clio 172/182.

Clio 1.6 16V met 110pk doet 9,6 sec op 970kg
Clio RS met 172/182 doet 7,1/7,2 sec op 1010kg.

Met 25 pk meer en 50kg meer zit je tov de Clio 1.6 dus op 1,3 seconden ( Twingo), laat staan als je er 50 meer hebt.

Maar goed, misschien dat Jo ook wat cijfertjes heeft van deze karretjes tzt.

Ik ben benieuwd in ieder geval naar de :foto: :foto:
Leuk die berekening maar dat kun je niet zo tegen mekaar wegstrepen. D'r zijn tig andere factoren die meespelen...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

en cijfers moet je ook niet verwachten, het zijn geen officieëlle wagens. Op papier bestaan ze ook helemaal niet, meestal zelfs een koets zonder nummer of iets dergelijks.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:en cijfers moet je ook niet verwachten, het zijn geen officieëlle wagens. Op papier bestaan ze ook helemaal niet, meestal zelfs een koets zonder nummer of iets dergelijks.
Ging me ook meer om de discussie dat de Clio RS sneller zal zijn of dat men de sprint aandurft.

Misschien zullen we het ooit weten, pica's zijn wel leuk!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hey twingo-rs, gefeliciteerd met je nieuwe Twingo RS. :pompom:

Veel plezier ermee.

Zaterdag ff "0"-en en kijken of die OZ's lekker passen. Dan nog ff passen en meten met de RS remklauwen....

Komt helemaal goed. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco schreef:Hey twingo-rs, gefeliciteerd met je nieuwe Twingo RS. :pompom:

Veel plezier ermee.

Zaterdag ff "0"-en en kijken of die OZ's lekker passen. Dan nog ff passen en meten met de RS remklauwen....

Komt helemaal goed. (Y)
Hij gaat lekker zo, las paar maanden geleden nog dat niemand dit ding zou gaan kopen, ik werd een beetje voor gek verklaard ( ben ik ook maar dat is een ander verhaal :p )

Enne, zo snel mogelijk even wat :foto: :foto:
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

net de 1e rondjes gedaan in mijn 8) twingo en de wegligging is echt super he arco :wink:

super wagentje :worship:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

twingo-rs schreef:net de 1e rondjes gedaan in mijn 8) twingo en de wegligging is echt super he arco :wink:

super wagentje :worship:
Welke kleur is ie, wat voor opties en foto's graag.

Wegligging is inderdaad helemaal goed, wacht maar tot je het shiftlight mag doen laten branden... :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kleur : zie de post met de zwarte OZ's ..... 8)

De eerste meters waren zeker goed te noemen. (Y)

Korte wielbasis = stuiteren. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-S84PPL87.jpg[/img]
airco cup chassis sport int. pakket en getinte ramen,meer heb je niet nodig :D

er komen wel wat kleine dingen op of aan maar verder is hij gewoon super

en ik ben nog niet boven de 4000 toeren geweest,waar het daarboven veel spannender?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sterker, boven de 4000 rpm begint het pas, vanaf 6000 tot 7000 is een feest... :D

Weet niet wat je gewend was qua vermogen, maar de Twingo heeft voldoende tov de Clio RS, de beleving en wegligging is van een andere orde, beter vind ik.

Het "stuiteren" valt alleszins mee en neem je op de koop ( 600 euro ) toe.

Succes en veel plezier met de Twingo.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wat ie hiervoor gewend is ??

Dat mag ie zelf ff uitleggen. :D :X
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Sjiek kleurtje zoals die hierboven erbij staat (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco schreef:Wat ie hiervoor gewend is ??

Dat mag ie zelf ff uitleggen. :D :X
Je maakt me nieuwsgierig!!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Seat Ibiza 1,8 T met +/- 265 Krukas PK. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dan zou ik toch twijfelen wat ik zou rijden... Beide wel leuk maar denk dat het vermogen van de Seat me meer aan zou spreken :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Daar was ie op uitgekeken.... :lol:

Tja, auto's zijn net vrouwen..... eens in de zoveel tijd een nieuwe kan geen kwaad. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco schreef:Daar was ie op uitgekeken.... :lol:

Tja, auto's zijn net vrouwen..... eens in de zoveel tijd een nieuwe kan geen kwaad. :p
Owja, nu weet ik het weer, maar was dit niet een compromis vanwege de gezinssituatie.......
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol:

Yep. O-)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Dan zou ik toch twijfelen wat ik zou rijden... Beide wel leuk maar denk dat het vermogen van de Seat me meer aan zou spreken :)
maar na 1 rondje in de twingo rs en daarna weer instappen in een cupra met H&R ophanging,3 stabilisatorstangen en volledig powerflex afgemonteerd is de ibiza gewoon kut :)

en waar kan je tegenwoordig 270 rijden :wink:
Plaats reactie