nieuwe motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
clio street-force
Contacteer:

een goededag mensen ik heb hier de vraag ik heb een clio 1.4 8 klepper uit 94 en ik wil der een andere motor in hebben en de vraag was pas er een renault 5 gtt blok erin ik heb me laten vertellen wel door iemand maar ik wil wel zekerheid en hoe zit het kwa bedrading en computer en dergelijk diegene zei dat het waarschijnlijk op elkaar past alvast bedankt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het kan... Alles kan. :P

Er is wel iemand hier op het forum die ermee bezig is geweest en er is zelfs iemand die dat blok in een Twingo gezet heeft.

Het fijne weet ik er niet van, maar volgens mij moet je wel een heel groot deel van de kabelboom overzetten, aangezien die gewoon anders is dan van een 5 GTT. Die heeft nu eenmaal geen computer, injectie en dat soort dingen.

Dus, alles kan, maar je moet jezelf wel afvragen waar je aan begint. Het is geen klusje wat je even tussendoor doet. Zeker niet als je geen ervaring hebt met dat soort dingen.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Merijn schreef:Het kan... Alles kan. :P

Er is wel iemand hier op het forum die ermee bezig .
Haas.. :D
Merijn
Über-Spammer

Zit daar dan al een blok in? ;)
Merijn
Über-Spammer

antoine

Nee, dat blijft maar duren. :) Vroeger heeft er wel een blok in gezeten, toch? :wink:
Merijn
Über-Spammer

Dat kan nooit lang geweest zijn... ;) Maar er gaat binnenkort verandering in komen, heb ik begrepen.
Haas
Car: Megane RS

ik ben er mee naar huis gereden ja, alleen hoe dat blok erin zat, raad ik niemand aan. Je moet in ieder geval je kabelbomen vervangen en vergeet niet je tellerbak, aangezien de een met een kabel is en de ander elektronisch :)

waarom eigenlijk een ander blok?

@Antoine, never ending story? :~
antoine

Haas schreef:
@Antoine, never ending story? :~
Ik hoop het niet, toch :wink: Projektje van mij wel lijkt wel. (S) (N)
Haas

gister weer voor dik 400 eu onderdelen opgehaald, dus we kunnen weer aan de slag :D
Merijn
Über-Spammer

Daar krijg je tegenwoordig bij de dealer niet zo gek veel meer voor, heb ik gemerkt. :(
Haas

mwah, ik heb toch een aardige stapel :P
clio street-force
Contacteer:

uuhm waarom een nieuw blok nou ik heb een clio 1.4 8 klepper is niet vooruit te branden maar het moet een show auto worden dus kwa audio word dat best wel zwaar ik denk dat ie wel 300 a 400 kilo zwaarder woord en dan is ie niet meer vooruit te branden en met zo'n blok zou ik geen problemen moeten hebben en ik hoef er het minste aan tedoen kwa overbrengingen en het is gewoon apart weetje ik hoef uhm niet zoals haas helemaal te strippen en uit elkaar te halen hoef alleen het blok over tegooien meer niet dus als mensen tips zullen hebben of mischien eventueel mij kunnen helpen zou ik dat graag op prijs stellen
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Een goed lopend 1.4 GTT-blok vind je ook niet zomaar....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ferdy
Über-Spammer

clio street-force schreef: dus als mensen tips zullen hebben of mischien eventueel mij kunnen helpen zou ik dat graag op prijs stellen
ik heb wel een tip ja

punten, komma's en hoofdletters gebruiken ! :)
clio street-force
Contacteer:

hehehe ok zal de eraan denken. maar dan heb ik nog de vraag aan haas dan, wat moet je aan de kabelboom veranderen?? heb namelijk al een blokkie op de kop getikt voor 300 euro
Martijn Kool

je moet de kabelboom van de gtt gebruiken en die aansluiten op je huidige. Ook zul je goed naar de ophanging van het blok moeten kijken aangezien een clio een hangende constructie heeft en een 5 een liggende.

Uitlaat aanpassen, plek maken voor intercooler, onderstel van een gtt zou ik ook meenemen(betere remmen etc.) en volgens mi is dat nog niet alles.

das niet ff overhangen maar komt wel iets bij kijken.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mtbiker

clio street-force schreef:als mensen tips zullen hebben of mischien eventueel mij kunnen helpen zou ik dat graag op prijs stellen
Voor te komen helpen woon je iets te ver af en eb ik het iets te druk :)

Maar een tip die ik je kan geven, lees hier eens wat van dat soort projecten na op dit forum, en denk dan voor je eigen na, ken ik genoeg van renault mecaniek en elektriciteit om hier aan te beginnen of niet.
Indien niet, vergeet het gewoon, denk je dat je het wel kan, begin eraan en kijk waar je ergens uitkomt. Zit je vast kan je hier altijd iets komen vragen.
Abel
Über-Spammer

gaat 123 echt niet passen. kan zijn dat je een hangend blok hebt en een gt is een staand blok. de gaten zijn er wel, maar je moet eerst je ophang punt van de oude blok weghalen.

2e punt in dat je met een gt blok (1984-1990) nooit door de apk komt omdat de emmissie norm niet klopt

je hebt op je huidige auto een injectie systeem en met de gt is het weer een carb met chocke. Qua vermogen zul je er op vooruit gaan maar comfort weer achter uit. is een f3r of f3p geen beter idee? de f3p is standaard in jou auto geleverd en hebben respectievelijk tussen de 90 en 115 PK

die zijn waarschijnlijk plug and play

suc6
Plaats reactie